Урок-гра «Година веселої математики»
Мета уроку:
1.Навчальна:
розв’язувати завдання цікавого характеру, що вимагають кмітливості і вміння логічно мислити.
2.Розвивальна:
формувати пізнавальний інтерес до предмету.
3.Виховна:
виробляти вміння працювати в групі, прислухатися до думки інших, давати можливість кожному висловитися.
Форма проведення: урок-гра
Обладнання: дошка, картки з питаннями, плакати з цікавими квадратами.
ХІД УРОКУ:
І. Організаційний момент:
Клас розбивається на 3 команди.
Кожна команда вибирає представника в лічильну комісію. Лічильна комісія (представники команд і вчитель) виставляє бали, підраховує кінцевий результат і називає в кінці уроку команду - переможця.
ІІ. Розминка
1 бал за правильну відповідь
На дошці записаний стовпчик чисел 1000
30
1000
40
1000
20
1000
10
Всі числа закриваються папером. Відкривається "стовпчик" число за числом, команди підсумовують усно і в кінці на дошці записують відповідь. Правильна відповідь: 4100 (зазвичай багато хто називає 5000).
ІІІ. Питання для команд
Правильна відповідь: двоє підійшли до різних берегів річки.
Правильна відповідь: потрібно повернути листок з числом на 180 градусів.
Правильна відповідь: провести межу горизонтально через середину цього числа.
Правильна відповідь: 30 х 30 = 900 - 90 десятків, зазвичай багато хто називає 9 десятків.
Правильна відповідь: 5 <5, 5 <6.
IV. Конкурс
Назвіть художні фільми, мультфільми, в назві яких є числа.
Відповіді: "1+1", "12 місяців", "Три мушкетери", "Серця трьох", "Один вдома".
Оцінюється за кількістю: за один названий фільм (мультфільм) -1балл.
4.Арифметичний конкурс:
Відповідь: (5 + 5): 5 = 2
5 х 5: 5 = 5
5-5 + 5 = 5
5 + 5-5 = 5
V. Цікаві квадрати
По одному учаснику від кожної команди заповнюють свій квадрат цифрами від 1 до 9 (цифри не повторюються) так, щоб сума цифр по діагоналі, в рядку і в стовпці дорівнювала 15.
|
|
2 |
3 |
5 |
|
|
|
|
|
9 |
2 |
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
2 |
|
|
За 1 місце-5 балів, за 2-місце-4 бали, за 3 місце-3 бали.
VI. Питання одне одному
Домашнє завдання:
За бажанням команди задають питання - жарти, головоломки. За правильні відповіді-1 бал. Найактивнішій команді заохочувальний бал.
VII. Підведення підсумків
Команді, яка виграла в цій грі, виставляються оцінки.