3 травня о 18:00Вебінар: На допомогу вчителю: онлайн-тести «На Урок» в освітньому процесі

КОНСПЕКТ з правового виховання дошкільників "МОЯ СІМ’Я"

Про матеріал
закріплення і розширення знань дітей про їхні права : право кожної людини на сім*ю, значення понять «сім’я», «рід»; право на любов , піклування, турботу і розуміння з боку батьків; усвідомити взаємопов’язаності людей у родині, свого місця в сім’ї відносно старших і молодших; що родина – це люди пов’язані почуттям любові, а також відповідальності одне перед одним; осмислення дієвого піклування.
Перегляд файлу

 

КОНСПЕКТ

з правового виховання дошкільників

МОЯ  СІМ’Я

Мета: закріпити і розширити знання дітей про їхні права :  право кожної людини на сім*ю, значення понять «сім’я», «рід»; право на любов , піклування, турботу і розуміння з боку батьків; усвідомити взаємопов’язаності  людей у родині, свого місця в сім’ї відносно старших і молодших; що родина – це люди пов’язані почуттям любові, а також відповідальності одне перед одним; осмислення дієвого піклування.

Матеріал: потішка «Моя сім’я»,дитяча пісенька «У нашого Омелечка», лічилка,  картина із зображенням сім’ї, матриці (склад родини), серця з кольорового паперу, клей, пензлик, клейонки, серветки, запис легкої музики, магнітофон.

Попередня робота:  ознайомити дітей із поняттям «сімейне вогнище», «берегиня», значення імен,вирізування сердечок з кольорового паперу.

 

Хід заняття

(Вихователь виставляє на дошці картину із зображенням сім’ї)

Вихователь: Сьогодні незвичайні гості в нас,

Омелько та його сім’я .

Вітаємо ми їх усіх,

І ти, і він, вона , і я.

Прийшов до нас Омелько,

показати свою сімейку.

Сімейку показати

Та з вами порозмовляти.

Вихователь: Розглянемо сім*ю Омелька. Кого ви бачите на картині? Давайте дамо імена всім членам родини, а допоможе нам у цьому віршик про Омелька, який ви знаєте. Розкажіть його.

Діти :  У нашого Омелечка

Невеличка сімеєчка:

Тільки він та вона,

Та старий, та стара,

Та дві дівки косаті,

та два парубки вусаті,

та дві Христі в намисті,

та дві ляльки в колисці..

Вихователь: Вірша ви розповіли, тепер виконаємо завдання і дамо імена всім членам сім’ї Омелька.

 (Варіанти відповідей дітей)

Вихователь: А для чого людині потрібна сім’я?

(Відповіді дітей)

Вихователь: Так, кожна людина, яка має сім*ю розуміє, що таке любов, турбота й ласка. Як ви вважаєте, якою повинна бути сім’я?

(Відповіді дітей)

Вихователь: Із дружних і працьовитих людей складається наш український народ. І всі ми є одна велика українська родина. Мати вважається головним членом сім’ї. Вона оберігає родину і піклується про сімю. Про матір написано багато віршів і пісень. Хто хоче розповісти вірш про маму?

(Кілька дітей по - бажанню розповідають вірші про маму)

Вихователь: мати народжує дитину, співає їй колискові пісні, вчить добра і любові. Раніше був звичай, коли мати на щастя дарувала своїм дітям рушник, цей рушник залишався у дітей і переходив до онуків, як згадка про своїх батьків, родину. А ще дарували вишиту сорочку, щоб життя було кращим.

У кожного з вас є сім’я. А що ж таке сім’я?

(відповіді дітей)

Діти разом з вихователем за допомогою пальчикового театру розігрують потішку «Моя сім’я».

Ось цей пальчик –мій дідусь,

Ось цей пальчик – бабця,

Ось цей пальчик – мій татусь,

Ось цей пальчик – мамця,

А цей пальчик – буду я,

ось і вся моя … (сім’я)

Вихователь: так, сім’я – це наші рідні: мама і тато, братик і сестричка, бабуся і дідусь. Ви повертаєтесь додому із дитячого садка, а на вас уже чекає вдома ваша родина. У когось вона маленька, у когось – велика. Як ви розумієте вислів «маленька сім’я»?

(відповіді дітей)

Вихователь: А яку сімю вважають «великою»?

(відповіді дітей)

(Якщо, діти не знайдуть відповіді на ці запитання, вихователь пояснює, що родини бувають різними за кількістю дітей і дорослих)

Вихователь: Сім’я – це сім « Я ». Чому так говорять?

(міркування дітей)

Вихователь пропонує дітям зробити за допомогою сердечок макет своєї сім’ї

 (Макет допоможе дітям зрозуміти значення вислову : «Сім’я – це сім «Я»).

 

Звучить легка музика за вибором вихователя.

Діти беруть велике серце, вирізане з кольорового паперу, і на нього наклеюють маленькі сердечка по кількості членів своєї родини, колір довільний. (Після заняття діти пояснюють, чому вони вибрали той чи інший колір для певного члена сім’ї)

 

 

 

 

 

Вихователь: У кожній сім’ї всі піклуються одне про одного, допомагають одне одному і кожен  в дружній сім’ї має свої обов’язки. А тепер спробуйте розповісти про свою сім*ю. З кого складається ваша сім’я? І які відносини між її членами?

Дидактична вправа «Моя сім’я»

Робота з матрицями

Дитина обирає матрицю, яка на її думку, схожа на склад родини, і пояснює.

Запитання для розповіді:

  • Хто в вашій сім’ї є берегинею сімейного вогнища?
  • Яка ваша мама?
  • Що є обов’язками мами?
  • За що ви її любите?
  • Який тато?
  • Які обов’язки виконує тато?
  • Чи є у вас братики та сестрички?
  • Чим займаєтесь ви?
  • А ваші сестри, брати7
  • Чи допомагаєте ви одне одному?
  • Чи є у вас бабуся, дідусь?
  • Як ви їм допомагаєте?

(Розповіді дітей.)

Фізкультхвилинка

Скільки нас живе в квартирі?

Тато, мама, брат і я.                       (повороти голови в різні боки)

Раз, два, три, чотири –

От і вся моя сім’я.                           (піднімання почергово рук угору)

Є у мами доньки,

Доньки-помічниці.

Устають раненько                           (діти «замітають»)

Підметуть чистенько.

Ми –мужчини – тато й я!                (повороти тулуба в боки)

І робота в нас своя:

Помагаєм мамі ми,                          («миють» посуд)

Посуд миємо самі.

От, от ми які

Ми усі – помічники!                         (сідають на місце)

 

Вихователь: Діти, кожен із вас – це одна маленька людина, але в сім’ї вас називають по-різному. Спробуйте сказати, хто ви і для кого.

Дидактична вправа «Хто я».

Вихователь:

Для мами я – дочка, а для бабусі… - (онука).

Для тата ти син, а для тітки?

Дитина. Для тітки я -  племінник.

Вихователь: А для сестри?

Дитина. Для сестри я – брат.

 

Розглядають варіанти як для дівчаток, так і для хлопчиків.

 

Вихователь: у сім’ї всі люблять дітей без якихось особливих причин. Дорослі завжди намагаються зробити своїй дитині щось приємне : купують іграшки, пестять, доглядають, відвідують із ними зоопарк, ігрові майданчики, виставки

 

Дидактична гра «Куди і з ким іду»

 Вихователь починає фразу, а діти її закінчують.

В дитсадок із ким ?  -   із мамою.

В магазин  із ким ?   -  із бабусею.

В зоопарк із ким ? – із татом.

На риболовлю із ким? – із дідусем.

На стадіон із ким ? – із братом.

На виставку із ким ? – із сестрою.

На прогулянку із ким ?......

 

Вихователь: Потрібно берегти свою сім*ю, дбати про неї . Розкажіть, будь ласка, як ви піклуєтесь про своїх рідних? Чим допомагаєте?

(Розповіді дітей )

Вихователь: Кожен член сім’ї має свої обов’язки. І для того, щоб усі були щасливими, слід працювати, допомагати , підтримувати і любити одне одного.

Дидактична гра «Підбери лагідні слова для батьків»

Вихователь просить дітей дібрати лагідні слова для членів сім’ї.

Коли дитина вірно промовляє лагідне слово, то бере сердечко для цього члена сім’ї.

Вдома діти роздають ці сердечка рідним.

 

Підсумок .

Вихователь: Малята , сьогодні ми з вами розглянули одне з найголовніших прав дитини – це право мати сім*ю та родину, які люблять вас та піклуються про вас.

А ще я вважаю, що Омелькові та його сім’ї сподобалось у нас. І на згадку ця родина подарувала нам лічилочку. Давайте спробуємо її повторити, а потім використаємо під час гри.

Мама, тато, дід, бабуся –

Всіх назву, не помилюся,-

Старший братик і сестричка –

В нас сімейка невеличка.

Не спиняйте, бо зіб’юся :

Мама, тато, дід, бабуся,

Старший брат, сестра і я –

От така у нас сім’я.

Нам лічилочку на сім

Повторити треба всім.

 

Творче домашнє завдання: разом з батьками намалювати колективний портрет своєї  родини.

 

 

1

 

doc
Додано
24 лютого
Переглядів
100
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку