1
Міністерство освіти і науки України
Криворізький державний педагогічний університет
Конспект
залікового позакласного заходу
з трудового навчання
на тему: «Виховуємо доброту разом»
Підготувала студентка
факультету дошкільної та
технологічної освіти
Кравець В.І.
Перевірив
методист кафедри педагогіки
Кулінка Ю.С.
Кривий Ріг
2020
Мета:
Навчальна: навчити встановлювати взаємозв’язки між поняттями «людина» і «добро»; поглибити знання дітей про загальнолюдські моральні якості; навчити виготовляти ангела-охоронця з паперу.
Виховна: виховувати почуття чуйності, доброти, ціннісні орієнтири, схильність безкорисливо чинити добро, спонукати до добрих справ.
Розвиваюча: розвивати вміння творити добро, емоційну сприйнятливість, культуру спілкування, зв'язне мовлення уяву, творче та логічне мислення, практичні навички роботи з папером.
Обладнання: зразок готового виробу, шаблони, ножиці, папір, модель Сонечка доброти, статуетка ангела - охоронця, пам’ятки доброти, зображення країни доброти та її королеви.
Місце проведення: майстерня трудового навчання.
Форма проведення: практичне заняття.
Запрошені: класний керівник, вчитель трудового навчання, методист кафедри педагогіки.
Використана література:
1. Організація педагогічної практики для студентів спеціальності «Технологічна освіта» : методичні рекомендації для бакалаврів / Ю.С. Кулінка. – Кривий Ріг : ДВНЗ «КНУ» КПІ, 2016. – 102 с.
2. Ігри та ігрові технології на уроках трудового навчання : навчально-методичний посібник / Л.О. Савченко, Н.В. Волкова, Ю.С. Кулінка. – К. : КНТ, 2014. – 371 с.
3. Книга вчителя трудового навчання (обслуговуючі види праці) : Довідково-методичне видання / Упоряд. Н.Б. Лосина, Б.М. Терещук. – Харків: ТОРСІНГ ПЛЮС, 2006. – 608 с.
План проведення заходу
І. Організаційна частина
ІІ. Повідомлення теми і мети заняття
ІІІ. Вступна бесіда
ІV. Розгляд зразка готового виробу
V. Повторення правил безпечного поводження з ножицями
VI. Технологія виготовлення виробу
VII. Практична робота учнів
VIІІ. Фізкультхвилинка
IX. Виставка, аналіз і оцінювання учнівських робіт
X. Підсумок заняття
XI. Прибирання робочих місць
Хід заходу
І. Організаційна частина
Ось дзвінок пролунав,
На заняття всіх зібрав.
Дітки, в нас гостей багато
Тож давайте їх вітати.
ІІ. Повідомлення теми і мети заняття
Отож, якщо Ви згідні, то заняття ми присвятимо Добру. Зобразили ми його у вигляді моделі Сонечка. У нього добрі очі, добра посмішка, добре серце. Разом із Сонечком ми будемо вчитися відчувати.
Девізом нашого заняття будуть такі слова:
Хай сьогодні в кожне серце наша праця додасть тепла,
Хай прийде до нас натхнення, в очах сяє доброта.
Ми спробуємо разом створити добро, а саме виготовити виріб з паперу і подарувати частинку добра, людям, які його потребують.
ІІІ. Вступна бесіда
Лист Королеви країни Доброти
Добрий день, діти! Я — королева країни Доброти. Вітаю вас! Хочу запросити відвідати мою прекрасну країну. В ній на вас чекає багато нового та цікавого. Але запам’ятайте, що в Країні Доброти потрібно робити лише добрі вчинки, допомагати один одному, не вживати поганих слів. Якщо ви будете слухняними, уважними та активними, то я обов’язково завітаю на ваше заняття і подякую вам за старанність! Щасливої вам дороги!
Отож, розпочнімо подорож в країну Доброти?
Для того, щоб наша подорож була приємною, нам потрібно створити у класі гарний настрій. Щоб це зробити, необхідно згадати гарні, добрі слова (діти називають необхідні слова).
- А як ви розумієте слово добро?
Добро – це гарний вчинок, корисна справа.
- А що таке доброта?
Доброта – це чутливе, дружне ставлення до людей, тварин, птахів, рослин.
Наведіть приклади доброго ставлення людей (люди вітаються, дарують квіти, вітають зі святами, допомагають людям похилого віку, тваринам).
Отже, добро – це духовна категорія, її не можна торкнутися, нею не можна посмакувати. Добро можна тільки відчути: це ласкаве, добре, ніжне ставлення, це готовність допомогти в тяжку хвилину, це любов до оточуючого світу. Це те, що заставляє нас радіти, любити, співчувати.
- Діти, а чи знали ви, що у кожної людини є її ангел-охоронець, який охороняє від біди. Якщо людина робить добрі справи, ангел радіє, а якщо злі – плаче, тужить, утрачає свої сили.
ІV. Розгляд зразка готового виробу
Сьогодні на занятті ми з вами будемо виготовляти маленьких ангелів-охоронців, яких потім подаруємо нашим захисникам – воїнам АТО, щоб вони оберігали та захищали їх, під час виконання військових обов’язків. А зі зворотного боку напишемо побажання і слова вдячності за те добро, яке Вони творять для всієї України.
Погляньте на зразок ангела-охоронця.
Скажіть, будь ласка, який матеріал використовується для виготовлення виробу?
V. Повторення правил безпечного поводження з ножицями
А перед початком роботи пригадаємо правила безпечного поводження з ножицями:
VI. Технологія виготовлення виробу
Для того, щоб виготовити ось такого ангела-охоронця нам потрібен шаблон (роздаю шаблони).
Беремо аркуш паперу потрібного кольору, прикладаємо шаблон зі зворотного боку паперу в куточку та обводимо шаблон і дотримуючись правил безпечного поводження з ножицями вирізаємо.
VII. Практична робота учнів
Діти працюють самостійно, контролюю їхню практичну діяльність, допомагаю при потребі, усуваю недоліки. При потребі проводжу фронтальний або індивідуальний інструктаж.
VIІІ. Фізкультхвилинка
Встаньте діти, посміхніться,
Землі рідній поклоніться
За щасливий день вчорашній.
І до сонця потягніться.
В різні боки нахиліться,
Веретеном покрутіться.
Раз присядьте, два присядьте –
І за парти тихо сядьте.
IX. Виставка, аналіз і оцінювання учнівських робіт
Учні по черзі виходять до дошки з готовими виробами. Аналізуємо виконану роботу.
X. Підсумок заняття
Отже, на сьогоднішньому занятті ми з вами дізналися, що таке добро, як його можна творити кожного дня. Також кожен з вас довідався, про існування ангела – охоронця. Він передав кожному з вас правила доброти.
Правила доброти
А королева країни Доброти за гарну поведінку на занятті та вашу активність, старанність просила передати вам ось такі солодкі сюрпризи.
XI. Прибирання робочих місць
Приберіть свої робочі місця.
Я бажаю вам, щоб ви робили тільки добро, щоб ваш ангел-охоронець радів і завжди допомагав у скруті. До побачення, діти!