Відкритий урок гуртка «Нитяна графіка»
Тема: «Абстрактні портрети в техніки стрінг-арт»
Мета: виготовлення абстрактного портрету в техніки стрінг-арт.
Задачі:
1. Організаційний момент
Добрий день! Я рада зустрічі з вами! Подивитесь на мене, посміхнитись. Подивитись одне на одного, посміхнитись. За вікном чудовий весняний день!
2. Вітання
Нехай девізом сьогоднішній уроку стануть чудові рядки Тат’янічевой:
«Не можеш – дізнайся, Не знаєш – дізнайся, Не бійся стежки прямовисною, Пробуй, шукай, роби, досягай, Щоб життя твоє стало піснею!»
3.Повторення вивченої теми
Скажіть, будь ласка, яку теми ми з вами вивчили? Правильно – портрет.
Що означає слово «портрет»? Правильно – зображення людини, яке передає його неповторні образи: будові обличчя, риси характеру.
А давайте перевіримо які види портретів ви знаєте? ( Опитування по репродукціям: камерний, парадний, груповий, парний, сімейний, міні-портрет, ретроспективний, історичний, автопортрет, шарж). Останню репродукцію показуємо абстрактний портрет.
Зверніть свою увагу – що відрізняє академічний портрет від абстрактного? І так на одному прикладі ми розібрали основну відмінність – реалістичне зображення.
4. Нова тема
«Абстракція» – від лат. слова – видалення, відволікання.
«Абстракціонізм» - це вираз свого емоційного стану, відмова від наближеного до дійсності зображення форм в живописи і скульптурі. ( Показ абстрактних картин ). Які поняття можна протиставити абстракції? Правильно – точне, конкретне. Які скульптури у нас в місті конкретні, а які абстрактні?
Є ще одне слово – «абстрагування». «Абстрагування» - спрощення. Для чого це потрібне і де ми це бачимо? Для швидкого донесення інформації. Зверніть свою увагу, що абстраговані предмети оточують нас постійно: це дорожні знаки, логотипи, орнаменти. Кожен художник виділяє свій домінуючий признак, відповідно з поставленим завданням.
Ми продовжуємо з вами вивчати абстракцію. Тема нашого уроку «Абстрактні портрети в техніки стрінг-арт». Це не перша наша робота в цієї техніці. А як перекладається слово «стрінг-арт»? Правильно – натяг ниті на цвяхах. Ви знаєте, що перший хто відкрив цю техніку, були англійськи ткачі. А знаєте лі ви, що у 19 столітті ця техніка почала відроджуватися завдяки учителю математики Мері Еверест Буль. Но тільки не в якості мистецтва. Она застосувала знання техніки ізониті і за допомогою цвяхів і мотузків , якими користувалась на уроках, допомогла дітям у вивченні правил побудови геометричних фігур. Варто відзначити, що настільки креативний спосіб значно полегшив процес вивчення нелегкої науки. В 1909 році Мері випустила посібник «Цікава і мудра алгебра». Лише у 20 столітті, як мистецтво, стрінг-арт почало поширюватися завдяки американському дизайнеру Джону Еинхенгеру. Він розглянув в техніці художній потенціал. Дизайнер почав створювати за допомогою ниток неповторні візерунки. Техніка стала стрімко поширюватися. У сучасному мистецтві існує кілька напрямків:
-малювання художніх зображень;
-зображення геометричних фігур і абстрактних картин;
-об’ємне зображення нитками.
5. Практична частина
Перш ніж ми приступимо до нашого заняття, давайте згадаємо про техніку безпеки:
Давайте крок за кроком проговоримо наші дії:
1. Для того, щоб полегшити роботу, почати треба з підготовки шаблону майбутньої роботи. Головне, щоб малюнок підійшов по розміру до вашої основи.
2. Покласти лист з малюнком на основу, закріпити і пробити шилом точки. Після того, як по контуру весь малюнок буде пробитий, знімаємо схему і приклеюємо гвоздики до основи клеєм ПВА.
3. Коли гвоздики встановили, прив’язуємо нитку і обводимо контуром деталі малюнка крок за кроком, закріплюючи гвоздики між собою.
4. Потім зафарбовуємо ниткою середини деталей різними способами заповнення ( метод заповнення кола чи хаотично)
6. Підведення підсумків уроку
- Що нового ви узнали на занятті?
- Що таке абстракція, абстракціонізм?
- Абстрагування. Що це, для чого це потрібно і де це ми бачимо?
Вашім домашнім завданням буде таким: самостійно доставити гвоздики і на наступній зустрічі ми продовжимо роботу з нитками.