КДНЗ №39 «Перлинка»
Конспект
інтегрованого заняття
в групі середнього дошкільного віку
Тема: «Веснонька»
Підготувала
Вихователь групи «Карамелька»
ДорошенкоІ.М
Мета: закріпити вміння дітей вживати слова, що означають усі частини мови, вживати узагальнюючі поняття, узгоджувати слова в роді, числі та відмінку; виразно декламувати вірші. Порівнювати предмети за формою та величиною, орінтуватися на аркуші паперу, встановлювати послідовність подій, закріпити знання про площинні геометричні фігури та знаходити предмети схожі на них. Закріпити вміння дітей рахувати в межах 5 у порядку зростання та спадання. Розширювати знання дітей про зміни в природі, які відбулися в природі з приходом весни, закріпити правила поведінки в природі.
Розвивати увагу, мислення.
Виховувати посидючість, повагу та любов до природи.
Хід заняття
(Звучить спокійна музика, діти заходять , стають півколом)
-Діти, подивіться скільки гостей до нас завітало. Давайте з ними привітаємося.
Діти:
-Доброго дня!
-Малята, сьогодні у вас з нами незвичайне заняття. А заняття-подорож. А скажіть яка зараз пора року ?
Діти:
-Весна.
1-ша дитина:
У нашому дворі
Стоїть весна така,
Що навіть зацвіла
Мітла сніговика!
2-га дитина:
Навесні мала вербичка
Одягнула рукавички.
Ще стоять холодні ночі –
Застудитися не хоче.
3-тя дитина:
Знаю я весна настане.
З хмари сонечко прогляне,
Землю-матінку пригріє, –
Степ кругом зазеленіє.
Ведуча:
На весні в гайок піду,
Першу квіточку знайду,
Біля квіточки помрію,
Разом з нею порадію,
І вона всміхнеться
До мого серця.
(Відповіді дітей)
-А що сталося з льодом на річці?
-Чому лід розтанув?
( Робота з асоціативною карткою. На дошці висить картина із зображенням весни . На столі лежать картинки. Дітям пропонується підібрати картинки, які відносяться до весни)
-Я пропоную вам вирушити у подорож до весняного лісу. А на чому ми з вами можемо поїхати?
-Але сьогодні ми з вами перетворимося на туристів. А ви знаєте хто такі туристи?
-Правильно. Ну що ж , один, два, три-ти на туриста перетворись.
(Перетворення на туристів.
-Час рушати
(Діти шикуються один за одним)
В ліс весняний ми ідемо,
Ноги вище підіймемо,
Ідуть ніжки по прямій доріжці,
По вузькій доріжці
Ідуть тихенько ніжки.
Один за одним ми побігли
І в ліс весняний ми прибігли.
-Здрастуй, ліс дрімучий, повний казок та чудес. Хто в глушині твоїй ховається, що за звір. Що за птах?
-Діти, а чи знаєте ви , як потрібно себе вести в лісі?
(Відповіді дітей)
-Ой, діти, здається хтось плачу?
(Чути плач. До групи заходить ведмедик)
Ведмедик:
Я ведмедик клишоногий
По лісі мандрував
На лісовій дорозі
Я матінку шукав.
Аж раптом шишка впала
Мені та на чоло
І я тут розізлився
«Це що таке було?»
Ні, більше я не буду один-один блукать
Знайдіть мою матусю
Я не буду більше вередувать.
Ведуча:
-Ведмедику, що сталося?
Ведмежа:
-Я заблукав у лісі.
Ведуча:
-Чому?
-Я прокинувся, а матусі не було. І я вирішив її знайти і заблукав. Допоможіть мені.
Вихователь:
-Діти, давайте допоможемо нашому ведмежаткові.
( Діти вирушають у подорож. Біля річки зустрічають лисичку)
Лисичка:
-Чи є в світі молодиця,
Краще за мене, лисицю?
Подивіться на мій носик
І на гарний, пишний хвостик!
І рум’яне в мене личко!
Правда, гарна я лисичка?
Діти:
Доброго дня, лисичко!
Вихователь:
Лисичко, ведмедик звернувся до нас за допомогою. Просить, щоб ми допомогли йому маму знайти. Чи ти не скажеш нам якою стежкою вирушати?
Лисичка:
-Добре, я допоможу, але спершу виконайте моє завдання.
Дидактична гра «Геометрична складаночка»
Мета: розвивати сенсорне та колірне сприйняття, розширювати та закріпити знання дітей про площинні геометричні фігури, навчати добирати предмети із повсякденного життя, схожі до відповідної геометричної фігури.
Лисичка:
-Молодці, ви конали моє завдання. Ідіть по стежинці, там ви побачите гнома . Він вам допоможе.
( Діти йдуть. Зустрічають гнома)
Гном:
Доброго дня, малята. Що вас привело до мене?
Вихователь:
-Скажіть нам , де маму ведмедика знайти?
Гном:
-Я покажу вам дорогу. Коли виконаєте моє завдання.
(Діти сідають за столи.)
Дидактична гра «Четвертий зайвий»
Мета: продовжувати вчити дітей класифікувати предмети та називати четвертий зайвий предмет.
Гном:
-Ви впоралися з моїм завданням. Ось вам карта, як іти далі. Вона вас приведе до лісової школи. Діти йдуть далі. Їх зустрічаю Тітонька Сова)
Сова:
-Я багато книг перечитала,
Дуже начитаною стала,
Поважна ч –Тітонька Сова.
Знання схотіла передати, маленьких діточок навчати.
Взяла старенькі окуляри,
Батьків запрошую на збори.
Батьки усі зібралися
Та добре постаралися:
Відкрили на поляні нову
Дитячу школу лісову.
-Навіщо завітали до мене?
Діти:
-Ми хочемо допомогти знайти ведмедикові маму.
Сова:
-Добре я вам допоможу . Але і ви мені допоможіть. У мене була гарна картина, але сильний вітер подув і всі елементи переплуталися.
(Діти сідають за столи)
Дидактична гра «Збери картину»
Мета: закріпити вміння дітей орінтуватися на аркуші паперу.
Сова:
-Малята, ви впоралися з моїм завданням . Йдіть на право і ви потрапите на квіткову галявину.
(Діти рухаються далі. Потрапляють на лісову галявину)
Вихователь:
-Діти, подивіться ось ми з вами і прийшли на квіткову галявину, але це не проста галявина , а математична. На кожній квіточці є цифра. Які квіти ви бачите?
(Відповіді дітей)
Мета: продовжувати вчити дітей викладати ряд чисел у прямому та зворотньому порядку. Розвивати увагу та кмітливість.
Вихователь:
-Нарешті ми впоралися із усіма завданнями. Малята, подивіться я бачу маму ведмедика.
(Виходить Ведмедиця, Ведмедик біжить до неї)
Ведмедиця:
-Дякую вам малята, що допомогли знайти мого синочка. Я весь ліс оббігала. Переживала, де ж мій синочок?
Вихователь:
-Як добре те, що добре закінчується.
Ведмедиця:
-Дякую вам малята. Я щиро вдячна вам. І хочу пригостити вас за вашу допомогу.
Вихователь:
-Дякуємо вам. Але нам час вирушати в дитячий садок.
(Діти шикуються один за одним)
В дитсадочок ми ідемо,
Ноги вище підіймемо,
Ідуть ніжки по прямій доріжці,
По вузькій доріжці
Ідуть тихенько ніжки.
Один за одним ми побігли
І в дитсадочок ми прибігли.
-На цьому наше заняття закінчено. Дякуємо вам за увагу!