Конспект заняття "Чарівне лего - місто"

Про матеріал
Корекційно-розвиткова мета: Розвивати сенсорне сприйняття, формувати уявлення про зовнішні властивості предметів: форму, величину, колір, положення у просторі. Розвивати зв'язне мовлення. Закріпити знання дітей про звук, слово, речення. Вправляти в складанні речень, викладанні схеми речення, викладанні звукових схем, поділ слів на склади., визначенні першого звука у слові. Розширити і активізувати словниковий запас дітей. Формувати вміння співпрацювати, вміння розв’язувати проблемні завдання, розробляти план дій. Продовжувати формувати уміння рахувати. Розвивати фонематичний слух, дрібну моторику, конструктивні здібності. Розвивати увагу, уяву, творче мислення, комунікативні вміння. Формувати здатність до аналізу, синтезу і порівняння. Виховувати самостійність, терплячість, посидючість, пізнавальний інтерес, потребу у спільній роботі.
Перегляд файлу

Тема: Чарівне ЛЕГО місто.

Корекційно-розвиткова мета:

Розвивати сенсорне сприйняття,  формувати уявлення про зовнішні властивості предметів: форму, величину, колір, положення у просторі. 

Розвивати зв'язне мовлення. Закріпити знання дітей про звук, слово, речення. Вправляти в складанні речень, викладанні схеми речення, викладанні звукових схем, поділ слів на склади., визначенні першого звука у слові. Розширити і активізувати словниковий запас дітей.

Формувати вміння співпрацювати, вміння розв’язувати проблемні завдання, розробляти план дій.

Продовжувати формувати уміння рахувати.

Розвивати фонематичний слух, дрібну моторику, конструктивні здібності.

Розвивати увагу, уяву, творче мислення, комунікативні вміння. Формувати здатність до аналізу, синтезу і порівняння.

Виховувати самостійність, терплячість, посидючість, пізнавальний інтерес, потребу у спільній роботі.

Матеріали та обладнання: музичний супровід, лотки з ЛЕГО-конструктором, предметні картинки.

Хід заняття

І Вступна частина

  1. Організаційний момент.
  • Доброго ранку. Сьогодні до нашого садочку завітало багато гостей, давайте привітаємось з ними, а для того, щоб підняти нашим гостям настрій пропоную це зробити незвично, а музично! Згодні? (Діти виконують привітальний реп під музику з відповідними рухами рук)

 

Ми група «….» раді всіх вітати – сьогодні будемо вас дивувати! Наша команда працює завзято, бо звикла завжди перемагати! Ми вам доведемо і є нагода слушна, що наша група весела і дружна!

  2. Мотивація діяльності дітей.

Логопед: - Діти, сьогодні вранці я , як зазвичай , йшла на роботу в дитячий садок і почула чийсь плач… Озирнулася довкола і помітила під нашим садочком дивного чоловічка, який гірко плакав. Після того, як він повідав мені свою історію, я вирішила запросити його до нас у групу. Хочете з ним познайомитися і дізнатися, що в нього трапилось? (Виходить за двері і запрошує таємничого гостя в групу). – Давайте познайомимося з ним і запитаємо, що такого з ним трапилося, чому він такий засмучений. (Діти вітаються, запитують як звати героя і що в нього трапилося….)

Роббі: - Доброго дня, малята! У мене і в моїх друзів сталася справжня біда! Ми жили всі разом дуже дружно і весело в чудовому, казковому місті, яке разом дуже довго будували. Але одного дня налетів сильний вітер і зруйнував наше місто! Всі його жителі залишилися без своїх домівок…Я чув,  що у вашому садочку всі діти дуже гарні майстри, чи не могли б ви допомогти мені і моїм друзям відбудувати наше місто? Ми були б вам дуже вдячні! (Відповіді дітей)

 Логопед: - Звісно, Роббі, у нашій групі дуже чуйні і працьовиті діти! Я думаю, ми зможемо вам допомогти! Але, ти , Роббі, розкажеш нам про будівлі, які були у твоєму місті…

- А, щоб у нас з вами, діти, все вийшло пропоную вам підготувати наші пальчики до роботи!

Пальчикова гімнастика «Веселі будівельники»

 

Ми цеглинки в руки взяли

Їх місцями поміняли.

Потім міцно їх з’єднали,

І одну на одну клали                            

 

Вже висока в нас стіна! Подивись, яка міцна!

(Беруть у кожну руку по одній цеглині)

(Перекладають цеглинки з однієї руки в другу.)

(Пальчики складають в замок)

(Кладуть долоньку на долоньку у горизонтальному положенні руки, приплескуючи)

(Підняти руки вгору з випрямленими пальцями))

ІІ Основна частина

Логопед: - Ну ось, наші пальчики готові до роботи і ми можемо розпочинати! Роббі, з якої будівлі розпочнемо?

Роббі: - Посеред нашого чудового міста була розташована звукова башточка! Вона була прямокутної форми і складалася з кольорових цеглинок!                   Логопед: - Чудово, з неї і почнемо! (логопед пояснює завдання)  Граємо зі звуком Ш.

  • Якщо почуєте звук Ш – візьмете червону цеглинку, якщо будь яки інший звук жовту.
  • Коли візьмеш червону цеглинку?
  • Коли потрібно взяти жовту цеглинку?
  • Скільки в нашій башточці жовтих цеглинок, червоних?
  • А  якої форми вийшла наша башточка? (прямокутної).

Логопед: - Здається, нам вдалося! Що скажеш, Роббі? (Роббі каже, що все вдалося, хвалить дітей за завзятість)                                                                                                            Логопед: Роббі, яка будівля наступна?                                                                       Роббі: - На околиці нашого міста стояла «Різнобарвна башточка». А будували ми її за спеціальними картинками – підказками.Ось вони (Дає логопеду)                                                                Логопед: - Ну що ж, приступаємо до роботи!                                                            Перший звук у слові. (Перед дітьми картинки 5 шт.)

- Визначте  перший звук у слові і позначте цеглинкою такого кольору в назві якої  перший  заданий звук. Збудуємо башту за допомогою цих картинок.

Банан – білий, сіль – синій, чашка – червоний, зима – зелений, жаба – жовтий.

Роббі: - Дуже гарна башточка вийшла! Моїм друзям сподобається! А ви не стомилися працювати? Давайте трішки перепочинемо і пограємо в гру! Фізкультхвилинка

  1. Знайди дитину з цеглинкою такого саме кольору, як у тебе, і стань поруч із нею.
  2. «Сині», поміняйтеся місцями із «жовтими», а «зелені» — із «червоними».

Логопед: - Годі нам відпочивати – треба далі працювати!

Роббі: - Між нашими будівлями були звукові стежинки, по яких ми дуже полюбляли гуляти з друзями….                                                                                             Логопед: - Тож, наше наступне завдання – побудувати «Звукову стежинку»            За допомогою цеглинок викласти звукову схему слова.

  • Давайте пограємо зі звуками. Ви знаєте, що звуки діляться на дві групи. Які? Викладемо звукові схеми з допомогою ЛЕГО.
  1. Схема речення.

- А допоможуть нам в цьому ось ці картинки. Подивіться на картинку. Складіть речення і викладіть схему речення за допомогою цеглинок.

- Ви знаєте, що слова в реченні є довгі і короткі. Знайдіть довгу цеглинку, коротку.

Логопед: - Вправно разом працювали – пальчики засумували.                                           Треба їх розвеселити і гімнастику зробити!                                                                                                 Гра з цеглинками «Цеглиночку візьми»

- Давайте сядемо в коло.                                                                                            Пальчик, пальчик тук, тук, тук,

По цеглиночці стук, стук.

Плесь, плесь раз, два, три,

Ти цеглиночку візьми.

ЇЇ другу передай,

Гру спочатку починай.

Роббі: - В моєму місті були ще будівлі. Продовжимо працювати!  Ось погляньте, на ці картки – схеми – вони вам допоможуть збудувати ще дві башточки!                                                                                                                 

(Диференціація звуків с і ш)

- Погляньте на цеглинках є картинки. Потрібно скласти з цих цеглинок дві башточки

- На одній башточці будуть картинки зі звуком с, на другій – ш.

- Давайте послухаємо ці звуки, як ми вимовляємо звук с, звук ш.

- Ой,  як вітер розкидав ось тут цеглинки, давайте їх складемо.

  1. Візьми стільки цеглинок, скільки складів у слові.
  2. Викласти букву ш. Викласти слово шум.

- Ось ми і скали наш будівельний матеріал. А зараз ,будь-ласка ,побудуйте башточки з нього, які ви самі уявляєте.

ІІІ Підведення підсумків

Логопед: - Подивіться , діти, яке чудове місто ми збудували для Роббі і його друзів! Роббі , ти задаволений?                                                                                                           Роббі: - Так, воно ще краще, ніж було до того,  як його зруйнував вітер! Дякую вам, малята, за допомогу! Піду кликати своїх друзів! (Виходить з групи)                                                                                                       Логопед:- Діти вам сподобалося допомагати Роббі! – Яку будівлю збудували найлегше? Яку було будувати важко? Як ви вважаєте, ви справилися з завданням? (Тут повертається Роббі зі своїми друзями і пропонує відсвяткувати і потанцювати в новозбудованому місті всім разом!)                                             Логопед: - Давайте запросимо до нашого танцю гостей і всі разом порадіємо.     Танок «Хороший настрій»

docx
Додано
30 жовтня 2022
Переглядів
1063
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку