Конспект заняття "Цікаві іграшки"

Про матеріал
Продовжувати закріплювати поняття про основні види іграшок, вправляти у класифікації іграшок, умінні виділяти частину від цілого. Спонукати та підтримувати мовленнєву активність у спілкуванні; розвивати інтонаційну та звукову виразність; закріпити вміння складати описову розповідь про іграшку; виховувати дбайливе ставлення до іграшок, бажання брати участь у всіх видах діяльності.
Перегляд файлу

Заклад дошкільної освіти  (ясла – садок)

комбінованого типу №8 «Казка»

 

 

 

Вчитель – логопед:

Лосіцька Ю.О.

 

 

Цікаві іграшки

(заняття для дітей старшої логопедичної групи)

_80590-8.jpg

Мета: збагачувати уявлення дітей про предметне довкілля, зокрема про ігри, іграшки, та їх характерні особливості, призначення.  Продовжувати закріплювати поняття про основні види іграшок, вправляти у класифікації іграшок, умінні виділяти частину від цілого. Спонукати та підтримувати мовленнєву активність у спілкуванні; розвивати інтонаційну та звукову виразність; закріпити вміння складати описову розповідь про іграшку; виховувати дбайливе ставлення до іграшок, бажання брати участь у всіх видах  діяльності.

Обладнання: ляльки  та різні іграшки, предметні картинки, олівці.

Хід заняття

Артикуляційний комплекс «Казковий ярмарок»

Діти дивляться в індивідуальні люстерка, виконують вправи:  «Усмішка», «Парканчик», «Сопілочка», «Конячка»

Дихальна вправа «Кулька»

Кулька повітряна, ти  - неслухняна!

Як відв’язалася й вгору помчала?

Швидко, кулько, схаменися і до мене повернися!

(Підняти руки вгору – вдих, повільний видих з опусканням рук униз, зі звуком [ш-ш-ш]

Вч. – лог. загадує  дітям загадку Г.Демченко «Лялька»

Хто цю іграшку не знає?

Мабуть, кращої немає.

В неї все, як у людини:

Ручки, ніжки, голова,

Два великих синіх ока.

Вона ще й пісеньку співа:

-         А –а –а –а –а – а!

-         Про кого ця загадка? (Про ляльку)

-         Що є у ляльки? (Ручки, ніжки, голова, очі, носик, ротик)

-         Що вона вміє робити?

-         Розкажіть, як ви з нею граєтеся.

-         Де можна придбати ляльки? (Їх можна купити в магазині іграшок)

Дидактична гра «Наші лялечки чудові»
Логопед   викликає когось із дітей, дає дитині одну ляльку, а іншу
бере собі, і спонукає дітей  до розмови  (решта групи в цей час уважно
слідкують за діалогом).
У мене лялька маленька, а у тебе, Олю? (У мене лялька велика.)
Моя лялька має біляве волосся, а твоя? (У моєї ляльки русяве волосся.)
Моя лялька не вміє плакати, а твоя? (Моя лялька уміє плакати.)
Моя лялька не заплющує очей, коли її покласти, а твоя? (Моя лялька заплющує очі.)
Моя лялька одягнена  в рожеве платтячко і білі шкарпетки, а твоя?
(На моїй ляльці блакитна блузка і синя спідничка.)
Педагог  хвалить дитину за уважність, і вона повертається на своє
місце.

 

Пальчикова вправа «Іграшки»

 На полиці дружно в ряд

 Різні іграшки сидять   (Потерти долоні одна об одну)

 Два ведмеді, Буратіно

 І веселий Чиполіно

 Котик є, що любить кашу

 І, звичайно, лялька Маша (Загинають пальці по одному починаючи з великого)

 1, 2, 3, 4, 5 (Розгинають пальці, починаючи з великого)

Допоможем нашій Тані

Іграшки порахувати.     (Плескають в долоні)

 

Мій дім(5).jpgЛогопед  дістає  чарівний мішечок і виставляє малятам іграшки  -  машинку, ведмедика  та м’яч (або інші іграшкові предмети).
-  Давайте розкажемо про ці іграшки також, адже  для багатьох із вас вони є улюбленими. Спочатку треба назвати іграшку, потім розповісти про неї: якого вона кольору, форми, розміру,  які частини у неї є, яка ця іграшка на вигляд, та на дотик.  А потім слід розповісти, хто і як нею грається.  Хто запам’ятав і може повторити, як треба розказувати про іграшку?

Якщо ні, то ось вам підказка. (Педагог кріпить  на дошку опорну схему)
Логопед  викликає дітей по черзі. Кожна дитина вибирає собі
іграшку, бере її в руки та, дотримуючись пропонованого плану розповіді, розповідає про неї.

Вч. - лог. -  Ви знаєте, малята, де зробили для нас такі чудові іграшки? (На іграшковій фабриці.) Правильно. Багато людей працювало, щоб зробити для вас такі гарні іграшки. Як же треба ставитися до іграшок, щоб вони залишалися такими ж веселими?
Малята за проханням дорослого завершують речення.
Іграшки треба … (любити, берегти, дбати про них, завжди прибирати на місце).

Іграшки не можна … (псувати, бруднити, ламати).

 

Фізкультхвилинка «Іграшки»
Логопед читає віршовані рядки, а діти  повторюють слова віршика
услід за ним. На перші рядки тексту вони ритмічно плескають в долоньки, а потім імітують гру з названими іграшками.
Іграшок у дитсадочку в діточок багато.
Ними дуже полюбляють гратися малята.
Ось так, ось так лялечку я колишу.
Ось так, ось так я машинку вожу.
Ось так, ось так м’ячик вгору підкидаю.
Ось так, ось так жваву дзиґу запускаю.


Вч. – лог. -  А виготовили всі ці чудові іграшки з різних матеріалів.
Мовленнєва вправа  «Із чого іграшка?»
(Діти за допомогою дорослого утворюють словосполучення з прикметниками)
Лялька з пластмаси — пластмасова лялька.

М’ячик із гуми — гумовий м’ячик.

Дзиґа із металу — металева дзиґа.

Коник із глини — глиняний коник.

Ведмедик із плюшу — плюшевий ведмедик.

Зайчик із хутра — хутряний зайчик.

Човник з паперу — паперовий човник.

Мотрійка з дерева  — дерев’яна мотрійка.
(Далі логопед  просить малят повторити назви всіх тих матеріалів,
з яких виготовляють дитячі іграшки)

 

Вч. – лог. - Ну, а зараз я пропоную сісти за столи і виконати наступне завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання за столом.

  1. н7.jpgУ вас є три олівця: синій зелений і червоний. Обведіть одночасно двома руками  цю картику. Стежте, щоб в праві руці був не зелений і не синій олівець, а в лівій не зелений і не червоний. Будьте уважні!
  2. рн.jpgВиконати штрихування кругів, одночасно двома руками, йдучи назустріч один одному.

.

  1. А зараз ми з вами трішечки розімнемось. (Дітям роздають картки і пояснюють умови завдання)

ооо.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

оро.jpg

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
15 січня
Переглядів
683
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку