Конспект заняття "Пошук скарбів"

Про матеріал
Розвивати фонематичні процеси, уяву, мислення, продовжувати вчити правильно вимовляти звук [р] в складах і словах. Вчити визначати місце звука [р] у словах; підбирати слова-антоніми; тренувати в узгодженні іменників з чисельниканими. Розвивати увагу, мислення, просторову уяву, дрібну моторику.
Перегляд файлу

Заклад дошкільної освіти  (ясла – садок)

комбінованого типу №8 «Казка»

 

 

 

Вчитель – логопед:

Лосіцька Ю.О

 

 

 

 

Пошук скарбів

(заняття для дітей старшої логопедичної групи)

pirate_PNG9.png

 

 

 

 

 

 

 

13c5198436337d6e81d8a8984aa57562.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: розвивати фонематичні процеси, уяву, мислення, продовжувати вчити правильно вимовляти звук [р] в складах  і словах. Вчити визначати місце звука [р] у словах; підбирати слова-антоніми; тренувати в узгодженні іменників з чисельниканими. Розвивати увагу, мислення, просторову уяву, дрібну моторику.

Обладнання: карта «Острова в океані»; предметні картинки: парусник, крокодил, мавпи, пірат; набір картинок «Частування»; скринька з цукерками.

 Хід заняття

Вч. – лог. Сьогодні ми вирушаємо на пошуки скарбів. А допомагати в пошуках буде звук, який чути в словах риба, матрос, морський, шторм, корабель. Ви здогадалися, що це за звук?

Діти. Р-р-р.

Вч. – лог.  Але перш ніж вирушити в дорогу, нам потрібно побудувати човен. Беремо довгі, гнучкі дошки для будівлі (вправа «Змійка»). Перевіряємо дошки на міцність (вправа «Гойдалка»). Сколочує їх міцними гвізками (вправа «Барабанщик»). Потрібно не забути поставити вітрило, інакше ми не попливемо (вправа «Парус»). Чудовий човен у нас вийшов! Гляньте, вітер посилюється! Можна готуватися до відплиття.

103856114-max-694.jpgТепер піднімаємо якір. Ланцюг важкий, гримить гучно: р-р-р. Давай зіштовхнемо наш човен на воду. Каміння перекочується, і стукає по дні човна: р-р-р.  (Дитина, повторюючи за логопедом, вимовляє звук [р]). 

-         Ось ми вже пливемо. Але де ж нам шукати скарби? У мене є карта. Ми можемо побувати на кожному з цих островів і відшукати  скарб.

-         Беремо курс на перший острів!

(Дитина олівцем веде лінію до одного з островів – прокладає  курс).

Хвилі плещуть  за бортом, та розгойдують наш човен.

 

Чітко за логопедом повторити склади:

КРА – КРО    КРУ – КРИ – КРЕ

ПРА – ПРО – ПРУ – ПРИ – ПРЕ

БРА – БРО – БРУ – БРИ – БРЕ

ТРА – ТРО – ТРУ – ТРИ – ТРЕ

ДОА – ДРО – ДРУ – ДРИ – ДРЕ

 

-         Перший острів виявився безлюдним, пливемо на інший.

А на другому острові живе зубастий, голодний ... крокодил. Давайте нагодуємо його з наших запасів, адже у нас є їжа. Пригостимо   крокодила?

Діти. Да.

66.jpg Мовленнєва вправа «Обід для крокодила» (вчити дітей узгоджувати іменники  з числівниками).

 

Вч. – лог.   Вирушаємо до третього острову. Жителі цього острова

розбіглися. Що вони зробили? Вони вирішили, що до них приближається  величезний корабель. А як можна назвати наш човен? (Вітрильник). Давайте розкажемо жителям острова, що є у корабля. А якщо в слові є звук [р], повторіть  це слово  голосніше, щоб усі чули. Слухайте  уважно: корпус,

палуба, рубка, каюта, ілюмінатор, трап, штурвал, шлюбка, труба, місток.

(Дити повторюють  слова де є звук [р]).

А що ж є у нашого вітрильника? (Корпус, парус.)

Тепер жителі цього острівця  не переплутають вітрильник з ... кораблем, а корабель з ... вітрильником.

Пальчикова гімнастика «Черепаха»

Я повільно так повзу, бо будиночок везу,

Я бананів покушкую, й далі я почимчикую.

(Подушечками пальців і нижньою частиною долоньки торкатися коліна, утворюючи півкулю. Висунути вказівний палець угору – вперед, сперти його об коліно або стіл та підняти ним увесь «будиночок черепахи». Так спмо пересунути «будинок черепахи» середнім, безіменним пальцями та мізинцем)

 

рррр.jpgВч. – лог. І ось ми з вами підпливаємо ще до одного острова. На цьому острові живуть різні тварини, але нас чекає мале тигреня, яке хоче, щоб ми з вами пройшли звукові доріжки.  (Дити виконують.)

 

Вч. – лог.  Пора продовжувати пошуки скарбів. Попереду по курсу наступгий  острів. І хто ж зустрічає нас на березі? (Пірат.)

Він не молодий, а ... старий.

Не поганий, а ... хороший.

Не злий, а ... добрий.

Не сердитий, а ... радісний.

Не розпатланий, а ... зачісаний.

Не ледачий, а ... працелюбний.

Не боязкий, а … сміливий.

-                Пірат мені по секрету сказав, що скарби зариті на цьому  острові. Ми шлях по карті вже проклали? Вирушаємо  туди.

Спочатку потрібно знайти місце, де зарили  скриню, з чим? .. (Зі скарбами.)     Зробіть  крок вправо, два кроки вперед.

(Дити рухаються  по «острову» - кабінету, слідуючи командам логопеда.)

Тепер скриню потрібно «відкопати», а для цього потрібно  знайти зайві слова. Слухайте  уважно.

Корабель, вітрильник, катер, вертоліт.

Олівець, зошит, ручка, фломастер.

Агрус, брусниця, груша, смородина.

(Дити називають зайве слово в кожній групі слів).

-         А ось і скриня.

-         Що потрібно з нею  зробити? (Відкрити.)

-         Що ж там за скарб?

(Дити  відкривають скриньку, а в ній  цукерки.)

-  Напевно, це витівки старого пірата. Вирішив, що цукерки – це і є справжній скарб.

Вч. – лог.  Ну, що ж пора повертатися додому, адже шлях був довгим і важким. Цукерками почастуєте  ваших  друзів і розкажите  їм про свою  пригоду. А який звук допомагав вам  сьогодні в пошуках скарбів?

Діти. Р-р-р.

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
15 січня
Переглядів
1038
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку