Конспект заняття "Диференціація букв п – т. "

Про матеріал
Мета:Розрізнення букв при написанні і т в складах,тренування просторового орієнтування,формування зорової пам'яті. Розвиток дрібної моторики,розвиток фонематичного сприймання. Навчити співвідносити букви зі звуками і символами. Вчити порівнювати літери «П - Т» ізольовано в складах і словах. Розвивати процес звукового аналізу. Розвивати образне мислення, зорове сприйняття і увагу. Обладнання: Передметні картинки,таблиця з чисел та бук,профіль артикуляції,зображення букв.
Перегляд файлу

Конспект заняття на подолання оптико просторових помилок

Тема:Диференціація букв п – т.

Граматична:Опрацювання прийменникових конструкцій.

Мета:Розрізнення букв при написанні і т в складах,тренування просторового орієнтування,формування зорової пам'яті. Розвиток дрібної моторики,розвиток фонематичного сприймання. Навчити співвідносити букви зі звуками і символами. Вчити порівнювати літери «П - Т» ізольовано в складах і словах. Розвивати процес звукового аналізу. Розвивати образне мислення, зорове сприйняття і увагу.

Обладнання: Передметні картинки,таблиця з чисел  та бук,профіль артикуляції,зображення букв.

                                                                 Хід заняття.

Організаціний момент

Добрий день діти.  Сьогодні на занятті ми будемо продовжувати вивчати  букви.Але для початку встаньте біля своїх стільців.Сяде той, хто покаже правою рукою ліве око, праве вухо, ліву брову, лівий лікоть.А тепер приступаємо до уроку.Учні виконують завдання.
Основна частина

Артикуляційна вправа

Гірка,усмішка

1)Вправа на розвиток зорової памяті
Зоровий диктант.
Диктант проводиться на матеріалі предметних картинок. Логопед розкладає на дошці зображення (не більше чотирьох) на звуки [п] і [т]: пліт, торт, поїзд, туфлі. Учні перераховують їх кілька разів, запам'ятовуючи по-отже. Потім логопед закриває зразок. Учні викладають даний ряд по пам'яті з індивідуального матеріалу. Логопед відкриває зразок, і учні перевіряють правильність виконання завдання.
2)Вправа на розвиток довільної зорової уваги

Діти зараз я вам покажу таблицю де буде зображено цифри та букви,ви маєте уважно подивитись і назвати тільки буки. Та порахувати скільки букв П та Т.

3)Розвиток орієнтації у навколишньому просторі.

Діти я вам роздам малюнки з буквою П і Т. І буду говорити куди потрібно ці малюнки покласти.

Наприклад: Візьми Пенал і полади його на стіл,під стіл,між книжкою то ручкою,тепер візьми телефон поклади його поззаду пеналу,попереду пеналу. А тепер ти скажи своєму сусіду по парті куди потрібно покласти пенал і телефон.

4)вправи на розвиток фонетики.

Діти я вам зараз буду показувати картинки з звуками П та Т. А ви коли почуєте в слові букву П підніміть красну фішку а коли Т то синю. А де в слові знаходиться буква П а де буква Т.

Фізкульт хвилинка.

Ви втомились?

Саме час — дружно відпочить

І знайому фізхвилинку

В гості запросити.

Ми писали, ми трудились

Наші пальчики втомились

А щоб далі нам писати,

Треба пальці розім'яти.

Руки вгору потягніть

І до сонця підстрибніть!

Всі присядем, встанем враз,

Знов чекає праця нас

5)Порівняння звуків [п] і [т].
Учні по черзі вимовляють звуки [п] і [т], дивлячись в індивідуальні дзеркала. Відзначаються подібності звуків (глухі, вибухові, миттєві, приголосні) і відмінності в місці перепони ([п] - губи, [т] - ясна).

Віділи букви

Запутана абетка

6)Вправа на розвиток дрібної моторики.

Діти давайте попрацюємо нашими пальчиками. Ми будемо за допомогою пальців скаладати слова з буквою Т і П(Тік,Парк,)

7)Голосова і дихальна вправа

Я показую вам картинку з звуком П ви маєте сказати слово,але перед цим зробити глибокий вдих і протяжно сказати П. І слова з П ви кажете гучно а з Т тихо і теж протягуєте.
8) Співвіднесення звуків [п] і [т] з буквами.
Логопед пропонує учням викласти з мозаїки друковану букву П. Потім викласти поруч письмову букву п і вимовити звук [п]. Аналогічна робота проводиться з буквою т.
9)Порівняння букв при написанні і т.
Учням роздаються картонні букви п і т (виконані рукописним шрифтом). Діти повинні самостійно відзначити подібності та відмінності в їх написанні. Логопед проводить опитування учнів. Після прослуховування всіх відповідей робиться висновок: загальне у букв при написанні і т - однакові елементи; відмінність полягає в тому, що у букви п - один елемент, а у т - два.

Запис букв при написанні і т.
Учні пишуть букви різнобарвними ручками під диктовку. Перевірка завдання - читанням вголос.

Графічний диктант.
На дошці поміщаються ті ж предметні картинки, що і в попередньому завданні (до 12 шт.). Потім логопед закриває картинки, і учні графічно записують слова в зошитах по пам'яті, тобто вказують тільки букви п або т. Далі ряд відкривається, і учні перевіряють свою запис.
підсумок заняття
Ще раз уточнюються відмінності в написанні букв при написанні і т. Оцінюється робота кожного учня.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


П 2 8 9 А 5 7 8 В 7 7 5 У 8 5 7 К

 

Т 1 3 Р 3 6 А 8 9В 7 9 0 А

 

ьь.jpg1_52553de3333b052553de3333ec.jpg

оо.jpgт.jpg

оооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооо.jpgттт.jpg

 

 

 

Графічний диктант..jpg

ьт.jpg

ье.jpg

i.jpg

docx
Додано
6 квітня 2020
Переглядів
1950
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку