1
Тема: Поняття флори. Сезонні зміни в житті рослин
Мета:
- надати уявлення про різноманітність рослинного світу, уміння розрізняти рослини різних груп, розуміти цінність їх у природі;
- розвивати спостережливість, увагу, виробляти уміння узагальнювати, робити висновки, оцінювати результати діяльності; формувати інформаційно-комунікативну, соціальну компетентності;
- виховувати взаємоповагу у спільній діяльності; бережливе ставлення до природи, любов до рідного краю.
Обладнання: презентація, картинки овочів з пісні «Ходить гарбуз по городу».
1. Привітання.
2. Перевірка готовності учнів до заняття.
Бліц-конкурс «Ти і природа»
Творче завдання: скласти загадку.
1. Поетична хвилинка.
Було у матері – Природи
Дві донечки такої вроди,
Хто їх побачить хоч на мить –
Не міг забуть і розлюбить.
Голубооку звали Флора.
У неї очі наче зорі.
Завжди замріяна, тендітна,
Ласкава, ніжна та привітна.
А Фауна – швидка, як вітер,
Могла з птахами полетіти,
І за оленями стрибати,
Та з білочками пустувати.
Обидві світ живий любили,
Відтак його боготворили.
Тож вирішила мудра мати
Природні їм дарунки дати:
Мрійливій Флорі – світ рослинний,
А жвавій Фауні – тваринний,
Щоб берегли і доглядали,
Від всього злого захищали.
Живуть в легендах і понині
Живого світу дві богині.
2. Повідомлення теми заняття.
Демонстрація зображень рослин кожної групи. Наприклад:
дерева – кущі – трава;
овочі – фрукти – ягоди;
культурні – дикорослі;
зернові – технічні – овочеві.
Проблемні запитання:
Фізкультхвилинка. Встати, якщо велика рослина, присісти, якщо маленька. Слайд 10
Помідор, горіх (грецький), картопля, суниця, груша, слива, огірок, малина.
Гра «Четвертий зайвий»
Порівняй: огірок і буряк – що спільне, а що відмінне? Слайд 11
Гра «Знайди пару» Слайд 12
Гра «Природнича естафета» Постав запитання другу Слайд 13 Наприклад:
Які рослини корисно вживати в їжу? (Овочі та фрукти) – Які ваші улюблені фрукти? (Груша) – Що можна приготувати з груші? (Компот, варення)…
Міні-вистава «Ходить гарбуз по городу…» Слайд 14
V. Підсумок заняття.
- Що нового ви сьогодні дізналися?
- Пригадайте, які існують групи рослин?
- Чим відрізняються між собою рослини?
- Яке завдання для вас було найлегшим та найскладнішим?
- Які емоції вас наповнювали під час перегляду відеоролика?
ПРЕЗЕНТАЦІЯ