Конспект заняття для дітей ІІ-молодшої групи
«Пізнай себе»
Мета: ознайомити дітей із назвами частин тіла людини – тулуб, руки, ноги, пальці, голова і всі органи, які на ній розміщені – з призначенням частин тіла (руки потрібні, щоб умити личко, брати ложку, малювати; ноги для того, щоб переміщатись; очі, щоб дивитись і бачити; носик, щоб відчувати запахи, вдихати повітря; вчити дітей берегти очі, вуха й інші органи від травм, дотримуватися особистої гігієни, щоб бути здоровими.)
Обладнання: коробка у ній: дидактична лялька, записка, мило, гребінець, зубна щітка, дзеркальце; ілюстраційний матеріал-частини тіла та їх призначення.
Хід заняття
-
Добрий день усім! Я дуже рада бачити вас.
-
Діти для нас була надіслана посилка і сьогодні я її отримала. Надіслали нам її малята ясельної групи.
-
Давайте подивимось, що в ній?
-
О записка, зараз ми її прочитаємо. (вихователь читає текст записки)
Добрий день хлопчики і дівчата!
До вас звертаються малята ясельної групи, дуже просимо вашої допомоги! Ми надіслали вам паперову ляльку, якої на жаль нам не вдалося скласти і тепер змушені до вас звернутися .
Будь ласка поможіть!
З подякою Малята.
-
Що діти, допоможемо малятам? (так, поможемо)
-
Розглянемо, що ж це за така лялька? (викладаємо усі деталі, діти називають: голова, ноги, руки).
-
А тепер нам потрібно всі деталі впорядкувати.
-
Найперше поставимо тулуб. Покажіть діти, де у вас тулуб.
-
На чому тримається наш тулуб?
(на ногах)
-
Прикріпимо ноги . Скільки ніг у кожної людини? (дві).
-
А для чого нам ніжки?
(діти називають для чого у нас ноги та виконують рухи ногами:
щоб ходити ( ідуть по колу);
стрибати ( стрибають по колу);
стояти ( зупинилися та стоять);
бігти (біжать по колу).
-
Так, ніжки нас носять, вони потрібні нам для переміщення. А ще на наших ніжках є…?(пальчики) Давайте порахуємо їх.(діти рахують).
-
У всіх є, (вихователь показує руки) що? (руки)
-
Скільки рук є у кожної людини? (дві)
-
А що ж є на руках?(пальчики). Правильно, також є пальчики!
-
А для чого нам руки?
(Діти називають, що можна робити руками: тримати ложку, бавитись іграшками, ще писати, малювати)
-
Давайте намалюємо в повітрі кружечок.
-
Молодці. Щоб наші пальчики були умілими їх потрібно тренувати.
Раз, два, три, чотири, п‘ять –
Вийшли пальці погулять.
Оцей палець – найсильніший,
Він найбільший, найтовстіший.
(розминаємо великий палець)
Оцей палець нам для того,
Щоб показувать відоме,
(розминаємо вказівний палець)
Палець цей середнім зветься,
Він найдовший, як ведеться.
(розминаємо середній палець)
А цей палець безіменний,
Вередливий і неслухняний.
(розминаємо безіменний палець)
А мізинчик, хоч маленький,
Проте вдатний і спритненький.
(розминаємо мізинчик)
Раз, два, три, чотири, п’ять –
Вийшли пальці погулять.
-
Залишилась у нас… (голова) Як називається частина тіла, яка з`єднює голову і туловище? (шия) Завдяки шиї ми можемо повертати голівку у всі боки, і ми спробуємо порухати нашими голівками.
-
Погляньте один на одного і скажіть, чого ще не вистачає ляльці. Щоб вона стала схожою на нас?
(очок, носика, ротика, вушка, волосся)
-
Для чого у нас волосся? (для краси)
-
Так, волосся прикрашає людину. Уявіть зараз усіх нас без волосся, якими ми б були?
-
Ось прикріпимо очі. Нащо нам очі? (щоб дивитися) Заплющіть оченята, що ви бачите?(відповіді дітей) Розплющіть ваші очі і ви побачите все, що вас оточує.
-
Бережіть свої очі, не грайтесь з гострими предметами, не бігайте на прогулянці з палицями, ви можете впасти і пошкодити палицею очі.
-
Тепер прийшла черга і…(носика) Навіщо нам носик?(відповіді дітей)
-
Спробуймо глибоко вдихнути повітря носиком.(діти вдихають повітря носиком і видихають ротиком)
-
А чим ми видихали повітря? ( ротиком)
-
Для чого нам ротик? (відповіді дітей)
-
Хто живе у ротику? (язичок, зуби)
-
Пам`ятайте дітки, що нічого брудного у ротик не можна брати, що перед їжею потрібно мити руки, не класти гострих предметів у ротик, бо можна поранитись.
-
Сьогодні ви мене так гарно слухали, а за допомогою якого органу ви мене чуєте? (вушок)
-
То навіщо нам вушка? (відповіді дітей)
-
Вушка теж слід берегти: не можна запихати у вухо різні предмети, особливо гострі; в приміщені, де багато людей, не можна голосно розмовляти; у холодну і вітряну погоду обов’язково носити шапку, а то простудите вушка.
-
Ось і склали ми з вами ляльку-хлопчика. Проте, у нашій надісланій коробці є різні предмети, які ми зараз розглянемо та обговоримо, яке у них призначення. А для малят напишемо листа в якому зазначимо для чого усі ці предмети. (діти розглядають предмети , називають їх, вказують їх призначення. Перелік предметів: мило, зубна щітка, гребінець, люстерко.)
-
Ви усі сьогодні молодці. Зробили гарну справу, допомогли діткам, поділились своїми знаннями. Тепер малята будуть знати про себе більше і будуть дбати про своє здоров`я та чистоту свого тіла.
Вихователь Суворова Г. М. м. Червоноград