З Тигрою граємось - грамоті навчаємось

Про матеріал
Мета проведення заняття: - розвиваюча • формування слухового, зорового та рухового контролів, що забезпечують нормальний розвиток процесів читання та письма; • розвивати зорове сприймання, аналіз та синтез шляхом накладених зображень; • розвивати вміння відстукувати ритми 1 і 3, одночасно промовляючи звуконаслідування; • розвивати фонематичний слух; • розвивати артикуляційну моторику та дрібну моторику рук; • розвивати вміння висловлювати власну думку; • розвивати пам’ять, мислення, увагу, спостережливість, кмітливість, стимулювати пізнавальну активність. - виховуюча • виховувати наполегливість та посидючість при виконанні завдань, доброзичливість, взаємоповагу один до одного. - навчаюча • закріпити правильну артикуляцію ізольованих голосних звуків, букв «А», «О», «У», «Е», • закріпити назви кольорів; • закріпити прикметники у називному та родовому відмінка однини; • закріпити лексичний матеріал до раніше вивчених тем.
Перегляд файлу

УКРАЇНА

СЛАВУТИЦЬКА МІСЬКА РАДА КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ДНЗ (ясла-садок) комбінованого типу «Центр розвитку дитини»

 

 

 

 

 

конспект заняття

Сфера життєдіяльності:

«Я сам», «Природа», «Культура», «Люди»

 

 

Пріоритетні лінії розвитку:

пізнавальний,  соціально-моральний, мовленнєвий, емоційно-ціннісний, художньо-естетичний (4-й рік життя)

 

 

Тема заняття.

З Тигрою граємось – грамоти навчаємось.

 

 

 

 

Горбатова Тетяна Василівна,

вчитель-логопед ІІ молодшої логопедичної групи № 4

дошкільного навчального закладу (ясел-садка), комбінованого типу «Центр розвитку дитини»

м. Славутича, Київської області.

 

 

 

 

 

2016

 

Вчитель-логопед працює за Базовою програмою розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» /Науковий  керівник Кононко О.Л. –  К.: Світич, 2008. - С. 56-103.

 

 

Мета проведення заняття:

 

  • розвиваюча
  • формування слухового, зорового та рухового контролів, що забезпечують нормальний розвиток процесів читання та письма;
  • розвивати зорове сприймання, аналіз та синтез шляхом накладених зображень;
  • розвивати вміння відстукувати ритми 1 і 3, одночасно промовляючи звуконаслідування;
  • розвивати фонематичний слух;
  • розвивати артикуляційну моторику та дрібну моторику рук;
  • розвивати вміння висловлювати власну думку;
  • розвивати пам’ять, мислення, увагу, спостережливість, кмітливість, стимулювати пізнавальну активність.
  • виховуюча
  • виховувати наполегливість та посидючість при виконанні завдань, доброзичливість, взаємоповагу один до одного.
  • навчаюча
  •       закріпити правильну артикуляцію ізольованих голосних звуків, букв «А», «О», «У», «Е»,
  •       закріпити назви кольорів;
  •       закріпити прикметники у називному та родовому відмінка однини;
  •       закріпити лексичний матеріал до раніше вивчених тем.

 

 

 

Обладнання:

Казковий персонаж – Тигра;

 

 

 

Матеріал до заняття:

Наочне оформлення:

  1. Дидактичні ігри: «Впізнай літеру»; «Веселі літери»; «Букви загубилися», «Якої іграшки не стало», «Назви одним словом»;
  2. Картки із зображенням букв (велика, мала);
  3. Картки з накладним зображенням – овочі, фрукти, іграшки, посуд, одяг, букви.
  4. Пластилінові букви (О, А, У, Е);
  5. Іграшки: котик, курочка, півник, ослик, гуска, тигр, Вінні-Пух.

 

 

Хід заняття

Організаційний момент.

Підготовка до складоритмічної роботи.

Гра «Потяг». Закріплення вміння відстукувати ритм 1 і 3, одночасно промовляючи звуконаслідування

Логопед:


Наш потяг їде, колеса стукають:

«Так-так, так-так, так-так». (_ /)

А в потязі дітки тихо сидять.

«Так-так, так-так, так-так». (_ /)

Потяг  гуде: 

«Чу-чу-чу! чу-чу-чу! чу-чу-чу!» (_ _ /)

Я діток везу і щосили кричу:

«Чу-чу-чу! чу-чу-чу! чу-чу-чу!» (_ _ /)


(Потяг імпровізований зі стільчиків-вагонів. Діти відстукують ритм долонями).

Логопед:

«А ось і зупинка – всі ми зійдемо

До лісу чарівного ми з вами підемо

І наше заняття там проведемо»

А ось і наш чарівний ліс, сідайте на квіточки наче ельфи.

Основна частина.

1. Самомасаж

Логопед читає вірш у сповільненому темпі, щоб всі діти встигали робити масаж.

Ми долоньки розтираємо,

Свої ручки зігріваємо.

(Розтирати долоні одна об одну навпроти сонячного сплетіння, плескати в долоні).

Погуляти котик хоче,

Нам обличчя полоскоче.

Личко гладить він легенько

Своїм хвостикам м’якеньким.

(Погладжувати обличчя пальцями.)

Прийшли кури: поклювали,

поклювали, поклювали.

(Часто постукувати кінчиками пальців)

Прийшли гуси: пощипали,

пощипали, пощипали.

(Злегка пощипувати)

Знову котик прибігав –

Ось так лапками топтав.

(Злегка натискувати пучками пальців.)

Потім хвостиком м’якеньким

все загладив  він легенько.

(Легенько погладжувати, поступово припиняючи рухи.)

2.  Міогімнастика.

Ми вміємо посміхатися,

Ми вміємо дивуватися,

Ми вміємо сумувати,

Ми вміємо бути спокійними.

3. Артикуляційна гімнастика.

Сонце посміхається – ось подивись: губи в посмішці вже розтяглись («усмішка»)

Потім у трубочку губи згорнулись («трубочка») поцілувати заманулось.

Посмішка знову і трубочка знов («усмішка»і «трубочка») усміх несе нам і добро і любов.

4. Вправи на розвиток мовного дихання та голосу.

Для вироблення діафрагмового дихання декілька разів повторюємо вправу:

Вдих – живіт стає як м’ячик

Видих – м’ячика не бачим.

Проспівування голосних. Диригуванням допомагаю дітям керувати силою голосу:


Соня очі відкрива:

  •              А-А-А!

Вранці сонечко зійшло

Знизу вгору тягнем:

  •              о-о-о-О!

В небі бачимо салют –

Він донизу пада:

  •              У-у-у-у!

Як на гойдалці всі ми, то співаємо:

И-и-И-и

Бабака кізку як припня, довго чути її:

М-е-е-е!

Виє взимку сніговій:

І-і-І-і!

 


 

5. Гімнастика для очей.

Гра «Якої іграшки не стало?»

Діти закривають очі. На рахунок 1,2,3 – відкривають, та називають іграшку якої не стало (Тигри).

Логопед:

Мабуть Тигра пішов в ліс та заблукав. Давайте його покличемо. (Читають склад АУ. Шукають тигру промовляючи АУ. З’являється Тигра, хвалить дітей, просить у них допомогти у виконанні домашнього завдання.)

Завдання 1.

  • Якого кольору картка, що на ній зображено. Назвіть одним словом (іграшки, овочі, фрукти, посуд, одяг, букви).

Завдання 2.

  • Допоможіть Тигрі. (Тигра викладає неправильно букви, діти виправляють його помилки).

Фізкультхвилинка

Демонстрація букв за допомогою тіла, рук, ніг.

Завдання 3.

«Мами букви загубили своїх маленьких дітей букв».

Діти разом з логопедом знаходять великі і малі букви А О У Е.

Тигра дякує дітям за допомогу і дарує їм цукерки.

Підсумок заняття

Схвальний підсумок заняття. Аналіз роботи дітей. Якщо діти не втомилися,  для зняття напруження можна пограти в рухливу гру «Зайчики маленькі ».

 Логопед:


Тигренята  маленькі

Вушками ворушать.

Ось так, ось так –

Вушками ворушать.

Вже їм холодно сидіти,

Треба лапоньки погріти.

Ось так, ось так –

Треба лапоньки погріти.

Вже їм холодно стояти,

 Треба трошки пострибати.

Ось так, ось так –

Треба трохи пострибати.


Діти супроводжують слова відповідними рухами.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Печерська Юля
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
doc
Додано
15 січня 2021
Переглядів
1041
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку