Конспект заняття для дітей середнього дошкільного віку на тему: «Про безпеку треба дбати - правила запам'ятати»
(Основи безпеки життєдіяльності)
Навчальні завдання;Учити дітей дотримуватись правил безпечного користування предметами , надавати перевагу безпечним видам діяльності, підтримувати свідоме, відповідальне ставлення до особистої безпеки. Формувати уявлення дітей про небезпечні для здоров я та життя предмети ( гострі, колючі, ріжучі, вогненебезпечні) Покращувати навички пояснювального мовлення
Розвивальні завдання: Розвивати в дітей вміння розмірковувати: чому цікаві та привабливі зовні предмети можуть бути небезпечними. Виховні завдання: Виховувати в дітей обережність щодо предметів, які можуть зашкоджувати власній безпеці.
Обладнання: ляльки Буратіно, Дракона, пакунок з побутовою хімією, коробка з небезпечними речами, картки до д/ігор,олівці, сигнальні картки-вогники,три ємності з водою, піском, мокрою ганчіркою.
Хід заняття:
Вихователь: Діти, кожен день нас оточує багато речей. Певні речі ми з вами добре знаємо, а деякі ще ні. Бувають небезпечні та безпечні предмети, шкідливі та корисні. Ось сьогодні ми поговоримо про те, та чому так важливо нам з вами про це знати. Ой, малята,дивіться,а ось і перший гість завітав до нас (діти зустрічають іграшку Буратіно )
Буратіно: Добрий день, малята. А я зібрався у гості до Мальвіни та несу їй ось такий пакуночок, щоб погратися.
Вихователь: Буратіно, нам дуже цікаво, що ти поклав у такий гарний пакуночок? Покажи нам,будь ласка ( вихователь дістає слідуючи речі: коробка з пральним порошком, лак для нігтів, лак для волосся, пляшечка парфумів, засіб для миття посуду)
Вихователь: Буратіно, а ти читав, що написано на цих речах?
Буратіно: Я ж не вмію читати! Але ж ці речі такі яскраві та гарні.
Вихователь: Діти, давайте розповімо про ці речі Буратіно, та пояснимо їх небезпеку для дитини ( відповіді дітей ).
Вихователь: Тепер ти розумів чому не можна гратися з такими хімічними речовинами, та чому вони шкідливі та дуже небезпечні для дітей?
Буратіно: Дякую. Тепер я все зрозумів. Я піду краще нарву квітів для Мальвіни. До побачення, діти.
Вихователь: Діти, дивіться, хто це прислав нам таку гарненьку коробочку? На коробочці написано « Іграшки для дітей» . А ось і портрет того , хто нам це приніс?
( діти впізнають портрет Бармалея та роздивляються зміст коробочки: сірники, запальничка, гвоздики, бите скло, голка, кнопки,термометр, ножиці, пігулки, ножик.)
Вихователь: Діти, хіба це іграшки?Як можна назвати усі ці речі одним словом? А які предмети можна назвати колючими?ріжучими? вогненебезпечними? Давайте знайдемо кожній речі своє місце
( д/гра « Розташуй речі за своїми місцями» )
Вихователь: Молодці. А тепер давайте за допомогою цих вогників закріпимо, які предмети є вогненебезпечними.
( вихователь називає предмети, а діти піднімають вогники на назви вогненебезпечних речей )
Вихователь: Діти, а хто це плаче ?
( входить Дракончик з перев’язаною рукою )
Вихователь: Що трапилося Дракончик? Розкажи нам.
Дракончик: Я був дома сам, мені стало сумно і я взяв сірники, щоб запалити свічку та помилуватися на вогник. Але коли я запалив сірника, то трішечки злякався і впустив його до підлоги. Від палаючого сірника почав загорятися килимок. Я почав гасити вогонь руками. На щастя загасив, але дуже опік свою руку. Тепер мені боляче.
Вихователь: Те, що ти не розгубився та почав негайно гасати пожежу – це добре, але робити це потрібно не рукою. Ось сідай з нами та подивись, чого боїться вогонь ( вихователь проводить дослід:у ємностях вода, пісок, мокра ганчірка. Запалюється папірець і гаситься вищеназваним речами. Діти роблять висновки. )
Вихователь: Тепер, я сподіваюсь, вам зрозуміло, що треба було робити Дракончику? Але запам’ятайте: Якщо трапилася пожежа, треба негайно кликати про допомогу дорослих та викликати пожежників за номером 101, і ні в якому разі не ховатися від пожежі у куточку , під столом тощо, бо дим , що утворюється від вогню дуже небезпечний. А зараз ми закріпимо здобуті знання за допомогою гри «Можна – неможна»
Підсумок:( Після закінчення гри вихователь хвалить дітей за розсудливість та кмітливість . )