Заняття з елементами художньо-продуктивної діяльності з дітьми старшого дошкільного віку "Допоможемо звірятам до зими підготуватись"

Про матеріал
Мета. Розвивати творчі здібності дітей, уяву, логічне мислення, креативність. Закріплювати знання про осінні зміни у природі, про те, як лісові мешканці готуються до зими. Навчати працювати у нетрадиційних художніх техніках, удосконалювати навички роботи з природним матеріа¬лом. Виховувати співчутливе ставлення до тварин, ініціативність, бажання активно допомагати.
Перегляд файлу

 

Допоможемо звірятам до зими підготуватись

 

Заняття з елементами художньо-продуктивної діяльності з дітьми старшого дошкільного віку.

 

 

Розповіді про те, як нелегко тваринам перезимувати, викликають у малечі співчуття та бажання допомогти братам нашим меншим, тож у холодну пору малята залюбки під­годовують птахів. А як піклуватися про тварин, які взимку сплять? Таке бажання дітей може стати основою для заняття з художньо-продуктивної діяльності, на якому малята виготовлятимуть та утеплюватимуть будиночки для звірів.

 

Мета. Розвивати творчі здібності дітей, уяву, логічне мислення, креативність. Закріплювати знання про осінні зміни у природі, про те, як лісові мешканці готуються до зими. Навчати працювати у нетрадиційних художніх техніках, удосконалювати навички роботи з природним матеріа­лом. Виховувати співчутливе ставлення до тварин, ініціативність, бажання активно допомагати.

Матеріал: вирізані з фанери площинні силуети хатинок зайчика, ведмедика, їжачка, дерева з дуплом; пластилін, гуашеві фарби, пензлі, серветки, клейонка, склянка з водою; природний матеріал (горіхова та фісташкова шкаралупи, шапочки жолудів, сухе листя, тополиний пух, пір’я, сухі гілочки дерев, пучки засушеної трави), пінопласт, клей, папір.

 

Хід заняття

Діти сидять півколом на пеньочках.

Вихователь. Діти, яка зараз пора року? (Осінь). Який місяць? (Листопад). Це означає, що неза­баром до нас прийде білосніжна зима з холодами, морозами і заметілями. Ви вже готові до приходу зими? (Відповіді дітей). А як же бути лісовим мешканцям, коли настануть холоди? Як готуються до цієї пори білка, їжак, ведмідь, зайчик? (Відповіді дітей). Пропо­ную допомогти лісовим звірятам облаштувати їхні домівки.

 

ДЕ ЗИМУЄ ЇЖАЧОК

Хтось із дітей одягає наголівник їжачка.

Їжачок

Я — колючий їжачок.

В мене безліч голочок.

З опалого листя

я хатку влаштую,

Засну солоденько, зими не почую.

Вихователь

Заходь, їжачку, до свого будиночка, а дітки тобі до­поможуть підготуватися до зими.

Їжачок сідає за стіл, на якому розташовані фанерна стіна хатинки з наклеєними віконечками, обклеєні двостороннім скотчем фанерні дах і двері, а також сухі листочки, гуаш, клейонки, дрібні та великі шматки пінопласту. Двоє-троє дітей “утеплюють” дах — приклеюють до нього великі шматки пінопласту, дрібними шматочками “утеплюють” вікна, двері. Прикрашають будинок їжачка відбитками листочків, попередньо змащених гуашевою фарбою.

 

ЩОБ НЕ ЗМЕРЗЛА

БІЛОЧКА В ДУПЛІ

Хтось із дітей одягає наголівник Білочки.

Білочка

Веселеньке я звірятко.

У дуплі влаштую хатку.

Червонясту шубку маю,

По гілках собі стрибаю.

Я люблю горішки І гриби, і шишки.

Скоро прийдуть холоди.

Час ховатись від біди

Вихователь. Зараз, Білочко, діти зроблять твою хатку теплішою. Білочка сідає за стіл, на якому є площинне дерево з дуплом, вкрите шаром пластиліну, а також гілочки, двосторонній скотч, на який попе­редньо викладені пофарбовані в коричневий колір шкаралупи горі­хів та шапочки жолудів.

Діти викладають на стовбур навко­ло дупла шапочки жолудів, горіхо­ву шкаралупу.

ЗРОБИМО БАРЛІГ ЗАТИШНІШИМ

Хтось із дітей одягає наголівник Ведмедя.

Ведмідь

Народився я в кожусі,

Та зими усе ж боюся.

Взимку лісом не гуляю,

А в барлозі спать лягаю.

Вихователь.  А це хто такий до нас завітав? (Відповіді дітей).

Ведмідь.  Я чув, дітки в садочку допомагають звірятам готуватися до зими. Допоможіть і мені барліг утеплити.

Вихователь. Ну що ж, допо­можемо?

Під кущиками на килимку розміщений площинний силует барлога, виготовлений з фанери й обклеєний на попередньому занятті дрібно нарізаними нитками. Діти “утеплюють” барліг — обклеюють його природним матеріалом: пір’ям, тополиним пухом, сухим листям.

ЗАХОВАЙМО ХАТКУ ЗАЙЧИКА

Хтось із дітей одягає наголівник Зайчика, стрибає на місці.

Зайчик

Я — страшенний боягуз,

Всіх на світі я боюсь.

Боюсь вовка і лисиці,

Боюсь мисливської рушниці,

Тому, від страху перед ними,

З розплющеними сплю очима.

Хурделиця скоро почне замітати,

А я іще шубку не встиг поміняти! (Плаче).

Вихователь. Не бійся, Зайчи­ку, ми і тобі допоможемо.

На столі стоїть площинна фанерна хатинка. У ній зроблено отвори, у які діти вставлятимуть сухі гілочки дерев, пучки трави. Вихователь пропонує дітям використати по­жмаканий папір, гуаш. Діти “утеп­люють" хатинку Зайчика папером, маскують її гілочками.

Вихователь. Ну от ви і допомогли лісовим звірятам. їжачку, яким способом утеплили твою домівку? Чи сподобалася вона тобі? (їжачок відповідає, дякує).

А як облаштували твою хатинку, Білочко? (Відповідь Білочки). Тепер твоя оселя буде теплою та затишною.

Ведмедику, і тобі буде зручно й тепло спати аж до весни, і ніякі морози тобі не дошкулятимуть. Ти запам’ятав, як утеплюють барліг? (Відповідь Ведмедика).

Зайчику, а яка тепер твоя до­мівка? (Відповідь Зайчика). Отже, тобі жодний звір не страшний, і хурделиця теж.

ЛОГОРИТМІЧНІ ВПРАВИ “ЛІСОВІ ЗВІРЯТА’’

Вихователь. Діти, станьмо всі у коло. Звірята, приєднуйтеся до нас!

Під музичний супровід вихователь читає вірш, діти повторюють за ним і виконують вправи.

Ведмежата в ліс пішли, Ведмежата мед знайшли.

(Ходять по колу на зовнішній сто­роні стопи).

Дружно в лапи набирали — Смачно медом ласували.

(Виконують артикуляційну вправу “прицмокування ”).

Білка лісом все стрибала І горіхи назбирала.

(Виконують артикуляційну вправу Горішки").

Зайчик з лісу прискакав,

Бо капусточку шукав.

(Стрибають по колу).

Капустинку він жував,

(Рухають нижньою щелепою).

Довго нею смакував.

(Лягають на спину, руки і ноги прямі, роблять глибокий вдих через ніс).

Наш колючий їжачок Вмить згорнувся у клубок.

(Притискають коліна до грудей, промовляючи: “пих-пих-пих”).

Промінь їжачка торкнувся — їжачок наш потягнувся.

(Розслаблюють м’язи, промовляють: “пих-пих-пих”).

Вихователь. Звірята, дякує­мо, що ви завітали до садочка. Ведмедику і їжачку, бажаємо вам добре виспатися за зиму, набра­тися сил. А вам, Білочко й Зайчи­ку, відігріватися в теплих оселях після зимових прогулянок! Навес­ні ми знову чекатимемо на вас!

Звірята прощаються з дітьми. Звучить завивання хурделиці в аудіозаписі. Заходить дівчинка-Зима і посипає долівку снігом (пінопластом). Вихователь у цей час читає вірш.

Взимку

Хижо буйний вітер

 Віє по долині,

Гори намітають

 З снігу хуртовини;

Укриває землю

Скрізь намітка біла,

І земля замерзла,

Тихо заніміла.

                  (Б. Грінченко)

Заняття завершується.

doc
Додано
8 липня 2020
Переглядів
553
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку