Вчити дітей називати числа у прямому та зворотному порядку в межах п'яти, повторити кількісні відношення: більше, менше, порівну; вправляти в обведенні контурів цифр олівцем; розвивати логічне мислення, пам'ять, дрібну мускулатуру пальців; виховувати самостійність, уважність, бажання займатися математикою.
Конспект заняття з логіко-математичного розвитку для дітей середнього дошкільного віку
Тема: Казкові несподіванки
Мета: Навчальна: вчити дітей називати числа у прямому та зворотному порядку в межах п’яти, повторити кількісні відношення: більше, менше, порівну; вправляти в обведенні контурів цифр олівцем.
Розвивальна: розвивати логічне мислення, пам'ять, дрібну мускулатуру пальців.
Виховна: виховувати самостійність, уважність, бажання займатися математикою.
Демонстраційний матеріал: кубики з цифрами, малюнок річки, в якій лежать камінці з цифрами, іграшки-ляльки в українському вбранні.
Роздавальний матеріал: аркуш картону розділений лінією на 2 смужки, цифри, олівці, перфокарти, солодкі горошини, зайчики й капустинки.
Хід заняття
Прихід ляльки-хлопчика в українському вбранні.
Добрий день, діти! Йшов я друзі через ліс, вам цю загадку ніс, з’їла жінка горошину, згодом народила сина. Виріс як з води хлопчина, захищати пішов родину. Бився з змієм булавою, врятував братів з сестрою. Дай подумати тільки трошки, звуть мене…(Котигорошко).
Заховав змій мою сестру Оленку у високій башті. Щоб до неї дістатись потрібно збудувати східці. А східці не прості, а з цифрами. Допоможіть мені збудувати східці з кубиків вверх від 1 до 5, та вниз від 5 до 1. а тепер слід підійматися і спускатися рахуючи східці.
Хтось буде будувати із великих кубиків, а ви на своїх місцях із цифрових карток.
Визволив Котигорошко з вашою допомогою Оленку, веде додому, а шлях їм перетнула річка. А перейти її можна по камінчиках, але необхідно називати цифру, що написана на камінчику. (Діти йдуть по камінчиках і називають цифри)
Зустрівся Котигорошко із зайченятами, що ніяк не могли поділити моркву. Просить Котигорошко допомогти йому поділити морквинки між зайченятами.
Викладіть на верхній смужці картону трьох зайчиків, а на нижній на одну морквинку менше.
Скільки морквинок ви виклали? (Дві) Що слід зробити, щоб зайчиків і морквинок стало порівну? Скільки тепер морквинок? (Три) А скільки зайчиків? (Теж три) То як треба сказати, скільки їх стало? (Порівну) Поїли зайчики моркву і знову прибігли. Тепер їх уже чотири. Скільки їх стало більше чи менше? На скільки? Викладіть на верхній смужці чотири зайчики, а на нижній на одну більше морквинок. Скільки морквинок? (П’ять) Що потрібно зробити, щоб зайчиків і морквинок стало порівно? Скільки стало морквинок? А зайчиків? Тобто їх стало як? (Порівну)
Фізкультхвилинка.
А хто це так голосно шумить, гуркотить – це напевне Змій.
Зміїв голос переможемо, в тому гра нам допоможе.
Виконуйте усі вправи, які я вам покажу.
Діти виконують вправи.
А тепер Котигорошко пропонує позмагатись з вами малята. Ось візьміть цифри та олівці, а також аркуш паперу. Потрібно обвести цифри по контуру швидко й правильно. Побачимо, хто швидше впорається з цим завданням – Котигорошко чи діти.
Діти виконують завдання.
Котигорошко хвалить діточок. Час отримати нагороди. А призи в Котигорошка, це смачненькі горошинки.