розширити, систематизувати та поглибити знання дітей про цибулю, особливості її та зовнішні ознаки. Формувати природничо-екологічну, здоров'язбережувальну і мовленнєву компетенції, трудові навички по садінню і вирощуванню цибулі. Активізувати пізнавальну діяльність. Виховувати бажання пізнавати нове, досі незвідане.
Тема: «Допоможемо мамі ведмедиці цибулю посадити»
Мета: розширити, систематизувати та поглибити знання дітей про цибулю, особливості її та зовнішні ознаки. Формувати природничо-екологічну, здоров’язбережувальну і мовленнєву компетенції, трудові навички по садінню і вирощуванню цибулі. Активізувати пізнавальну діяльність. Виховувати бажання пізнавати нове, досі незвідане.
Матеріал: іграшка-ведмедиця, кошик з цибулею, ємкості із землею для висаджування цибулі.
План. Організаційний момент.
Прихід заплаканої мами-ведмедиці із кошиком цибулі.
Діалог з ведмедицею.
Готувала я салат для своєї родини.
Та поки чистила велику цибулину
Не одну полила я сльозину.
Та почистила хоч і плакала,
Хоч і слізоньки рясно капали.
Мотивація. Вихователь пропонує дітям допомогти мамі-ведмедиці почистити цибулю.
Д/гра «Для приготування яких страв потрібна цибуля, що таке цибуля?»
Вихователь пропонує дітям взяти по цибулині з кошика і обстежити її. Якої форми, розміру, кольору цибуля? Дослідницька діяльність з лушпинням цибулі. Навіщо воно цибулі, якої товщини?
Перевірка народної прикмети: «Якщо верхня лусочка товста, то зима буде холодна».
Міркування дітей: «Яка в цьому році зима?»
Продовження дослідницької діяльності.
«Яка цибуля всередині, як про це дізнатися?», «З чого вона складається?», «Чи є у неї сік?»
Розповідь вихователя про фітонцид – особливості речовин, що знаходяться всередині цибулини і їх корисні властивості.
Пояснення нового слова «фітонциди». Фіто – рослина, цидо – захищаю.
Розгляд ростка всередині розрізаної цибулини.
Міркування дітей.
Що станеться, якщо посадити її у воду або у землю?
Розглядання вирощеної цибулі у воді.
Обмін думками.
Що потрібно цибулі для росту?
Підтримання сюжетної лінії заняття. Розмова з ведмедицею.
Мама-ведмедиця стурбована що в неї в кошику залишились тільки маленькі цибулинки, що й немає що чистити.
Організація праці. Зробимо городик для ведмежої родини.
Висаджування цибулі у ємності із землею. Показ і коментування дій висаджування вихователем.
Самостійні трудові дії дітей.
Ведмедиця дякує за впорядкований городик.
Підсумок.