Конспект заняття для дітей старшої групи "Космічна подорож"

Про матеріал
Розширити знання дітей про космос, про все, що в ньому існує (Сонячну систему її склад: назви планет, зовнішній вигляд, порядковий номер планет відповідно до віддаленості від сонця, сузір’я). Розвивати уяву, зорову пам'ять, логічне мислення, допитливість і тактильно-кінестетичну чутливість, творчість, фантазію, позитивні емоції.
Перегляд файлу

Конспект заняття для дітей старшої групи

 

«Космічна подорож»

 

Мета: Розширити знання дітей про космос, про все, що  в ньому існує (Сонячну систему її  склад: назви планет, зовнішній вигляд, порядковий номер планет відповідно до віддаленості від сонця, сузір’я, пояснити, що у кожної планети є власна орбіта). Розвивати уяву, зорову пам'ять, логічне мислення, допитливість і тактильно-кінестетичну чутливість, творчість, фантазію, позитивні емоції. Формувати добрі стосунки, вміння співпрацювати один з одним. Викликати інтерес до вивчення космосу, бажання його досліджувати.

 

Матеріали: Предметні малюнки із зображення транспортної космічної техніки, космічного одягу; макет Сонячної системи; штори для затемнення кімнати, світлові ефекти; об’ємні м’які фігури; посудина з піском; матеріали для утворення ландшафтів і форм  планет; обладнання для спортивних вправ; обладнання  для дослідів «космічної лабораторії»

 

Хід заняття

  •          Діти, у всіх нас є сім `я, родина. Без близьких людей нам було б дуже самотньо. І всі ми живемо разом на великій планеті, що називається Земля.
  •          А як ви вважаєте, чи є сім`я у нашої планети і хто її родина?
  •          А давайте подумаємо -  хто для Землі Сонце? (Мати)
  •          Ну, тоді батько, напевно, це Космос.
  •          А, хто інші планети? ( Брати та сестри) Тому сьогодні ми з вами здійснимо незвичайну подорож і для цього нам буде потрібний особливий транспорт – космічний корабель. Вирушаймо на космодром -  це надзвичайно цікаве місце адже саме на космодромі здійснюють запуск космічних кораблів

 

Космодром

  •          А ось погляньте,  як виглядає космодром. ( на малюнках зображені вигляд космодрому, космічний корабель на старті, міжнародна космічна станція, перший штучний супутник землі, костюм космонавта, космонавт у відкритому космосі. Макет НЛО, марсіянин. Вихователь за допомогою перечислених ілюстрацій веде бесіду з дітьми. )
  •          Космічна станція – це величезний космічний корабель, який  обертається навколо Землі по задній орбіті. Космонавти можуть там досить довго жити та працювати, вивчаючи космос.
  •          Діти, є ще такий місяцехід він призначений для вивчення місяця.
  •          Чи знаєте ви, що на Місяці вже побували американські космонавти, їх ще називають астронавтами. З допомогою місяцеходів вони вивчали місяць.
  •          А ще, діти погляньте, це перший штучний супутник землі. Це космічні апарати, що літають по орбітах навколо нашої планети. Вони необхідні для телебачення, радіо, телефонного зв’язку. Деякі супутники допомагають скласти прогноз погоди, а деякі  розшукують корисні копалини (наприклад нафту), що заховані в надрах Землі.

- Чи знаєте ви, що у  космічні польоти вирушають люди, які мають    великий запас знань з різних наук. Вони сильні, сміливі, фізично витривалі.

- Діти, а тут готують космонавтів до польотів. Зараз і ми з вами  потренуємося і виконаємо  такі вправи.

1 Всі пеньочки обійдемо ( хода змійкою)

2 Через річку перейдемо (хода по гімнастичній лавці)

3 Під гілками проліземо ( просування лівим і правим боком в обруч)

4 Ходіння по нерівних поверхнях.

  •          Ви усі молодці з завданням справились.
  •          Діти уважно розгляньте малюнок, що на ньому зображено?
  •          Так це скафандер одяг космонавта без якого неможливо обійтись

у космосі.

Що таке скафандр, і для чого він потрібний?

Скафандр – це спеціальний одяг космонавтів. Кожен скафандр має електричне опалення і водне охолодження, а також систему зв’язку. У такому костюмі не побігаєш і у м’яча не пограєш в ньому і стояти важко.

А для чого потрібний космонавтам цей важкий костюм, я вам розповім:

Місяць, як і Земля і всі решта планети освітлюються Сонцем. Біля нього дуже спекотно, тому космонавт вмикає охолодження у своєму костюмі, коли ж  космонавт віддалиться від Сонця, настане холод і він вмикає опалення. Якщо хоче поговорити з товаришем  - вмикає радіозв’язок. Без повітря ніякі звуки не передаються. Тепер ви зрозуміли чому виходити з космічного корабля без

скафандрів не можна.

-   Залишилось нам побудувати нашу ракету, на якій ми здійснимо нашу мандрівку. (діти будують ракету за допомогою м'яких модульних конструкцій)

- Молодці ви побудували дуже гарну ракету!

- Час нам тепер стартувати

Стартуємо ( усі закривають очі і рахують від десяти  до одного)

Ми у космосі

(Діти рахують до десяти, закривши очі. Атрибути: ігровий ящик з піском матеріал для утворення ландшафту планет, сузір’я, макет сонячної системи, світлові ефекти «лабораторія космічна» (пробірки, тримач для пробірок, лід, сіль, пісок, сухий спирт),конверт, ліхтарик, картон)

- D:\вихователь\всіфото заннять\фото занняття планети\P9220102.JPG  Ось ми й в космосі – це безповітряний простір, це великий світ прекрасних зірок, у  якому є планети, супутники, метеорити, комети, астероїди. (Діти розгладають ширму, на якій відтворена умовна карта Зоряного неба)

 Кожна зірочка і кожна планета має своє місце і свою назву. Коли ми на Землі дивимось у нічне небо то зірочки здаються нам маленькими крапочками зверху.

- А чому?

- Тому що вони дуже далеко від землі.

А насправді зірки – це величезні розкалені (дуже гарячі) газові кулі, похожі на сонце. Найгарячіші з них –блакитного кольору, а менш гарячі, як Сонце – червоного. Зірки відрізняються один від одного розмірами і яскравістю. Зірки об’єднані в групи – їх називають сузір’ями.

- Ось погляньте на деякі сузір’я. (Вихователь показує сузір’я, діти рахують скільки в них зірок, порівнюють кількість зірок)

- Діти, напевно всім цікаво, а куди діваються зорі в день?

- Я візьму листочок картону – це буде наш шматочок неба, проб’ю дироколом зірочки  і положимо картон в конверт. Якщо добре  освітити конверт з картоном (увімкнувши ліхтарик) світлом, як сонце, то дірочок-зірочок не видно, а якщо сонечко буде світити збоку  чи ззаду то дірочки-зірочки добре видно.

 Зірок не видно в день, тому що світло сонця набагато яскравіше від світла далеких зірок, а в ночі коли немає сонечка їх дуже добре видно.

У всесвіті зірок, сузір’їв дуже багато. Разом вони складають окремі галактики. Ми з вами живемо в Галактиці, що називається Чумацький шлях. Колись в давнину чумаки знаходили шлях додому завдяки цим зіркам.

- Діти, ми теж залишимо на пам’ятку у нашій Галактиці свій «Зірковий шлях», а прилетівши на землю, увечері поглянете на нічне небо і спробуєте знайти свою зірку, яка завжди буде нагадувати вам про нашу мандрівку. (кожна дитина прикріплює свою зірку на макет зоряного неба)

- А  зараз перед нами ми бачимо найбільшу,  найяскравішу зірку в нашому Всесвіті. (Розгляд макету «Сонячна система»)

- Хто знає, як вона називається? (Сонце)

- Так діти, Сонце -  це величезна вогненна куля.

- Чи є життя на сонці і чому ви так думаєте?

- Діти ніколи не дивіться на сонце, тому що його яскраве світло дуже шкідливе для очей. Як можна дивитись на сонце?

- Лише через затемнені скельця окулярів.

- А зараз, погляньте, перед вами знаходиться посудина з піском, на якій ми утворимо сонце на піску.( діти у піску утворюють ландшафтну поверхню сонця)

- А що ж це за кулі які знаходяться довкола Сонця? Хто знає? (Планети)

- Сонце – це велика зірка. Воно таке гаряче, що освітлює і зігріває всі планети. А ще сонце таке сильне, що притягує до себе всі планети, як магніт, не дає  їм полетіти в безмежний космос. Тому планети постійно кружляють навколо Сонця певним шляхом, що називається орбітою.

- Тепер ви розумієте чому наші планети  кружляють навколо Сонця?  ( Бо воно сильне і притягує до себе планети)

- Сонце і планети які обертаються довкола Сонця утворюють, так названу Сонячну систему.

- Сонячна система – це велика сім`я. Сонце – мама, Космос?Хто діти? (тато) А планети? (їх діти)

- Порахуємо скільки їх? (діти рахують: 8 планет)

- Найблища до сонця знаходиться планета Меркурій (діти в піску відображають ландшафт і форму планети )  – Це найменша планета Сонячної системи, на ній немає повітря і води, дні на цій планеті дуже довгі і спекотні, а ночі холодні. Забарвлення планети світло – коричневе.

- На другій орбіті знаходиться планета  Венера (діти в піску відображають ландшафт і форму планети). Ця планета дуже яскрава її часто приймають за НЛО. Її поверхня вкрита великою кількістю густих, білих хмар, тому на Венері вічна ніч і сильна спека.

- На третій орбіті знаходиться наша планета Земля на якій ми живемо. (діти в піску відображають ландшафт і форму планети)

- Діти, подивіться, а чим відрізняється наша планета від інших планет? (Вона різнобарвна і в ній переважає блакитний колір).

- Так, наша планета єдина серед усіх планет має блакитний колір. Що це означає?

- Блакить колір води,повітря. Земля – єдина планета Сонячної системи, на якій є життя,бо на Землі є вода та кисень. Коричневі плями це суша. На суші зеленими плямами позначаються ліси,трави,луки; жовтим -  поля, гори, пісок; червоним – квіти.

Наша Земля має газову оболонку, яку назають атмосфера, яка дає нам можливість дихати. А ще атмосфера не пропускає крізь себе сонячні промені, які можуть бути шкідливими для нас.

Наша планета має один природний супутник який називається Місяць.

-  А чи ми бачимо на землі місяць?

D:\вихователь\всіфото заннять\фото занняття планети\P9220115.JPG-  Четверта орбіта на ній знаходиться планета Марс (діти в піску відображають ландшафт і форму планети ). Це червона планета, тому що вона складається червоного каменю і піску. Хмар на Марсі немає але є сніг. Він появляється зимою на полюсах.

-  П’ята планета Юпітер (діти в піску відображають ландшафт і форму планети  за допомогою посудини з водою яку забарвлюють в жовто – коричневий колір). Ще Юпітер називають грізною планетою, тому що там бушують вулкани, і бувають такі сильні ливні яких на землі ще і не бачили. Ця планета не тверда. Вона складається із газів і рідини.

 Шоста планета Сатурн (діти в піску відображають ландшафт і форму планети за допомогою посудини з водою яку забарвлюють  в темно - коричневий  колір довкола обкладають льодом і камінням ). Це планета -  гігант. Також складається із газів і рідин. Планета оточена кільцями величезних розмірів які складаються із шматків льоду та каміння які обертаються довкола планети. Ця планета темна і холодна.

-  Сьома планета Уран (діти в піску відображають ландшафт і форму планети за допомогою посудини з водою, яку забарвлюють  в темно - зелений  колір).

-  Діти, зверніть увагу, як розміщена відповідно до Сонця ця планета? (далеко)

-  Тому на цій планеті холодно і темно, її забарвлення темно – зелене.

-  Восьма  планета Нептун (діти в піску відображають ландшафт і форму планети за допомогою посудини з водою, яку забарвлюють  в темно - синій  колір ). Як і уран складається з газів, на ній холодно і темно.

-  Чи замітили ви діти, що чим далі планета від Сонця, тим вона холодніша і недоступніша для досліджень.

-  Тепер  погляньте на нами утворені планети, вони  наче вишукувались в ряд з одного боку від Сонця. Таке явище трапляється дуже рідко називається воно «Парадом планет»

  •            Молодці гарно всі потрудились, а тепер  будемо вертатись на Землю. (діти ідуть до ракети по дорозі наштовхуються на лабораторію)
  •            Ой діти погляньте, що це за дивне місце ( розкидані пробірки, розсипаний пісок з сіллю)
  •            Та це, діти, лабораторія космічна. А що це за кристали вони такі холодні і тануть в руках. ( це лід,і пісок розсипаний)
  •            Діти, білі кристалики, які ви бачите це сіль, без якої ніхто не може існувати, напевно тут сталася якась біда і нікого ніде нема, вода стала льодяною, щось треба робити! (Вихователь виконує досліди «Тане лід», «Очищення солі»)

(Діти йдуть до ракети, рахують від десяти до одного і повертаються додому).

Ось ми і вдома.

 

Вихователь Суворова Г. М. м. Червоноград

 

docx
Додав(-ла)
Суворова Аня
Додано
12 серпня
Переглядів
75
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку