Конспект заняття для дітей старшої групи
«Мій татусь!»
Мета: Розвиток пізнавальної, комунікативної, рухової та емоційної сфери. Виховувати у дітей любов до батька, почуття вдячності і поваги до нього; пробуджувати спостережливість і емоційну чутливість.
Матеріали: фото 2 клоунів; ілюстрації з зображенням різних професій; асоціаційні картинки до гри «вагончик подяк» з зображенням на вагончиках: руки, санчата, книжечки, гроші, термометр, річка, іграшки; три прапорці різного кольору та кружечки таких же кольорів для гри «кольорові автомобілі» для дітей; зразок подарункової листівки «Вагончик подяк»
Роздатковий матеріал: для дітей: клей з пензликом, серветки, заготовка вагончика, сердечка та ілюстрації з зображенням: руки, санчата, книжечки, річка, гроші, іграшки.
Хід заняття
Сюрпризний момент - Прихід клоуна ( переодягнений вихователь).
- Добрий день хлопчики та дівчатка!
(відповіді дітей)
- Чи не підкажете мені, як називається ваша група?
(відповіді дітей)
- О чудово, нарешті вас знайшов! Я заблукав і дорогою потрапив до вашого садку. Тут зустрів вашу виховательку Анну Михайлівну і вона згодилась мені допомогти. А поки вирішує деякі справи запропонувала зачекати її у групі з дітками.
- Ось, буду сидіти і чекати(засмучений сидить). А чого ви мене нічого не розпитуєте, вам не цікаво про мене щось знати?
- Добре, нічого не питайте, я вам все сам розкажу, бо дуже засмучений. Ходіть усі сядемо на килимок .(діти сідають на килимок).
- Чи знаєте яке має відбутись свято?
(відповіді дітей)
- Як, ви що, наближається свято Татуся. В це грандіозне свято усі дітки вітають своїх татусів, складають їм свою подяку і просто обіймаються, дарують свої цілунки, веселяться.
- О, я знаю що може нас всіх розвеселити, давайте зараз собі уявімо, що ми на святі і привітаємось усі. (проводиться гра «Привітання»)
- Станьте в коло і утворіть пари, а тепер всі щиро усміхнімося один одному, візьмемось за руки та ними похитаймо вліво та вправо, привітаймося: пальчиками, як мавпенята, потім лобиками – так, як вітаються носороги та бегемоти, тепер долоньками – так, як вітаються лінивці, тепер носочками ніг -так вітаються леви і тигри, спинками - так вітаються слоники, і просто обіймімося бо так вітаються люди, які скучили один за одним.
- Ну, що сподобалась вам гра? Цієї гри-вітання, навчив мене мій тато. Я за ним сумую і сьогодні поспішаю до нього. Він живе… А може хтось здогадається сам, де він живе? Щойно ми обіймались, як тваринки, які живуть в тій місцевості, де перебуває мій ріднесенький татусик. (відповіді дітей)
- Так він у далекій сонячній Африці. Отож сьогодні прямую в гості до татка, щоб відсвяткувати свято «День татуся» і просто загубився у вашому місті. Шукаючи автовокзал потрапив у садочок, а далі ви знаєте, що зустріла мене ваша вихователька, і зараз вона для мене купує квитки у дорогу, а ми з вами чекаємо її дзвінка.
- Це все добре мені дуже весело з вами, а хочете я вам покажу фото мого татка? (дістає фото (див. додатки), з валізи розкидаючи якісь речі, на якому зображено 2 особи і діти шукають подібності за зовнішніми ознаками батькам клоуна нап. кучеряве волосся кругле обличчя…)
- Хто здогадається де мій татусь? (відповіді дітей) Молодці впізнали мого татуся, я дійсно з ним дуже схожий!
- А ви, схожі на своїх татів? Хто може сказати, чим він схожий з татом? А можливо і фото маєте, щоб нам його показати, це ж так цікаво (діти показують фото чи просто кажуть, чим вони схожі на тата).
- Тепер бачу, що ви всі татусеві дітки.
- А чи знають дітки, ким працюють їхні татусі і взагалі, які бувають професії?
- І зараз ми з вами пограємо гру у професії. (Проводиться гра розпізнай професію (див. додатки))
- У мене є картинки з зображенням певної професії, по черзі дітки, підійшовши до мене мають поглянути на картинку та жестами, мімікою, відповідними рухами показати, що за професія зображена на картинці. А дітки, котрі відгадали підіймають руку та називають цю професію.
- Молодці багато професій вам відомі, а тепер скажіть, ким працюють ваші тати? (відповіді дітей)
- Ну і настав час вам відгадати, ким працює мій тато. Будьте уважними! (Відтворює рухи, які вказують на професію лікаря)
Так лікує, але не людей, а тепер погляньте уважно на мене, кого я вам покажу (тепер відтворює рухи пози які вказують на звірів: слона, мавпи, кенгуру… діти відгадують та називають)
- Молодці відгадали, він лікує звірят, бо він - ветеринар.
- Ой я знову щось засумував. А в цій групі хлопці і дівчата бавляться? (відповідь дітей)
- А які ігри? (відповідь дітей)
- Ну ж бо ми пограємо гру у водіїв
(проводиться гра «Кольорові автомобілі» діти стоять з одного боку . В руках у них кружечок того чи іншого кольору за вибором. Вихователь(клоун) стоїть обличчям до дітей, в руках у нього три кольорових прапорці. Він піднімає будь-який прапорець. Діти, які тримають кружечки такого кольору, бігають по колу (автомобілі). Коли вихователь(клоун) опустить прапорець, діти зупиняються. На слова: «Автомобілі повертаються!» - діти направляються кроком в «гараж» (на свої місця). Потім гра повторюється з іншими прапорцями.
- Наїздились досхочу! Присядьте, відпочиньте. Поки з вами бавився, то собі подумав, що хочу запропонувати вам також влаштувати свято для своїх татусів. Переконаний, що вони цьому дуже зрадіють. Ви як на це дивитесь? Хочете!? (відповідь дітей)
- Добре, тоді нам треба трішки з вами підготуватися.
- Я вже вам говорив, що у «Татків день» всі дітки складають татусеві подяку , дарують свої обійми, поцілунки. Як ви даруєте свої обійми я бачив, коли ми грали в гру «Привітайся як…» і таку привітальну гру ви можете пограти з батьками також.
- А поцілунки всі вміють дарувати? Зараз перевіримо. А ну, подаруйте мені повітряний поцілунок з долоні (клоун падає від такої кількості поцілунків)
- Ну і міцні ваші поцілунки. Залишилось скласти слова подяки нашим таткам. А в цьому я вам допоможу.
- У мене є «чарівний паровозик подяк» (показує локомотив (див додат) ). Ось бачите, який гарний. Щоб цей паровозик відправився до того, для кого він призначений потрібно приєднати вагончики наповнені подяки. А щоб наповнити вагончики подякою потрібно трішки подумати.
- Погляньте у мене є картинки скажіть, що на них зображено? (відповіді дітей)
- Ці малюнки не прості, вони мають у собі таємний знак, який говорить про те, за що ви хотіли б скласти подяку татові. І зараз ми ці знаки розгадаємо.
-Уважно послухайте: « Я хочу висловити подяку татові за те, що він мені читає казочки, віршики». На вашу думку яку з даних картинок ви вибрали для того, щоб за допомогою малюночка було зрозуміло татові, що ви дякуєте йому за те, що він читав вам казочки. (обирають картинку з зображенням книжки)
- Браво! Ви вірно знайшли розгадку. Приєднуємо перший вагончик
- А тепер хочу подякувати татові за те, що він носив мене на руках. (картинка з зображенням рук)
- Ура, додаємо другий вагончик!
- А хто, сам вже може обрати якусь картинку і сказати, яка подяка в ній заховалась? (продовжується так асоціаційний ланцюжок)
- Ну ось всі вагончики заповнені, залишилось посадити машиніста і відправити вагончик.
- А машиністом вагончика буде (показує сердечко в ньому написано «Дякую татко») «сердечко». Сердечко не просте - це ваше сердечко, яке каже таткові дякую від усього серця.
Подобається вам паровозик. Пропоную виготовити у подарунок татусям листівку у вигляді такого паровозика.
- Ставайте один за одним у паровозик, їдемо до станції «За парти»
Бо маємо ще одну важливу справу, без якої свято не відбудеться. Готові рушаймо ( Чух-чух-чух…)
- Вмощуйтесь зручно. Будемо з вами виготовляти подячну листівку у подарунок. Наші листівки називемо «чарівний паровозик подяк»
(на партах лежить заготовка паровозика, картинки з подячними асоціаційними малюнками, клей, серветки. Діти виготовляють листівку за допомогою методу конструювання. Складають у гармошку, пряму смужку паперу до місця визначеного, у вагончики вклеюють малюнки, у віконце локомотиву вклеюють сердечко)
- О дзвонить телефон! Мені вже час прощатись! Було приємно з вами забавлятись, спішу в далеку я дорогу. Прощавайте!
Вихователь Суворова Г. М. м. Червоноград
Додатки