Конспект заняття для дітей старшої групи "Осінні барви"

Про матеріал
Конспект заняття з розвитку мовлення для дітей старшого дошкільного віку з інноваційними технологіями - "Кубик Блума", сучасна інноваційна модель для складання описових речень «Depiction» (Осінь)
Перегляд файлу

Тема: “Осінні барви”.

Програмовий зміст:

Матеріал: звуковий запис “Звуки Осені”, “Кубик Блума”, дидактична гра “Яка Осінь?”, депікшин модель для складання оптсових речен, дидактична гра

“Складання речень за схемою”, чарівна скринька,чарівний мішечок, парашут.

Хід заняття І Організаційний момент

Привітання.

Промінь падає в долоні — другу посміхнись.

Очі у небес бездонні — за руки візьмись.

Шелестить над нами листя — весело стрибай.

Хвиля мружиться іскристо — тож і ти моргай.

Задощила раптом хмара — руки пвдставляй.

Потім знову стало жарко — голову сховай.

А он пташечка злетіла — в небо задивись.

Пісня лине понад світом — другу посміхнись!

ІІ Основна частина

-   Діти,давайте з вами пригадаєм, яка зараз пора року?

(зараз на вулиці осінь)

-   І до нас в групу завітала осінь,але не з пустими руками. Вона вам дещо передала. Ось у мене в руках чарівна коробка і чарівний мішечок. Коробку осінь попросила відкрити на початку заняття,а мішечок тоді коли ви виконаєте завдання від пані Осені.

Завдання 1

Вправа “Звуки Осені”.

Мета: вчити дітей за допомогою слуху визначати природні явища,які ми можемо спостерігати восени.

-   Діти, зараз я вам пропоную закрити очі і послухати звуки осені.

(включається звуковий запис)

-   Що ви почули? (шум дощу,шелестіння листя, шум вітру і звуки відлітаючих птахів).

Завдання 2

 Вправа “Кубик Блума”.

Мета: закріпити з дітьми ознаки осені.

-   Зараз трошки пограємося і таким чином пригадаємо дещо про осінь.Перед вами кубик, не простий, а чарівний, на гранях якого написані запитання, на які вам потрібно дати відповідь.

1)Назви основні ознаки осені.

(стає холодніше,сонце менше гріє листя стає жовтим, в'януть квіти, засихає і жовтіє трава, дні стають коротшими,а ночі довшими, птахи відлітають в теплі краї, люди збираютьурожай овочів і фруктів).

2)Чому осінь називають щедрою?

(Саме в осінню пору дозрівають плоди багатьох рослин. Люди збирають урожай у полях та садах).

3)Придумай декілька назв осінніх квітів. (хризантеми, айстри, жоржини, чорнобривці) 4)Поясни, чому осіннє листя змінює колір?

(стає холодніше, сонця стає менше)

5) Поділись,які дари осені можна знайти у лісі?

    (гриби — опеньки, маслята, білі гриби, лисички; лісові горіхи; лікарські рослини).

6)Запропонуй прислів'я та приказки про осінь.

 ( Восени й горобець багатий. Як вересніє, то дощик сіє.Восени день блисне,а три кисне. У листопаді зима з осінню бореться. Як листопад дерев не обтрусить, довга зима бути мусить. В осінній час сім погод у нас).

Завдання 3

Вправа “Яка Осінь?”.

Мета:розвивати зв'язне мовлення, пам’ять, мислення, спостережливість; збагачувати словниковий запас по темі «Осінь», вчити виділяти характерні ознаки осені, підбирати слова прикметники до іменника.

Фізкультхвилинка

Вправа “Австралійський дощ”

Мета: забезпечити психологічне розвантаження дітей.

Хід вправи: діти стають у коло. Вихователь запитує: “Чи знаєте ви що таке Австралійський дощ? Ні? Тоді давайте разом послухаємо який він. Зараз всі разом будите повторювати мої рухи.Будьте уважні”.

-   В Австралії піднявся вітер

       (ведучий тре в долоні)

-   Починає накрапати дощ

        (клацання пальцями)

-   Дощ посилюється

       (почергове плескання долонями по плечах)

    -Починається справжня злива

        (плескання по с тегнах)

    -А ось і град і справжня буря

      (тупіт ногами)

    -Але що це? Буря стихає

     (плескання по стегнах)

    -Дощ стихає

     (плескання долонями по плечах)

    -Лише рідкі краплі падають на землю

     (клацання пальцями)

    -Тихий шелест вітру      (потирання долонь)     - Ура! Сонце!

      (руки догори)

Завдання 4

Завдання з депікшин моделлю.

Мета: вчити дітей складати описові речення за допомогою моделі “Depiсtion”.

(Дана модель представляє собою поєднання мнемотехніки та асоціативних карт. Схема складається з горизонтального депікшинрядка та півкруга,де графічно вказується тема моделі. В основному депікшинрядку є 5 елементів, за якими будуватимуться описові речення. Вони означають: Знак запитання — Що це?; Знак фарб — Яким кольором?; Знак геометричних фігур — на яку геометричну фігуру схожий об'єкт?; Знак сердець — жива-нежива природа?; Знак стрілок — Величина (великий, середній, маленький)).

 ( Дітям роздаються депікшин схеми, діти самостійно викладають у віконечка необхідний матеріал і розповідають про об'єкт).

Завдання 5

Вправа “Склади речення за схемою”

Мета: розвивати мовлення,мислення, пам'ять; формувати вміння складити речення за заданою схемою;навчати дітей визначатикількість слів у реченні. ІІІ. Заключна частина.

-  Про яку пору року ми говорили сьоггодні на занятті?

    (про осінь)

-  Що вам найбільше сподобалось на занятті? (відповіді дітей).

-  Діти, пам'ятаєте мо чарівний мішечок, який вам передала пані Осінь? Хочете поглянути  що там є?

(Вручення дітям солодких подарунків від осені).

pdf
Додав(-ла)
Грицюк Максим
Додано
18 вересня 2023
Переглядів
884
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку