Заняття казкова осінь

Про матеріал
Мета: Розвивати пам'ять, мислення, увагу, фантазію, зв’язне мовлення. Забезпечити психологічний комфорт дітей. Виховувати любов до природи, бережне ставлення. Розширювати уявлення дітей про осінь та осінні явища в природі, про лісових тварин і їхній спосіб життя. Конкретизувати знання дітей про зимуючих та перелітних птахів. Закріплювати вміння утворювати іменники за допомогою збільшуваних і зменшуваних суфіксів. Активізувати у мовленні дітей назви диких тварин. Уточнити знання узагальнюючих слів.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заняття

«Казкова осінь»

 

 

 

(розвиток мовлення, ознайомлення з природою, малювання)

Середня група

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вихователь:

Коренєва М. М

 

                                            м.Нетішин

Мета: Розвивати пам'ять, мислення, увагу, фантазію, зв’язне мовлення.

Забезпечити психологічний комфорт дітей. Виховувати любов до природи, бережне ставлення.

Розширювати уявлення дітей про осінь та осінні явища в природі, про лісових тварин і їхній спосіб життя. Конкретизувати знання дітей про зимуючих та перелітних птахів. Закріплювати вміння утворювати іменники за допомогою збільшуваних і зменшуваних суфіксів. Активізувати у мовленні дітей назви диких тварин. Уточнити знання узагальнюючих слів.

 

 

Матеріал: Макети дерев (сосна, дуб, горобина, горіх,  клен, каштан) і їх плоди. Відеречка, саморобна книжка, дидактична гра «Склади звірятко» (з кольорових шнурівок), дидактична гра «Зимуючі і перелітні птахи», пташка синичка, ваза з льодяними крижинками, кольорові фарби.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Привітання – милування:

 

-         Добрий день мої малята,

-         Які у вас гарні оченята:

-         Карі, сині, голубенькі –

-         Ви для мене всі рідненькі.

(пригортаю всіх діток до себе)

 

 

 Звертаю увагу діток на книгу, яка знаходиться в групі на полиці.  

 

-         Малята, погляньте що Я знайшла коли прийшла вранці в садочок: незвичайну, але думаю що цікаву книжку.

-         Як ви гадаєте про що вона? (припущення дітей)

-         А хочете дізнатись про що дійсно вона?

-         І мені теж цікаво!

(вдаю що книжка не відкривається)

-         Ой, малята, щось не відкривається книжка.

-         А щоб відкрити першу сторінку потрібно підібрати слово-ключик.

 

Вправа «Які бувають слова»

 

Слово є солодке – цукерка, торт, печиво.

Блискуче є слово – зірка, люстерко.

І кисле є слово – лимон.

Є слово з віконцем – вагон.

Колюче є слово – їжак, голка.

Є слово пухнасте – сніг, котик.

І є слово веселе – це сміх.(діти посміхаються і дарують усмішку один одному).

 

-         Ось і відкрилася перша сторінка. Що тут зображено? (осінній пейзаж)

-         А хто ходить по лісі у такій гарній сукні? (дівчина осінь)

-         А що ж таке осінь? (відповідає вихователь) – це коли зі снігу можна зліпити сніговичка? (ні)

-         А, це коли цвітуть підсніжники? (ні)

-         Я тоді все зрозуміла, це коли можна купатися в річці? (ні)

-         Тоді, що ж таке осінь? Можливо ви мені якось цікаво і красиво покажете і розкажете про осінь? (діти показують рухами і розказують)

-         А ще кажуть що осінь щедра, чому? (вона дарує нам багато соковитих фруктів, овочів і різни плодів)

-         Ось подивіться яка гарна осіння галявинка, і нам тут осінь щось залишила. (звертаю увагу дітей)

-         Що тут є? (горішки, каштани, шишки, жолуді, ягоди горобини, літачки з клена)

-         А можуть ці всі плоди рости на одному дереві? (ні)

-         На якому дереві ростуть шишки? Жолуді?

-         А з якого дерева ці ягоди?

-         А яке деревце нам дарує ось ці літачки?

-         Озирніться навколо – у нашому лісочку ви бачите такі дерева? (так)

-         А давайте ми повернемо ці плоди їхнім деревам.

(роздаю діткам відеречка в яких вже лежить по одному плоду)

-         Вам потрібно впізнати що лежить в корзині і зібрати такі ж плоди на галявині. (робота в парах)

-         Справились? Молодці!

(питаю кожну пару що вони збирали)

 

Дидактична вправа «На що схоже»

 

-         А тепер поверніть ці плоди їхнім господарям. (діти підходять до відповідного дерева і ставлять біля нього відеречко)

-         А щоб перегорнути наступну сторінку, нам потрібно відгадати загатку:

        Цей зелений килимок

        Ліг діткам під ніжки

        В ліс, у сад і в дитсадок

        Росте край доріжки ( трава)

-         Малята, а що відбувається з травичкою восени? (вона змінює свій колір, вона засинає, на ній залишається перший мороз)

-         Так, дітки а мороз - це білі кристалики льоду.

-         Ой, як холодно стало в нашій груповій кімнаті. Невже до нас завітав перший осінній мороз.

-         А де ж це він? Давайте пошукаємо його разом! (діти ходять по кімнаті і знаходять вазу з крижинками – кубиками льоду)

-         Знайшли! Погляньте, найперші крижинки вам у руки летять, ловіть їх! (роздаю кубики льоду)

 

Кріотерапія з крижинками

-         Дітки, а що вміють робити льодяні крижинки?

-         Вони вміють дзвінки співати, давайте послухаємо їхній чарівний спів (тримають в кулачках кубики льоду, трясуть ними біля одного вуха а потім біля другого)

-         Ще крижинки вміють швидко бігати (стиснули лід в руках і бігаєм)

-         А ще вони вміють високо стрибати (підіймають руки з льодом над головою і стрибають а потім кидають лід в контейнер)

-         Втомилися крижинки, лягли відпочивати (діти гладять крижинки)

-         Ой, як гарно ми погралися!

-         А якими стали ваші ручки? (мокрими)

-         А чому? (тому що крижинки холодні а рученята теплі, і лід від тепла почав розтавати і на долонях залишилися краплини води)

-         Ось вам паперові серветки, витріть ними свої руки щоб вони були сухими.

-         Не замерзли рученята? Давайте їх зігріємо оплесками.

-         Настав час перегорнути наступну сторінку. Але якась вона така незвичайна, що ви бачите тут? (відповіді дітей)

-         Знаєте що трапилось – у лісі зла чаклунка зачаклувала звірят. І щоб їх роз чаклувати потрібно із таких чарівних шнурівочок викласти звірятко. А дізнатися яка тваринка з’явиться на вашому столику вам допоможе колір. Сідайте за столики, роздивіться що у вас є і подумайте – яка тваринка буває такого кольору

 

Дидактична гра «Чарівна шнурівочка»

 

 

-         Молодці! Звірят ми роз чаклували, тепер нехай вони займаються своїми осінніми турботами. А які важливі турботи восени у звірят? (відповіді дітей)

-         А давайте ми наших звірят заховаємо в будиночки (діти ховають своїх тварин в конвертики на яких намальований будинок)

 

Стукіт у віконце

 

-         Дітки, а хто це до нас стукає? Невже ще до нас гості йдуть! (підхожу до віконечка і знаходжу там пташку – синичку)

-         Хто це до нас прилетів?

-         А що ми можемо сказати про цю пташку – вона зимуюча чи перелітна? (вона прилітає до нас на зиму )

-         А яка ще пташка прилітає до нас зимувати? (снігур)

-         А які ж тоді пташки відлітають в теплі краї, а які залишаються зимувати?

 

Дидактична гра «Зимуючі і перелітні птахи»

 

-         Малята, а яка пташка не висиджує своїх пташок а підкидає яєчка іншим? (зозуля)

-         А яку пташку називають лікарем дерев? (дятел)

-         А яка пташка в день спить, а в ночі виходить на полювання? (сова)

-         А яка з пташок висиджує своїх пташенят взимку? (шишкар)

-         Молодці!

 

 

(чути як гуде вітер)

-         Ой дітки що це таке гуде? (припущення дітей)

-         А можливо нам підкаже наступна сторінка? (перегораю сторінку книжки)

-         Так, справді тут заховався вітер.

 

Дидактична вправа «Який вітер»

 

-         Діти, а який бува вітер? (сильний, легенький, холодний, злий, колючий)

-         А як можна сказати про вітер, коли він дме з великою силою? (вітрище, вітрисько, вітрюган, вітрюгани ще).

-         А коли він легенький? (вітерець, вітрик)

-         А як листочки шелестять, коли дме вітер? (ш-ш-ш)

-         А як вітер завиває? (у-у-у)

-         Цікаво а як там зараз наші лісові друзі в своїх будиночках? Чи не потрапив до них вітер? (відповіді дітей)

-         Можливо вони вже лягли відпочивати і їм сняться сни!

-         А які сни можуть снитися звірятам? (припущення дітей)

-         А хочете щоб я вам розказала і показала що сниться нашим друзям.

-         Сідайте зручно і слухайте.

 

Кольоротерапія

 

-         Їжачку сниться медова жовта груша (у вазу з водою вливаю жовту фарбу). А які предмети бувають жовтого кольору? (відповіді дітей)

-         А ведмедикові сниться соковита малина (вливаю червоний колір). А які ще ягоди бувають червоного кольору? (відповіді дітей)

-         А зайчику сниться зелена кругла капустина (вливаю зелений колір). А що буває круглої форми? ( відповіді дітей)

-         А вовчику сниться ось такий сон (вливаю сіру фарбу). Що це може бути? (припущення дітей)

-         Ось такі кольорові сни сняться нашим лісовим друзям.

-         Але у нашій книжці є ще чистий листочок. І що ж нам робити? (припущення дітей)

-         А давайте ми намалюємо сни лісових звірят на цьому чистому листку, щоб вони залишились нам на згадку. Згодні?

-         Що снилося їжачку? (груша) – малюємо грушу

-         А що снилося зайчику? (капуста) – малюємо капустину

-         А що снилося ведмедикові?

-         А що снилося вовчику?

-         Погляньте, який гарний малюнок у нас вийшов.

-         А хто не встигнув намалювати сон звірят то ви не хвилюйтеся. Коли ви ляжете спати в день в садочку а потім коли прокинетесь то розповісте мені які сни вам приснилися  і ваші сни ми намалюємо ще на одному чистому листку цієї книжки.

-         Але погляньте, у мене тут залишилася ще одна фарба. Ой, це не фарба. Ще це? Те це ж наші лісові друзі приготували вам гостинці (роздаю діткам).

-         Ось і закінчилась наша подорож по сторінках цієї книжки. Я гадаю що ми знайдемо їй місце у нашій бібліотеці, і у кого буде бажання знову перегорнути сторінки цієї книжки він зможе зробити це у будь-який час.

-         А яка сторіночка вам найбільше сьогодні сподобалась?

-         А хто прилітав до нас в гості?

-         А кого ми розчакловували від злих чарів?

-         А кому б ви хотіли розповісти про сни лісових звірят?

-         А з ким би ви хтіли поділитися гостинцями.

doc
Додав(-ла)
Коренєва Марія
Додано
19 вересня 2023
Переглядів
570
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку