Комбіноване заняття з сенсорно- пізнавального розвитку та художньої літератури для дітей молодшого дошкільного віку
Тема: Подорож з Колобком
Програмовий зміст:
Розвивати пам'ять, логічне мислення, уяву, творчі та сенсорні здібності, дрібні м’язи рук; уміння діяти згідно словесної вказівки вихователя.
Виховувати співчуття, товариськість, взаємодопомогу, розсудливість, любов до казки.
Учити вимірювати довжину предмета способом прикладання. Продовжувати вчити дітей розрізняти рівність і нерівність груп предметів, розуміти і правильно вживати слова більше, менше, порівну. Вправляти у вмінні розрізняти і називати кольори, геометричні фігури; порівнювати предмети за висотою ( високий – низький), за шириною ( широкий – вузький);орієнтуватися в просторі; лічити в межах трьох. Закріпити знання дітей про поняття « один», « багато».
Матеріал: маска Колобка, стрічка – « струмок», ялинки ( 1 висока, 3 низьких), іграшки – заєць, вовк, ведмідь, лисиця, макет хатинки, фланелеграф, шнурівки, картки для викладання, 2 лотки з манкою, макет барлоги, стрічки (довгі, короткі),корзинки, зайчики,морквинки, шнурівки.
Вихователь – Колобок: Я Колобок, рум’яний бік,
Я від баби й діда втік,
І до вас в садок прибіг.
Діти, ви знаєте казочку про мене?
- Це ж мною у лісі хочуть поласувати звірята. Ой, страшно мені. Хочу до бабусі і дідуся. Проведіть мене , будь ласка, до них. Проведете?
- Тож за мною вирушайте,
Поспішіть, часу не гайте.
Подивіться он лісок,
Але тут біжить струмок.
А в струмку вода холодна,
Можна замочити ноги.
Ми його перестрибнемо,
Потім далі всі підемо.
- Діти, а чи зможемо ми перестрибнути через цей струмок?
- Бо цей струмок широкий, чи вузький?
- А якби був широкий, чи змогли перестрибнути?
- Підійдемо до струмочка, й кожен зробить по стрибочку.
( Діти перестрибують через стрічку)
- Ось ми опинилися у лісі. Які дерева ростуть у ньому? ( ялинки).
- Діти, скільки їх?( багато)
- Чи однакові вони за висотою? ( ні).
- Покажи низеньку ялинку.
- Покажи високу ялинку.
- Скільки високих ялинок? А низеньких?
- Ой, малятка, за ялинкою звірятко, довгі вушка, сірі лапки. Це ж зайчик. Він мене зараз з’їсть . Ой, боюсь.
Зайчик: Не бійтеся мене. Допоможіть мені підготуватися до зими та ідіть собі далі.
- Допоможемо зайчику? Тоді ходіть зайчик познайомить вас з своїми дітками.
( діти сідають за столи)
- Погляньте, у вас на столі лежать картки з двома смужками. Проведіть пальчиком по верхній смужці зліва направо. А тепер по нижній.
- Викладіть на верхню смужку зайчики.
- А на нижню морквинки, під кожним зайчиком.
- Чи усім зайчикам вистачило моркви? ( ні)
- Скільки у тебе не вистачає морквинок?
- А у тебе?
- То чого більше зайчиків чи морквинок?( зайчиків)
- А тепер загляньте під тарілочку. Що ви бачите?
- Скільки у тебе було сховано морквинок? А у тебе?
- Покладіть моркву на нижню смужку під зайчиком. Скільки стало зайчиків та моркви? ( порівну)
- Зайчик дякує вам, малята. І хоче погратися.
Фізкультхвилинка
1,2,3,4 – ми у ліс ходили.
Там ми зайчика зустріли.
Зайчик прудко так стрибає.
Вовчика він виглядає. ( 2 р.)
- Ось зустрілись ненароком, ми у лісі з сірим вовком. Ой, боюсь.
Вовк: Не бійтеся мене. Допоможіть мені та ідіть собі далі.
- Діти, вже морози, і у вовчика та його діток мерзнуть лапки. Чим ми можемо допомогти їм?
- Ось на столику лежать шнурівки. Давайте з них зробимо рукавиці для вовчика.
Гра « Рукавички»
- Чуєте, малята? Хтось тупцює. То ведмідь танцює. Ой, боюсь.
Ведмідь: Не бійтеся мене. Допоможіть мені та ідіть собі далі.
- Діти,ведмедик просить вас допомогти йому та його маленьким діткам добратися до барлоги. Погляньте скільки у лісі снігу намело.
Гра « Снігові колобки»
Подивіться, малюки.
Снігові тут колобки.
Ви їх швидше розгортайте,
І фігури впізнавайте.
( діти розгортають папір та називають геом.фігури)
- А тепер давайте проведемо великого ведмедя до барлоги. А зараз проведемо ведмежаток.
Гра з манкою
- Ось зустрілись ненароком, ми з лисичкою прямо в боки. Ой, боюсь.
Лисичка: Не бійтеся мене. Допоможіть мені та ідіть собі далі.
- Діти, лисичка збирається у гості і хоче зробити собі зачіску за допомогою стрічок. Допоможемо їй ?
- Тоді ходіть за нашою лискою.
(діти сідають за столи)
- Погляньте, у вас лежать стрічки. Скільки у тебе стрічечок? А у тебе?
- Якого кольору у тебе стрічки? А у тебе?
- Ось лисичка взяла одну стрічку і намагалася її зав’язати. Але у неї не вийшло. Чому, ви не знаєте? ( бо вона коротка)
- А яку потрібно взяти? ( довгу)
- Як дізнатися, яка з них довга, а яка коротка?( прикласти одну до одної)
- Діти, знайдіть у себе довгі стрічки. Якого вони кольору? ( червоного)
- Складіть їх у корзину для лисички. І йдемо далі.
- Погляньте, ось і моя домівка. Дякую, діти, що провели мене. Чи сподобалась вам наша подорож? Яких звірят ми зустрічали у лісі? А кого ми могли б зустріти у лісі ще?
- Діти, ви всі молодці і дуже сміливі. Але пам’ятайте, щоб не трапилося з вами лиха, не ідіть самі без дорослих нікуди. Будьте завжди слухняними і здоровими. До побачення.