Конспект заняття для дітей старшого дошкільного віку на тему: "Дружимо з русалкою"

Про матеріал

Даний матеріал надасть можливість закріпити вміння дітей визначати спільні ознаки для кількох об'єктів, навчить встановлювати причинно – наслідкові зв'язки , доводити власну думку, розвивати зв'язне доказове мовлення, уяву, фантазію, естетичний смак, виховувати чуйність, доброту.

Перегляд файлу

Конспект заняття для дітей старшого дошкільного віку з пріоритетом природничих та мовленнєвих завдань та використанням ТРВЗ

Тема: «Дружимо з русалкою»                    

Програмовий зміст: Закріплювати вміння дітей визначати спільні ознаки для кількох об’єктів, учити встановлювати причинно – наслідкові зв’язки , доводити власну думку, розвивати зв’язне доказове мовлення, уяву, фантазію, естетичний смак, виховувати чуйність, доброту.

Попередня робота: Ознайомлення з водним транспортом, способом життя представників водного світу, читання казки Г.К.Андерсена «Русалонька», розглядання ілюстрацій на морську тематику.

Матеріал:  Площинне зображення русалоньки, панно «Чарівний океан», наголівники із зображенням морських істот, іграшки – морські істоти, миска з водою, предмети виготовлені з різних матеріалів (дерева, паперу, пластмаси, гуми), фарби, пензлики, картки із зображенням морських істот на кожну дитину.

Хід заняття.

Вихователь збирає дітей навколо себе.

  • Малята зараз я розповім вам цікаву історію, а ви відгадаєте про кого вона. Жила- була собі дівчина дуже гарна та красива, була вона дуже доброю, ласкавою. В неї було довге русяве волосся, прекрасне обличчя, але була в неї одна особливість – замість ніжок – риб’ячий хвіст. Здогадалися хто це? (відповідь дітей).
  • Так , правильно, це Русалонька. А скажіть будь ласка, де вона жила.(відповідь дітей).
  • Правильно діти, Русалонька жила у морі. А ось я чую щось шумить.(звуки музики , які імітують шум моря). Діти, у мене для вас сюрприз сьогодні і ми з вами побуваємо на морі, в гостях у Русалоньки.(вихователь відкриває панно із зображенням моря).
  • Діти , скажіть , а Русалонька сама живе у морі?(відповіді дітей).
  • Давайте пограємо в таку гру : я жестами буду показувати вам різних морських істот, а ви здогадаєтеся хто це. (проводиться гра «Впізнай персонаж за жестом»).
  • Молодці діти. Ви правильно назвали : дельфінятко, рибка, крабік,морська зіронька, рак – це всі істоти, які живуть разом з Русалонькою під водою. А скажіть будь ласка, за допомогою чого вони дихають?(за допомогою зябер). А за допомогою чого вони плавають?(хвоста та плавників). А чим вкрито тіло рибки? (лускою).Вірно діти,луска захищає рибок у воді.
  • А зараз я хочу прочитати вам один віршик : Хвалився кіт, що море він бігом перепливе, та як поплив та й не приплив нема кота ніде. І ти ніколи не хвались, якщо не можеш не берись.
  • Як ви думаєте, чи зміг би кіт перепливти море? (відповіді дітей).
  • А за яких умов він переплив би море? ( підводимо дітей до того, що море можна перепливти на кораблі, катері, пароплаві,човні).
  • А чому морський транспорт не тоне?( пароплави та кораблі мають двигуни, а човни зроблені із дерева та гуми , а ці матеріали у воді не тонуть).
  • Діти зараз ми з вами перевіримо , чи дійсно можна зробити човен із якогось матеріалу, щоб він не затонув у воді.(проводиться дидактична гра – експеримент «Що плаває, а що тоне». Діти розглядають різні предмети з дерева, металу, паперу, гуми тощо. Вихователь пропонує вгадати, що потоне, а що попливе. Дошкільнята перевіряють відповіді експериментальним шляхом (кидають предмети у миску з водою).Переконуються : речі які легше води (дерев’яні, пластмасові, гумові, паперові), не тонуть.
  • Діти отже ми з вами переконалися, якщо котик зробить човен із гуми або дерева, то він зможе перепливти море.
  • А хто вас був на морі? Я пропоную вам зараз пригадати свої враження.(Проводиться вправа – релаксація «На морі»,звучить музика, діти з закритими очима імітують рухи неначе вони пливуть по морю, тоді загоряють на березі).
  • Ну ось ми з вами трошки відпочили, поплавали, позагоряли, але це ще не всі сюрпризи на сьогодні.
  • Русалонька це казкова героїня і нам не обійтися без казкових перетворень. Зараз іграшкові морські істоти перетворяться на справжніх і розповідатимуть про себе.(Звучить музика, виходять діти у наголівниках із зображенням мешканців моря). І розповідають :
  • Я крабік, у мене багато ніжок і великі клешні, тому я нікого не боюся, дружу з морськими зірками, рибками і медузами.
  • Я дельфінятко, вмію швидко плавати, дружу з усіма, навіть із людьми.
  • Я акуленятко, велике, хоробре і красиве. Маю гострі зубки. Тому можу укусити того хто мене образить, але якщо з ким подружуся, нізащо кусати  не буду.
  • Я морська зіронька. Я справді дуже схожа на зіроньку, тому так і називаюся. Живу на морському дні, там тихо і спокійно. Дружу з маленькими рибками і крабіками.
  •  Діти що перевтілилися у морських істот всі разом кажуть : І усі ми дружимо з Русалонькою.
  • Вихователь : Діти давайте і ми будемо дружити з Русалонькою та морськими жителями і зараз зробимо для них подарунки (діти розмальовують вирізаних із паперу краників, рибок, морських зірок і чіпляють їх на панно «Чарівний океан»).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
10 жовтня 2018
Переглядів
749
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку