Конспект заняття для дітей старшого дошкільного віку на тему:
«Веселий клоун»
(розвиток мовлення + нетрадиційне малювання)
Програмовий зміст: Розширити уявлення дітей про цирк, закріпити знання про професії, які є в цирку. Вдосконалювати вміння дітей відгадувати загадки, відповідати на запитання вихователя.
Вчити дітей малювати нетрадиційним способом малювання (коктельною трубочкою - волосся клоуна). Розвивати відчуття кольору, естетичний смак. Виховувати позитивний настрій, посидючість.
Матеріал: дидактичні ігри, чарівна торбинка, фарби, коктельні трубочки, шаблон портрета клоуна, серветки.
Хід заняття:
Діти стоять на килимку.
-Діти, сьогодні вас хочу запросити в одне дуже цікаве місце! Послухайте будь-ласка вірш. (Звучить музика циркова)
Цирк – це завжди свято!
Радість для малечі,
Ось арени коло
І веселий клоун,
Тигри і жонглери,
Фокусники й леви,
Силачі та акробати…
Цирк – дитинства свято!
Цирк засвічує вогні
Кольорові та ясні,
Чути музику та сміх —
Кличе цирк усіх-усіх!
-То куди я вас запрошую? (до цирку)
-А що ж таке цирк? Хто там живе чи працює?
-Можливо хтось був із вас в цирку?
-Так, діти, цирк - це кругла будівля з трибунами для глядачів. У цирку відбуваються різні видовища, які супроводжуються музикою, там виступають циркові артисти. Давайте пригадаємо, які циркові професії ви знаєте.
Дид.гра «Хто що робить?»
Жонглер -…. (підкидає і ловить різні предмети, дитина вибирає картинку)
Клоун - …. (смішить , веселить глядачів, дитина відшукує картку )
Дресирувальник – …… (дресирує тварин)
Акробат - ….(виконує стрибки, силові вправи)
Фокусник - …..(показує фокуси)
- То як називаються люди, які виступають в цирку? (циркові артисти)
- А можливо хтось з вас знає, як називається те місце, де виступають всі ці артисти? (арена)
- А якої вона форми? (круглої)
(вихователь показує зоображення арени цирку)
- Ми знаємо, що в цирку працюють фокусники. Тож я пропоную вам теж зараз стати фокусниками і погратися в гру
«Якої кульки не стало?»
(на дошці висять кульки різного кольору, діти закривають очі, вих.забирає одну кульку. Діти визначають якого кольору кульки не стало і т.д)
-Молодці, добре справились із завданням!
-А тепер ми будемо дресирувальниками. Давайте пригадаємо, що робить дресирувальник?
Дид.гра « Знайди тінь»
(вихователь пропонує дитині обрати будь-яку картку тварини, відшукати її тінь, назвати тварину)
-І з цим завданням ви справились. Були уважні та спостережливі. Молодці.
-А тепер на арену цирку виходять жонглери!
Гра з помпонами «Допоможи жонглерам»
(у кожної дитини картка з зображенням двох жонглерів: великого і маленького.Діти повинні викласти помпони за величиною, тобто для великого жонглера – великі помпони, а для маленького – маленькі)
-Я дуже вами задоволена, ви справились із завданням!
-Діти, в мене є чарівна торбинка. Тут є те, що потрібно для одного артиста. А для кого, послухайте загадку.
Він у цирку працює,
Гарний настрій всім дарує.
Ти від нього не тікай,
А зручнесенько сідай.
Буде сміху повний міх,
Розвеселяє він усіх. (клоун)
-Так, це клоун! А що ж може лежати в торбинці?
(вихователь дістає всі предмети, діти називають їх.)
-А що робить клоун в цирку? (розважає, смішить глядачів)
-А як можна відрізнити клоуна від інших артистів?
-Так, клоун носить яскравий костюм, парик, в нього великий і кумедний ніс і розфарбоване обличчя! Він в цирку найвеселіший!
-Погляньте, у нас є портрет клоуна. Це клоун БУБА. Ой, щось тут не так…. А що в нього не вистачає? (немає волосся, яскравої перуки)
-Наш клоун БУБА сумний… тому, що він без волосся….Давайте йому допоможемо, намалюємо йому яскраве , кучеряве волосся .
-Закачайте будь-ласка рукава і сідайте за столики.(діти сідають за столи)
-Погляньте, у вас на столиках сьогодні пензлики не лежать, ми будемо малювати коктельними трубочками.
-Ми знаємо, що волосся у клоуна може бути різного кольору (жовте, коричневе, червоне, оранжевого кольору та рожеве)
-Я беру коктельну паличку, вмочую у фарбу і ставлю відбитки по всій голові. В мене трубочка ніби «підстрибує», утворюючи густе, кучеряве волосся клоуна.
Пальчикова вправа
Ясне сонечко в кімнату
Дивиться в віконечко,
Дуже раді всі малята,
Плескають в долонечки.
(Діти самостійно працюють, вихователь надає індивідуальну допомогу)
-Погляньте, які яскраві у нас клоуни! Вони всі різні, але добрі та веселі! Вам було важко працювати?
-А зараз я хочу запропонувати вам переглянути мультфільм «Пригоди поросяти
«Фунтика»
-На цьому наше заняття закінчено!
Конспект заняття для дітей старшого дошкільного віку на тему:
«Веселий клоун»
(розвиток мовлення + нетрадиційне малювання)
Підготувала вихователь ДНЗ №14 «ОКСАНКА»
м.Біла Церква
Свистун Т.А.