Заняття - квест з пріоритетом художньо – мовленнєвої діяльності і дитини в природному довкіллі для дітей середнього дошкільного віку на тему:
«В пошуках сюрпризу від осені»
КОНСПЕКТ
заняття - квесту з пріоритетом художньо – мовленнєвої діяльності і дитини в природному довкіллі для дітей середнього дошкільного віку
на тему:
«В пошуках сюрпризу від осені»
Програмові завдання: закріпити знання про пору року – осінь, про зміни які відбулися і відбуваються в природі з приходом осені, її ознаки; формувати мовленнєву компетентність, граматичний лад мовлення у структурі речень, вміння будувати відповідь до поставленого запитання поширеним реченнями; описувати створену власноруч картину. Розвивати у дітей інтерес до розмаїття світу природи; словесно – логічне мислення, творчу уяву, комунікативні здібності, дрібну моторику; закріплювати вміння дітей проявляти свої творчі здібності і артистичність під час розігрування української народної пісні «Ходить гарбуз по городу», передаючи характери героїв - овочів за допомогою засобів емоційної виразності, поєднувати рухи та мовлення. Виховувати естетичні почуття від сприймання краси осінньої природи, любов та інтерес до світу природи, товариськість, почуття дружби і взаємодопомоги.
Обладнання і матеріали: набір карток для складання асоціативного куща на тему «Осінь», коректурні таблиці по темі «Осінь», набір готових опредмечених форм для створення картини на тему «Осінь», дидактична гра «Яка осінь», картки – схеми для опису фруктів, шапочки – наголовники для розігрування української народної пісні «Ходить гарбуз по городу», декорації городу для театралізованої діяльності, записки – підказки для проведення гри – квест, дерево мудрості, заготовлені листочки для дерева, запис музики дощу, руханки, пісні Н. Май «Знов на дворі дощик накрапає», сюрприз для дітей.
Хід заняття
Добрий день вам, добрі люди,
Хай вам щастя й доля буде
Не на день і не на рік
А на довгий, довгий вік!
Робота біля дошки
Діти, відгадайте загадку:
В золотім намисті
Що без пензля і без фарб
Скрізь малює листя?
Так, це осінь. Пригадайте, що ви можете сказати про осінь. Складання асоціативного куща
Трава Дерева Кущі
Художниця Осінь Тривалість дня
Овочі, фрукти Птахи Квіти
Діти, давайте поміркуємо яка осінь?
Діти стають в коло. Проводиться дидактична гра «Яка осінь»
Знаєте, малята, осінь іще і таємнича. Вона чарівниця! (Добавить до асоціативного куща картинку із чарівною паличкою). Ось послухайте чому. Осінь приготувала для вас сюрприз. Але нам з вами його необхідно знайти. І знайдемо ми його, коли виконаємо всі завдання від чарівниці осені. Виконавши перше завдання, ви отримаєте записку із підказкою де рухатися далі. І так після кожного завдання, аж поки не знайдемо сюрприз.
Чи готові, малята, шукати сюрприз від осені? Не лякають вас труднощі?
Ви, малята, молодці! Я впевнена у ваших силах.
Сідають за столи
І перше завдання від осені. Робота з коректурними таблицями
Розгляньте уважно картки із зображеними картинками.
Я вам буду задавати запитання, а ви за допомогою картинок швидко відповідатимете:
Відгадайте за описом :
Доберіть слова і накрийте фішками:
Які птахи відлітають у теплі краї? Подивіться на наших журавликів чи не несуть вони нам підказки на своїх крильцях? ( діти підходять до журавликів, що летять над вікном і знаходять під крилом одного журавлика аркуш паперу із зображенням палітри і пензлика)
Що зображено на малюнку? (фарби, пензлики)
Журавлики передають нам вітання від осені. Ви повинні створити картину про осінь. Я вам буду розповідати, що зображено на картині, а ви знаходите елемент картини і викладаєте його на аркуші паперу.
Наступила золота осінь. Сонечко піднімається в небі не так високо, як влітку. Перелітні птахи відлітають у теплі краї. На деревах і кущах пожовтіли листочки. Розквітли яскраві осінні квіти. Часто на небі з’являються темні дощові хмари.
Чудові картини у вас вийшли. Розгляньте їх. Складіть розповідь за своєю картиною. (розповіді дітей)
Діти, які хмари часто з’являються на небі? (темні, дощові) Що вони приносять? (дощ)
Лунають звуки дощу. Над вікном опустити хмаринку.
Що це? Мабуть дощик починається? Кого дощик не лякає, той виходить до мене танцювати.
Музична пауза
До нас завітала весела хмаринка. Що вона нам принесла? ( припущення дітей). А принесла вона нам наступну підказку від Осені, що нам робити далі. (із-за хмаринки дістати аркуш із зображенням кошика із фруктами)
Що зображено на малюнку? ( фрукти в кошику) Подивіться уважно і знайдіть, де стоїть кошик із фруктами. (діти заходять)
Фрукти із кошика діставайте і розповідь про них за допомогою карток - схем складайте.
Виставити кошик із фруктами. Діти за бажанням обирають фрукти і описують за опорою на картки – схеми. Д. гра «Опиши фрукти».
Із цим завданням впорались, а загляньмо в кошик чи не приготувала нам Осінь наступної підказки.
Знаходять аркуш із зображенням гарбуза.
Як ви гадаєте, що Осінь хотіла нам переказати? (Уявити себе артистами. І показати українську народну пісню «Ходить гарбуз по городу» )
І зараз ми всі уявимо себе гарбузовими родичами.
Гра – драматизація укр. народної пісні «Ходить гарбуз по городу»
Вихователь: Ходить Гарбуз по городу, питається свого роду:
Гарбуз: Я — великий і бокастий, Жовтогрудий і смугастий. Я — чудовий дар осінній, З гарним та смачним насінням. Хто їсть кашу гарбузову, Буде сильним і здоровим. Ой, чи живі, чи здорові всі родичі гарбузові?
Вихователь: Обізвалась жовта диня – гарбузова господиня.
Диня: Ви на мене подивіться, Я дівиця круглолиця, Жовтобока, запашна, А до того ж і смачна. Іще живі, ще здорові всі родичі гарбузові.
Вихователь: Обізвались Огірочки, гарбузові сини і дочки.
Огірочки: Ми зелені огірочки, Кучеряві в нас листочки, Стелемося низенько, Збирайте нас швиденько. Іще живі, ще здорові всі родичі гарбузові.
Вихователь: Обізвалась морквиця – гарбузовая сестриця.
Морква: Я сама сиджу в коморі, А коса моя надворі. Ви вгадали — я морквина І солодка, й незамінна. Мене люблять всі малята, Кролики та ще зайчата. Я красива і чарівна — Дуже-дуже вітамінна!
Вихователь: Обізвались Буряки, гарбузові свояки.
Буряки: Я червоний буряк. Всім корисний, чи не так? Борщ із мене люблять діти, Квас із мене можна пити. Сік корисний і смачний — Подивись-но, я який! Всіх салатами годую, але я іще й лікую! Іще живі, ще здорові всі родичі гарбузові!
Вихователь: Обізвалась бараболя, а за нею і квасоля.
Картопля: Я, картопля, — другий хліб! На сніданок, на обід. Добра з кислим молоком, Також із свіжим огірком.
Квасоля: Я — квасоля кольорова І поживна, і чудова. Ще й смачна я і корисна, Тому мене й люблять, їсти.
Разом: Іще живі, ще здорові всі родичі гарбузові!
Вихователь: Обізвався старий біб.
Біб: Я піддержав увесь рід. Іще живі, ще здорові всі родичі гарбузові!
Разом: Ой, гарбузе ти перістий, Із чим тебе будем їсти?
Гарбуз: Миска пшона, шматок сала – Ось до мене вся приправа!
Діти сідають на свої місця.
Молодці діти, чудово справились із цим завданням від Осені. Але де ж нам рухатися далі? А подивіться чи ніде на городі не залишила нам осінь підказки? (діти знаходять на городі під гарбузом наступну підказку: останній аркуш із зображенням дерева рішень).
Що зображено на малюнку? Так дерево. І воно не просте, адже – це наше дерево мудрості. Давайте підійдемо до нього
.
Діти, осінні листочки тримайте,
що сподобалось на занятті розповідайте, і листочок на дерево мудрості чіпляйте.
Підсумок заняття.
Малята ви виконали всі завдання чарівниці Осені. І можете мене запитати : «Де сюрприз?»
Тож давайте поміркуємо разом де він може бути? (припущення дітей, підвести думку дітей до того, що сюрприз лежить під деревом мудрості. Діти знаходять кошик із яблуками і пригощаються).