Конспект заняття для дітей старшого дошкільного віку на тему: «Жива екологічна газета.» (використання творчо-розвивальних технологій в екологічній освіті.)

Про матеріал
Розвивати логічне мислення, памʼять, звʼязне мовлення, почуття співпереживання, бажання прийти на допомогу. Виховувати любов і дбайливе ставлення до природного оточення. Формувати екологічну культуру, грамотну поведінку дітей у природі. Закріпити та розширити знання дітей про те, що в природі все взаємоповʼязано. Продовжити формувати усвідомлення себе, як частини природи. Закріпити знання про спосіб життя риб, тварин, птахів. Стимулювати інтерес і допитливість через інтерактивні методи навчання(дискусійна гойдалка, відкритий мікрофон) та використання творчо-розвивальних технологій в екологічній освіті. Ввести в активний словник дітей слова: екологія, екологічна газета, забруднювачі.
Перегляд файлу

 

КЗ «Навчально-реабілітаційний центр»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                    

                                                                                     Підготувала і провела

                                                                     вихователь:

                                                                            Поволоцька С.М.

Заняття: «Жива екологічна газета.» (використання творчо-розвивальних  технологій в екологічній освіті.)

Мета:

      Розвивати логічне мислення, памʼять, звʼязне мовлення, почуття співпереживання, бажання прийти на допомогу.                                                            Виховувати любов і дбайливе ставлення до природного оточення.             Формувати екологічну культуру, грамотну поведінку дітей у природі.            Закріпити та розширити знання дітей про те, що в природі все взаємоповʼязано.  Продовжити формувати усвідомлення себе, як частини природи.                   Закріпити знання про спосіб життя риб, тварин, птахів.                                 Стимулювати інтерес і допитливість через інтерактивні методи навчання(дискусійна гойдалка, відкритий мікрофон)  та використання творчо-розвивальних технологій в екологічній освіті.                                                               Ввести в активний словник дітей слова: екологія, екологічна газета, забруднювачі.

Матеріал: екологічна газета, повітряна кулька, плями чорного кольору на кожну сторінку, промінці до сонечка, мешканці до кожної сторінки екологічної газети: птахи, риби, тварини, рослини; повітряна кулька, кольорові мʼячики на кожний стіл, 4 обручі(блакитний, червоний, синій, зелений), екологічний ланцюжок, смужка паперу та конверт на кожну дитину(гра «Хто зайвий»), музична скринька, аудіосупроводження, розмальовка кожному, екологічні знаки, мікрофон.

                                               Хід заняття:

        Під музику до групи заходять діти, стають в рядок. Подивіться дітки скільки гостей до нас сьогодні завітало. Давайте привітаємося. Під пташине щебетання:

Доброго ранку сонце привітне (1руки вгору)

Доброго ранку небо блакитне (2 рука вгору)

Доброго ранку всім вам і мені,

Хай нам здоровиться на рідній землі!(всі разом)

         Природа приготувала нам сюрприз надіслала екологічну газету. Ми будемо мандрувати по її сторінках і заповнювати їх. А сюрприз у тому, що вона жива і вміє розмовляти. Запис: дзюрчання води, квакання, спів птахів Ви послухали і замріялись і з своїми враженнями від почутого давайте сядемо на стільчики. Подивіться, які різнокольорові у неї сторінки.

- Що ми бачимо в центрі екологічної газети?   В центрі екологічної газети я бачу жовтий кружечок.

- 3 чим асоціюється жовтий кружечок? Мені здається, що жовтий кружечок схожий на жовтий мʼячик.. Мені жовтий кружечок нагадує колобка. А в мене жовтий кружечок асоціюється з сонечком. Які цікаві відповіді, але для нашої газети -сонечко, це буде саме краще.

Ну якщо це сонечко, то воно повинно світити.

Чим випромінюється тепло у сонечка?

Я знаю, що у сонечка тепло випромінюється промінцями

А як цікаво, дітки, сонечко світить на природу, на всю екологічну газету.

На столах перед вами лежать промінчики. Давайте візьмемо по одному і подаруємо його сонечку (діти розставляють промінці по порядку)

Поки розсідаються на місця я прикріплюю плями і говорю: ой, дітки, зʼявились чорні плями і наше Сонечко чомусь засумувало, ось які у нього ображений ротик (створюю сумне обличчя сонечку).

Магнітофонний запис: «Добрий день, малята! Я екологічна газета і звуть мене Сонечко. Мені дуже сумно, бо з планетою Земля коїться щось погане, зʼявились чорні плями. Допоможіть їх прибрати, будь ласка! Прошу, природу захистіть Ці чорні плями ви зніміть. Щоб все живе в природі, діти, могло сміятись і радіти.»  Допоможемо? Адже ви хочете, щоб сонечко завжди посміхалося?

Тож за роботу.

Гра: «Хто де живе». Візьміть кружечки на столах і підійдіть до мене (Данило буде рибкою,де живе рибка? Аня - пташечкою, де живе пташечка...), а на килимочку - будиночки(обручі, в середині кольорові кружечки з позначками мешканців: тварини, рослини, птахи, риби). У цьому живуть рибки, у цьому... Всі вони позначені. А тепер знайдемо свої будиночки.

Під музику, діти біжать до своїх будинків (1 раз), в середину кладуть емблеми, самі стають біля обручів.

Ви гарно справились із завданням.

Таким чином ми поділилися на групи. Для кожної групи свій стіл. Якого кольору обруч, такого і прапорець на столі.

Грає музична скринька - кличе до себе. А ми перетворимося на пташечок і розкриємо 1 сторінку екологічної газети. (діти літають і розсаджуються по групах за столи, столи позначені прапорцями відповідного кольору)

1 сторінка. Блакитна (повітря).

- Що в природі символізує блакитний колір?

Мені блакитний колір нагадує небо.

Я знаю, що блакитний колір символізує повітря.

Хто літає у повітрі?

У повітрі літають птахи, комахи.

Ж - ж - ж тут знявся вітер і заніс нам ось таку повітряну кульку

- Як ви гадаєте, що знаходиться в середині кульки?

Мені мама говорила, що в середині кульки знаходиться повітря.

Якби не було повітря ми б з кулькою не змогли гратися.

- Для чого потрібне повітря?

Я гадаю для розваг, тому що з ним цікаво погратися.

Повітря потрібне для життя на землі.

Я знаю, що для дихання, тому що все живе дихає, а без повітря загине.

Все живе дихає повітрям: птахи, звірі, рослини і ми не можемо без нього обійтися. Давайте затримаємо повітоя. Вам хотілося вдихнути? Без повітря неможливо і воно повинно бути чистим.Звуки вітру. А ми з вами побудемо вітерцем і будемо наганяти вітер. Хто за першим столом - заселяють мешканців на повітряну сторінку. Все – вітер затих.

Грає музична скринька

2 сторінка. Червона (тваринний світ).

Що ж в природі символізує червоний колір?                                                                                      Я так думаю, що нехай це буде тваринний світ.                                                                               - А яких тварин ви знаєте?                                                                                                                       Давайте заселимо тваринок на червону сторінку.

Діти подумайте, люди завжди бувають друзями для тварин чи бувають і ворогами? (дискусійна гойдалка)

Я вважаю друг - коли люди годують тварин, будують для них житло.                                       Я гадаю друг - коли люди їх охороняють, не знищують без потреби ...                                    Я знаю, ображають тварин вороги.

Грає музична скринька.                                                                                                                  3 сторінка. Синя (водний простір).

Ми перегорнули ще одну сторінку екологічної газети. Що ви чуете? (дзюрчання водички) перенеслись на синю сторінку.                                                                                       - Що в природі символізує синя сторінка?                                                                          Синя стооінка в природі символізує?                                                                                                          Я гадаю, що синій колір в природі символізує небо.                                                                                         В моїй уяві синій колір повʼязаний з водою .                                                                                 Хто живе у воді?                                                                                                                    Я знаю, що у воді живуть рибки, жабки.

Ви знаєте багато віршиків і оповідань про водичку, може хтось хоче розказати? (метод мікрофону)

Без води не можуть жити                                                                                                        Люди ні одної днини.                                                                                                                 Риби в морі, звірі в лісі.                                                                                                                                І водичку люблять пити                                                                                                                           Без води не можуть жити                                                                                                                      Всі рослини і тварини                                                                                                                                       І горобчики у стрісі.

Я по очах бачу, що Ангеліна хоче розповісти віршик.

Без води життя немає,                                                                                                     Переконані ми в тім.                                                                                                                            І тому, водичку, діти,                                                                                                                 Берегти потрібно всім!

Які ви розумні, багато всього знаєте.                                                                                           Беріть стільчики, нам треба трішечки попрацювати за столами.                                      Гра: «Хто зайвий»                                                                                                                          (У кожного по 1 смужці і конверт, у яких знаходяться картки з зображенням птахів, риб та домашніх тварин). Ось смужка і конверт із завданням. Все,що у конверті викладіть на смужку і знайдіть хто зайвий?                                                                                            - Кого виклала Лера? А хто зайвий? Чому?                                                                         І з цим завданням ви справились.

Звучить музична скринька.                                                                                                                     4 сторінка. Зелена (матінка природа).

Дітки нас кличе до себе остання сторінка.                                                                                                    -А про що говорить нам зелений колір?                                                                                     Зелений колір мені говорить про травичку.                                                                                                                                               В моїй уяві зелений колір в природі символізує рослини.                                          Виклали на зелену сторінку дерева,кущі.                                                                  Давайте повернемось до наших будиночків і візьмемо кружечки(на килимку, в обручах)                                                                                                                                                Гра : « Павутинка дружби.»                                                                                                                                               - Що потрібно, щоб пташечки жили? (червʼячки)                                                                                                - Де живуть червʼячки? (у землі)                                                                                                           - Без чого земля засохне? (без води)                                                                                                 - Хто мешкає у воді? (рибки)                                                                                                               - А хто любить поласувати рибкою?(тваринки)                                                                                    - Де живуть тварини? (у лісі)                                                                                                                         - Що очищують дерева? (повітря)                                                                                                                 - Що обігріває повітря і всю землю?(сонечко)

Ось яке коло ми утворили і міцно тримаємося за руки. Так і у природі все кріпко тримається одне за одного.

Поглянте, дітки, наша газета сумує. Давайте знищимо плями  екологічними знаками.                                                                                                                                         Гра: « Екологічні знаки.»                                                                                                                                            - Так як же потрібно берегти повітря?                                                                                Машина для повітря - ворог,                                                                                                              Зле дуже гнізда руйнувати,                                                                                                              Велосипед повітрю - друг.                                                                                                                          А добре - птахам помагати.                                                                                                         Дерев ніколи не ламай,                                                                                                                                             А їх насаджуй, поливай.                                                                                                                                           Вони повітря очищають,                                                                                                                            Про захист нас усіх благають.                                                                                                        Зняти плями.

- А тварин як оберігати треба?                                                                                                         Тварин не треба ображати,                                                                                                      Тварин з лісу не можна забирати,                                                                                                 Бо вони з вами будуть сумувати.                                                                                             Любить їх треба, доглядати.                                                                                                            У ліс не бери малих цуценят,                                                                                                            Бо згубиться. Стане бродяча тварина, буде лякати звірят.                                                         Зняти плями.

- А як потрібно берегти воду?                                                                                          Економить воду в крані треба,                                                                                                            Не вбивай, ні жабок ти, ні змій,                                                                                                        Бо у ній завжди у всіх потреба.                                                                                                           А оберігай їх та жалій!                                                                                                         Водойма - будинок для рибок,                                                                                         Тваринам напитись дає.                                                                                                                          Ніколи її не забруднюй Вона лиш благає про це.                                                                       Зняти плями.                      

-Як зберегти природу?                                                                                                                     Погано мурашники руйнувати,                                                                                               Краще їх друзі охороняти.                                                                                                                                       Потрібно в лісі не кричати,                                                                                                                                 Щоб птахів, звірів не лякати.                                                                                                      Зняти плями.

Яка красива, чиста стала екологічна газета і нарешті Сонечко посміхнулося (створюю веселе обличчя-повертаю ротик).                                                                       Запис: «Спасибі вам любі дітки, що ви звільнили мене від чорних плям. Я знаю, що ви хороші малята і будете завжди оберігати природу. Тому приготувала для кожного подаруночок - розмальовки у моїй кішенці ззаду. Зробіть світ кольоровим. До побачення!»

Дістаю подарунки, діти плескають у долоні.

 

1

 

doc
Додано
23 листопада 2023
Переглядів
420
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку