Конспект заняття для дошкільників "На гостини до Маші""

Про матеріал
Поглибити знання дітей про частини доби: ранок, день, вечір, ніч, їх ознаки, послідовність ; значення для життя довкілля. Закріпити знання про геометричні фігури. Удосконалювати уміння визначати форму предметів за допомогою геометричної фігури як еталона. Продовжувати формувати навички лічби у межах «5». Розуміти запитання «скільки всього». Розвивати у дітей логічне мислення, увагу, пам'ять, дрібну моторику. Виховувати самостійність, товариськість, вольові якості.
Перегляд файлу

На гостини до Марійки

 

Мета:  Поглибити знання дітей про частини доби: ранок, день, вечір, ніч, їх ознаки, послідовність ; значення для життя довкілля. Закріпити знання про геометричні фігури. Удосконалювати уміння визначати форму предметів за допомогою геометричної фігури як еталона. Продовжувати  формувати навички лічби у межах «5». Розуміти запитання «скільки всього». Розвивати у дітей логічне мислення, увагу, пам'ять, дрібну моторику. Виховувати самостійність, товариськість, вольові якості.

 

Матеріал: Уривки із мультфільму «Маша і ведмідь», відеопрезентація з частинами доби, кольорові картки-позначки частин доби, геометричні фігури, шишки, горіхи, каштани, листя (берези, клена), картки з цифрами, розрізні картки з різними будинками (пташине гніздо, нора, дупло, одноповерховий будинок), картки для гри «Що зайве», картки для гри «Що зображено невірно».

 

Хід заняття

Вихователь: Діти, сьогодні до нас завітав гість. Хто це такий, ви дізнаєтесь, якщо подивитесь на екран (показ  уривка з  мультфільму «Маша і ведмідь»)

Нас сьогодні запрошують до себе в гості герої  щойно переглянутого мультфільму.

 З Машею завжди трапляються  якісь несподіванки. Запросила вона ведмедя до себе в гості, але забула сказати, коли приходити. Давайте ми з вами поміркуємо, коли ж приходити ведмедю на гостини до Маші?

Я вас познайомлю з чотирма братами, які складають добу і тоді вирішимо, коли ж йти в гості ведмедю. Послухайте вірш.

Сонечко яскраве встало,

Півні гучно заспівали.

Діти прокидаються,

У садок збираються.

Вихователь: Про яку частину доби йдеться у вірші? Якого вона кольору? (показ на екрані - ранок). Які слова вам допомогли відгадати частину доби?

Зараз відгадайте загадку:

Ясно на небі сонечко сяє,

Скажіть-но, діти,

Коли це буває?

Вихователь: Які слова вам допомогли відгадати частину доби?

Як звати цього брата? Якого він кольору?(показ на екрані - день) (червоний)

Відгадайте як звати третього брата:

Хто з неба сонечко нишком взяв

І в торбинку сиву заховав?

Вихователь: Як звати цього брата? Якого він кольору? (вечір синій) (показ на екрані) Які слова вам допомогли відгадати загадку?

Залишилось дізнатись ім’я четвертого брата:

Сплять ведмеді й слоненята

Їжаки і кошенята.

Всі навколо спати мають

Тож і діти засинають. 

Вихователь: Як звати цього брата? Якого кольору? (ніч, чорний) (показ на екрані). Які слова вам допомогли дізнатися, що це ніч? У якому порядку брати виходять до людей? (Спочатку ранок, потім день, за ним вечір, а останньою виходить ніч).

Як ви думаєте, в яку ж частину доби ведмедя запросили гості?

Пригадайте, коли ви з рідними ходите в гості? Чому вночі не ходять в гості?

 (показ на екрані - смислове співвідношення). Вночі місяць, а вдень? (Сонце)

Тож Марійка запросила ведмедика вдень.

Вихователь: Йти в гості до Марійки ведмедю треба лісом. А в лісі ростуть дерева. Скільки дерев росте у лісі? (Багато) Які дерева ростуть у лісі? На які геометричні фігури вони схожі? Які за висотою?

Дидактична гра «Виростимо ліс»

На столах  у тарілочках лежать геометричні фігури. Діти підходять до столів, беруть геометричні фігури і викладають з них дерева. І називають, з яких геометричних фігур вони їх виклали.

Дидактична гра «Знайти предмет, схожий на геометричну фігуру»

Вихователь: діти, оберіть будь-яку  геометричну фігуру і відшукайте предмет в групі, схожий на неї.

 

Вихователь: З чим ідуть в гості?

Так як ведмідь іде лісом, він може принести  лісові подарунки.

А ми йому в цьому допоможемо. Ви теж будете збирати подарунки у кошик  (Шишки, каштани, жолуді, гриби,горіхи, листочки).

Вихователь: Підрахуйте, скільки у вашому кошику подарунків, підійдіть до столика і візьміть відповідну цифру(на столі  лежать картки з цифрами).

Логічна  гра в парах «Що зайве?»

На столі лежать катки із зображенням  мешканців лісу, дерев та героїв казок. Діти закривають фішкою зайве зображення.

 

Логічна  гра «Що тут неправильно?»

Дві команди. На столах лежать дві однакові картинки. Команди по черзі називають, що на малюнку зображено неправильно.

 

Вийшов ведмідь на край лісу і бачить багато будинків, а в якому живе Марійка - не знає.

Допоможемо ведмедю знайти будинок Марійки.

Дидактична гра в парах «Склади ціле»

Діти отримують розрізні картинки із зображенням нори звіриної, дупла , гнізда, будинок Марійки)

Як складемо, то дізнаємось, який Марійчин будинок.

Діти складають із частин ціле.

Вихователь: Як називається ваш будинок? Хто в ньому живе?

(Нора – лисиця, миша; гніздо – птахи, дупло – білка,казковий будинок-Марійка).

 

Вихователь: Діти, ви сьогодні зробили гарну справу – допомогли зустрітися друзям, відшукавши Марійчин будинок.

  • Чи важко вам було допомагати ведмедю?
  • Яке завдання було найцікавішим?
  • Яке завдання було найскладнішим?
  • Чому ви навчились сьогодні?

Вербальний аналіз діяльності дітей.

docx
Додано
13 березня 2023
Переглядів
1726
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку