Пізнають майстра за роботою.
Заняття для старших дошкільників
Мета. Зв’язне мовлення: формувати вміння дітей переказувати новий твір , переводити мову персонажів в непряму мову ( за незначної допомоги вихователя).
Словник. Збагатити словник прислів’ями, назвами професій , приладів, інструментів потрібних для роботи.
Звукова культура. Закріплювати навички вимови звука (ч ), визначати місце звука в слові ( на початку слова, в середині, в кінці) закріплювати уміння говорити чітко, з різною швидкістю.
Граматика. Вправляти дітей у складанні складнопідрядних речень зі сполучником для того щоб. Виховувати повагу до працьовитих людей, бажання полегшити їх працю. Розвивати пам’ять
Матеріал: оповідання В. Сухомлинського « Чорні руки» у запису, прислів’я, різні предмети, предметні картинки, ігрове поле, магнітна дошка.
Хід заняття.
Доброго ранку,
Доброго дня !
Бажаємо усім здоров’я й добра!
Психогімнастика «Доброго ранку»
Вихователь. Послухайте загадку і відгадайте, про що сьогодні піде мова.
Хоч у нас їх лише дві,
Малюків – трудівників.
Кожен день вони працюють:
Шиють, варять, щось будують. (Руки).
Вихователь. Для чого потрібні руки? (Відповіді дітей. ) Так, руки потрібні для праці про це говорить і прислів’я: «Роботящі руки гори звернуть», « Ноги носять – руки годують » , ось так в народі говорять про роботящі руки. А тепер послухайте як про роботящі руки написав в своєму оповіданні В. Сухомлинський « Чорні руки». (слухання оповідання в запису).
ЧОРНІ РУКИ
Бабуся місила тісто. Воно було пишне, м'яке.
- Спечіть мені голуба з тіста, — попросив Юрко.
Бабусині руки почали ліпити голуба. Ось з'явилися крила, тонкі, ніжні, видно кожну пір'їнку. А руки в бабусі чорні, зморщені, з тонкими, сухими пальцями. Не може онук одірвати очей від них — наче вперше побачив. От дістала бабуся голуба з печі — поставила перед онуком. А його і їсти шкода: білий,пишний, наче ось-ось полетить.
Запитання до дітей.
(Повторне слухання оповідання. Переказ оповідання дітьми.) Вихователь. Якими словами можна назвати бабусині руки? (Дбайливі, працьовиті, беручкі, натруджені.) коли руки добре і довго працюють, вони втомлюються. Давайте зробимо зарядку для пальчиків.
Фізкультхвилинка
Наші пальчики – брати люблять працювати
Загадали раз вони колобка собі спекти.
Оцей пальчик ( масаж великого пальця) – рубав дрова,
А оцей пальчик ( масаж вказівного пальця) – їх палив,
Оцей пальчик ( масаж середнього пальця) – їм воду носив.
А оцей (масаж безіменного пальця) – борошно сіяв.
А ось цей ( масаж мізинця пальця) – тісто місив.
Тоді всі разом працювали, колобочки виробляли.
В печі гарячій випікали, із задоволенням куштували.
І гостей всіх пригощали. (Діти масажують пальчики, а потім котять між долонями шишки).
Вихователь пропонує дітям послухати скоромовку і визначити, який звук найчастіше в ній повторюється.
На печі, на печі
Смачні та гарячі
Пшеничні калачі.
Хочеш їсти калачі –
Не сиди на печі.
Вихователь пропонує знайти в груповій кімнаті предмети в яких є звук «ч ». Як називається предмет який ти відшукав і де знаходиться звук «ч»?
Дидактична вправа « Відшукай і закрий»
У вас є картки з малюнками , вам потрібно закрити фішкою червоною предмет в назві якого звук «ч» знаходиться на початку слова, зеленою – у середині, жовтою – у кінці слова. (Діти виконують завдання. Запитати декілька дітей).
Вихователь. Для того щоб руки не втомлювались їм потрібні прилади, інструменти для роботи. А роботу виконують люди певної професії.
Дидактична гра « Кому, що потрібно для роботи»
(Діти підбирають картинки приладів , інструментів до карток із зображенням людини певної професії.)
Вихователь. Рукам легше працювати з інструментами, приладами. Дидактична вправа «Що для чого потрібно»
Вихователь пропонує скласти речення із сполучником для того щоб. Педагог демонструє предметну картинку із зображенням знаряддям праці на магнітні дошці , діти складають речення. Наприклад. Це – голка. Голка потрібна, для того, щоб шити.
Вихователь. Щоб краще запам’ятати інструменти для праці пограємо в гру «Запам’ятай і відтвори» На магнітні дошці предметні картинки із зображенням інструментів для праці вони знаходяться під певним номером , вам потрібно їх запам’ятати знайти предметну картинку на столі і стати на ігрове поле на певний номер. (магнітну дошку повернути, коли діти стали повернути дошку перевірити правильність викинутої вправи).
Підсумок.
Вихователь. Тепер я буду не вихователем, а кореспондентом. Для моє праці мені потрібен мікрофон, блокнот ручка, буду у вас брати в інтерв’ю.
Вихователь: ось тому в народі і говорять «Честь і слава робочим рукам». А ви хочете попрацювати кореспондентами? Ось вам мікрофон, можете задати питання нашим гостям.
Підготувала вихователь ДНЗ№19 Кисленко Н.В.