Конспект заняття для дошкільників "Пізнають майстра за роботою"

Про матеріал
Зв’язне мовлення: формувати вміння дітей переказувати новий твір , переводити мову персонажів в непряму мову ( за незначної допомоги вихователя). Словник. Збагатити словник прислів’ями, назвами професій , приладів, інструментів потрібних для роботи. Звукова культура. Закріплювати навички вимови звука (ч ), визначати місце звука в слові ( на початку слова, в середині, в кінці) закріплювати уміння говорити чітко, з різною швидкістю. Граматика. Вправляти дітей у складанні складнопідрядних речень зі сполучником для того щоб. Виховувати повагу до працьовитих людей, бажання полегшити їх працю. Розвивати пам’ять
Перегляд файлу

Пізнають майстра за роботою.

Заняття для старших дошкільників

Мета. Зв’язне мовлення: формувати вміння дітей переказувати новий твір , переводити мову персонажів в непряму мову ( за незначної  допомоги  вихователя).

Словник. Збагатити словник прислів’ями, назвами професій , приладів, інструментів потрібних для роботи.

Звукова культура. Закріплювати навички вимови звука (ч ), визначати місце звука в слові ( на початку слова, в середині, в кінці) закріплювати уміння  говорити чітко, з різною швидкістю.

Граматика. Вправляти дітей у складанні складнопідрядних речень зі сполучником для того щоб. Виховувати повагу до працьовитих людей, бажання полегшити їх працю. Розвивати пам’ять

Матеріал: оповідання В. Сухомлинського « Чорні руки» у запису, прислів’я, різні предмети, предметні картинки, ігрове поле, магнітна дошка.

Хід заняття.

Доброго ранку,

Доброго  дня !

Бажаємо усім здоров’я й добра!

Психогімнастика  «Доброго ранку»

Вихователь.  Послухайте загадку  і відгадайте, про що сьогодні піде мова.

Хоч у нас їх лише дві,

Малюків – трудівників.

Кожен день вони працюють:

Шиють, варять, щось будують. (Руки).

Вихователь. Для чого потрібні руки? (Відповіді дітей. ) Так, руки потрібні для праці про це говорить і прислів’я: «Роботящі руки гори звернуть», « Ноги носять – руки годують » , ось так в народі говорять про роботящі руки. А тепер послухайте як про роботящі руки написав в своєму оповіданні В. Сухомлинський « Чорні руки». (слухання оповідання в запису).

ЧОРНІ РУКИ

Бабуся місила тісто. Воно було пишне, м'яке.

- Спечіть мені голуба з тіста, — попросив Юрко.

Бабусині руки почали ліпити голуба. Ось з'явилися крила, тонкі, ніжні, видно кожну пір'їнку. А руки в бабусі чорні, зморщені, з тонкими, сухими пальцями. Не може онук одірвати очей від них — наче вперше побачив. От дістала бабуся голуба з печі — поставила перед онуком. А його і їсти шкода: білий,пишний, наче ось-ось полетить.

  •                   Бабуся, — питає Юрко,— чому руки у вас чорні-чорні, а голуб білий-білий?
  •                   Якби в мене були руки білі, не було б ні тіста, ні голуба.

Запитання до дітей.

  • Як називається оповідання?
  • Хто його написав?
  • Назвіть героїв оповідання
  • Що хлопчик попросив зробити бабусю?
  • Що робили бабусині руки?
  • чому хлопчик дивився на бабусині  руки, не відводячи очей?
  • Про що  запитав хлопчик у бабусі?
  • Якою була її відповідь?

(Повторне слухання оповідання. Переказ оповідання дітьми.) Вихователь. Якими словами можна назвати бабусині руки? (Дбайливі, працьовиті, беручкі, натруджені.) коли руки добре і довго працюють, вони втомлюються. Давайте зробимо зарядку для пальчиків.

Фізкультхвилинка

Наші пальчики – брати люблять працювати

Загадали раз вони колобка собі спекти.

Оцей  пальчик ( масаж великого пальця) – рубав дрова,

А оцей пальчик ( масаж вказівного пальця) – їх палив,

Оцей пальчик ( масаж середнього пальця) – їм воду носив.

А оцей (масаж безіменного пальця) – борошно сіяв.

А ось цей ( масаж мізинця пальця) – тісто місив.

Тоді всі разом працювали, колобочки виробляли.

В печі гарячій випікали, із задоволенням  куштували.

І гостей всіх пригощали. (Діти масажують пальчики, а потім котять між долонями шишки).

Вихователь пропонує дітям послухати скоромовку і визначити, який звук  найчастіше в ній повторюється.

На печі, на печі

Смачні та гарячі

Пшеничні калачі.

Хочеш їсти калачі –

Не сиди на печі.

Вихователь пропонує знайти в груповій кімнаті предмети в яких є звук «ч ». Як називається предмет який ти відшукав і де знаходиться звук «ч»?

Дидактична вправа « Відшукай і закрий»

У вас є картки з малюнками , вам потрібно закрити фішкою червоною предмет в назві якого звук «ч»  знаходиться на початку слова, зеленою – у середині, жовтою – у кінці слова. (Діти виконують завдання. Запитати декілька дітей).

Вихователь. Для того щоб руки не втомлювались їм потрібні прилади, інструменти для роботи. А роботу виконують люди певної професії.

Дидактична гра  « Кому, що потрібно для роботи»

(Діти  підбирають картинки приладів , інструментів  до карток із зображенням людини певної професії.)

Вихователь. Рукам легше працювати з інструментами, приладами. Дидактична вправа «Що для чого потрібно»

Вихователь пропонує скласти речення із  сполучником для того щоб. Педагог демонструє предметну картинку із зображенням знаряддям праці на магнітні дошці , діти складають речення. Наприклад. Це – голка. Голка потрібна, для того, щоб шити.

Вихователь. Щоб краще запам’ятати інструменти для праці пограємо в гру «Запам’ятай  і відтвори» На магнітні дошці предметні картинки із зображенням інструментів для праці вони знаходяться під певним номером , вам потрібно їх запам’ятати знайти предметну картинку на столі і стати на ігрове поле на певний номер. (магнітну дошку повернути, коли діти стали повернути дошку  перевірити правильність викинутої вправи).

Підсумок.

Вихователь. Тепер я буду не вихователем, а кореспондентом. Для моє праці мені потрібен мікрофон, блокнот ручка, буду у вас брати в інтерв’ю.

  • Діти, а ваші руки працювати?
  • Що вони навчилися робити?
  • Що вам на занятті найкраще запам’яталось?
  • Не сподобалось?
  • Які прислів’я ви про працю знаєте? (Без труда нема плода, Без праці не будуть калачі, Сказано зроблено, Праця чорна хліб білий).

Вихователь: ось тому в народі і говорять «Честь  і слава робочим рукам». А ви хочете попрацювати кореспондентами? Ось вам мікрофон, можете задати питання нашим гостям.

Підготувала вихователь ДНЗ№19 Кисленко Н.В.

docx
Додано
13 березня 2023
Переглядів
400
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку