Конспект заняття для середньої групи з розвитку мовлення "Пригоди малюків у лісі"

Про матеріал
: продовжувати вчити дітей узгоджувати слова у роді, числі та відмінку, складати різні типи речень (прості та складні), дотримуючи правильного порядку слів та за допомогою схем-моделей; закріпити знання про перелітних птахів; продовжити знайомити з мешканцями лісу; сприяти розширенню знань дітей про диких тварин ї їх дитинчат; розвивати навички орієнтування в просторі (вгорі — внизу, на, під, біля, прямо, праворуч — ліворуч), логічне мислення, пам’ять, зв’язне мовлення; виховувати турботливе ставлення до природи, любов та інтерес до живої природи.
Перегляд файлу

Конспект заняття з розвитку мовлення

Тема: Пригоди малюків у лісі

Мета: продовжувати вчити дітей узгоджувати слова у роді, числі та відмінку, складати різні типи речень (прості та складні), дотримуючи правильного порядку слів та за допомогою схем-моделей; закріпити знання про перелітних птахів; продовжити знайомити з мешканцями лісу; сприяти розширенню знань дітей про диких тварин ї їх дитинчат; розвивати навички орієнтування в просторі (вгорі — внизу, на, під, біля, прямо, праворуч — ліворуч), логічне мислення, пам’ять, зв’язне мовлення; виховувати турботливе ставлення до природи, любов та інтерес до живої природи.

Матеріал: іграшка зайчик, шпаківня, зображення птахів, макет дерева, схеми-моделі для опису птахів та звірів, аудіозапис співу птахів.

Хід заняття

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання

Я всміхаюсь сонечку!

Здрастуй золоте!

Я всміхаюсь квіточці.

Хай вона цвіте!

Я всміхаюсь дощику.

Лийся мов з відра!

Гостям посміхаюся

Зичу всім добра!

Бесіда про весну

- Яка погода за вікном? (Сонячно, тепло)

- Чому яскраво світить сонечко? ( Бо прийшла весна)

- Які ще ознаки весни ви знаєте? (з’являються перші квіти, на гілках дерев з’являються бруньки, зростає травичка, прилітають птахи з теплих країв, прокидаються від зимового сну тварини і комахи тощо)

- Діти,  сьогодні ми вирушимо в незвичайну подорож до весняного лісу. Але будьте уважні і обережні. У лісі нас чекають різні пригоди і зустрічі з його мешканцями. Згадаймо, хто живе в лісі? (Тварини). Правильно, а як називають тварин, які живуть у лісі? (Дикі) А чому вони дикі? (Самі дбають про себе)  Що відбувається в житті диких тварин навесні? (Пробуджуються, линяють, у них з’являються дитинчата). Запам’ятайте, що ми в лісі гості, тому поводитися потрібно добре, щоб не налякати мешканців лісу.

До лісу прокладено багато стежинок та доріжок. Ось за однією з них ми і вирушимо до лісу. А вона у нас незвичайна, чарівна.

Рухлива гра “По рівненькій доріжці”

По рівнесенькій доріжці

Ось крокують наші ніжки

Раз, два, раз, два

По камінчиках стрибають

Раз, два, раз, два

Діточок у ліс приводять

Раз, два, раз, два.

- Ось ми й завітали на лісову галявину. 

- Що за звуки ми чуємо (Спів птахів)

- Як вони співають: весело чи сумно?

- Чому радіють птахи? (Відповіді дітей).

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Підходимо до дерева, на якому сидить шпак біля шпаківні.

- Із теплих країв повернувся птах. Щоб дізнатися його назву, відгадайте загадку.

Ось хатина, в ній співак.

Як цю пташку звати? (Шпак)

- Шпак сидить біля шпаківні, яку збудували люди. Так ми піклуємося про птахів та допомагаємо їм. На дереві я бачу інших птахів. Опишімо шпака за допомогою схеми, щоб він міг оселитися у шпаківні.

Дидактична вправа. Складання описової розповіді за допомогою схеми-моделі

Опис вправи. Педагог спонукає малят скласти розповідь за схемою разом із ним. Потім пропонує двом-трьом дітям самостійно скласти розповідь.

Наприклад. Це шпак. Він живе поряд з людьми, у шпаківні. Шпак маленького розміру. За кольором ця пташечка чорно-синя з білими цяточками. Хвостик у шпака короткий. Дзьоб середнього розміру, прямий. Шпак їсть комашок, равликів, слимаків, павуків, черв’яків. Він знищує шкідників.

- Ми поселили шпака у шпаківню. Шпак — це перелітний птах. Він не знайомий з птахами, які залишаються зимувати. Розкажімо йому про них.

Дидактична гра “Зимуючі та перелітні птахи”

Правила гри. Вихователь пояснює, що називатиме птаха. Якщо птах перелітний, малятам слід махати руками, а якщо птах зимуючий — присісти.

Діти показують рухи, залежно від назви птахів.

Перелітні: ластівка, зозуля, грак, жайворонок, журавель.

Зимуючі: горобець, голуб, сорока, синиця, дятел.

Дидактична гра “Де сидить птах?”

Правила гри. Розміщує птахів  на макеті дерева і запитує: “Де сидить синичка?”. Малята відповідають: “На кущі” тощо.

Варіанти для гри

- Де сидить дятел? (Біля дупла білки)

- Де сидить сорока? (На гілці)

- Нам час вирушати далі. Підемо по стежиночці до самої ялинки. Хтось під ялинкою сидить і тремтить.

- Хто це? (Зайчик)

- Він хоче мені щось сказати. Зайчик грався із маленькими звірятами і заблукав. Він не може знайти свою матусю. Щоб зайчик не сумував, давайте його розвеселимо цікавою руханкою.

Фізкультхвилинка

Давайте йому допоможемо, але спочатку опишімо зайчика.

Дидактична вправа. Складання описової розповіді про зайчика за схемою-моделлю.

Опис вправи. Вихователь викликає трьох дітей і ті по черзі складають розповідь.

- Ось ми й пригадали основні характерні ознаки зайчика.

Дидактична гра «Знайди маму»

Дітям пропонується розглянути картку з малюнком (у кожної дитини одна картка із зображенням дорослої тварини або її дитинчати). За сигналом діти розходяться по групі та об’єднують картки «мама – дитинча». Після того як всі діти знайдуть потрібних тварин, вони називають дорослу тварину та її дитинча.

Лисиця – лисеня.

Зайчиха – зайченя.

Ведмедиця – ведмежа.

Вовчиця – вовченя.

Їжачиха – їжаченя.

Білка – білченя.

Ось ми і знайшли зайчикову матусю.

- Зайчик хоче з вами пограти та розповісти, що він знає про інших мешканців лісу.

Дидактична гра “Закінчи речення”

Правила гри. Педагог читає початок речення, а діти продовжують його.

Варіанти для гри

- Спритний, як ...(білка).

- Полохливий, як ...(заєць).

- Хитрий, як ...(лисиця).

- Колючий, як...(їжак).

- Злий, як... (вовк).

- Вайлуватий, як...(ведмідь).

- Ось наша подорож і закінчується. Нам вже час повертатися в групову кімнату. Давайте закриємо оченята і скажемо “Раз, два, три, до групової кімнати поверни”.

ІІІ. Підсумок

- Вам сподобалась наша подорож?

- А куди ми сьогодні мандрували?

- Кого ми зустріли в весняному лісі?

- Що найбільше сподобалося на занятті?

 

 

 

 

docx
Додано
9 жовтня 2022
Переглядів
5911
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку