Мета: вдосконалювати вміння дітей складати розповідь про осінь з використанням коректурних таблиць; розширювати та активізуівати словник дітей іменниками, прикметниками, дієсловами з теми; вдосконалювати граматичну будову мовлення; розвивати артикуляційний апарат; навичку правильно тримати олівець; виховувати культуру мовленнєвого спілкування.
Матеріал: мнемодоріжки, коректурна таблиця – осінь, чистомовка, схеми речень (складання казки про осінь), зошит підготовка руки до письма.
Хід заняття:
Привітання:
Добрий день мої малята,
Любі хлопчики й дівчата.
Вигляд всіх у вас чудовий –
Одже все у нас суперово!
Один одному всміхніться
Навколо себе подивіться
Ви побачили гостей
Скажем ми їм: Добрий день!.
(Молодці .Ну що ж займайте свої місцяі будемо розпочинати заняття)
Вихователь: А чи знаєте ви, що у наше віконце заглядає чарівна пані. Вона за нами спостерігає дуже давно. Вам ціково хто ж це такий?
Давайте спробуємо відгадати про неї загадку:
У ночі, як вам ще спиться
Ходить знаю чарівниця
Ходить садом, полем, гаєм,
Все у шати одягає.
Стає гарно навкруги
В золоті сади, луги
Одяг хто подарува?
Хто їх так розмалюва?
(осінь)
Сьогодні наша неведимка гостя Осінь хоче пограти з вами в гру «Осінній листочок».
Дидактимчна гра: «Осінній листочок» (з використанням мнемодоріжок про осінь).
Мета гри: розширити і систематизувати знання дітей з теми осінь; складати звязні речення користуючись опорними схемами – підказками. Розвивати зв’язне мовлення, його виразність, розширити словниковий запас. Виховувати бажання працювати в групі.
Вихователь: Наш листочок не простий, наш листочок чарівний,
Підійди – переверни речення своє склади.
У кожного з вас на столі лежить смужка, де розташовані три зображення, які поєднанні між собою. Я по черзі буду перевертати маленькі листочки., на яких буде малюнок із ваших смужок. Чий малюнок я відкрию, той складає речення використовуючи свою смужку.
Отже розпочинаємо.
Вихователь: Молодці як ви гарно справились із завданням.
Доки наша осінь зриває останні осінні листочки з дерев,то ми про неї розкажемо чистомовку:
А-А-А : осінь у наш край прийшла;
І-І-І: часто йдуть грибні дощі;
У-У-У: затіває осінь гру
И-И-И : похолодні дмуть вітри;
Е-Е-Е: всюди листя золоте
Вихователь: Діти чи коли небуть ви задумувалтсь чому осінню так часто йдуть дощі?. Осінь плаче.
Я запитала в неї і почула ось таку відповідь: що час дуже швидко минає, незабаром скінчиься осіння пора, а на зміну їй прийде холодна зима, і від осені не залишиться і сліду. Що про неї ні що не нагадуватиме. Але в мене є чудова ідея. Давайте ми зараз з вами разом подуруємо для осені – чудову казку.
Чарівна книжка розгортається – осіння казка розпочинається.
Погляньте, яка велика книжка і в ній є вже малюнки,для нашої казки. Нам залишається тільки правильно скласти речення за схемою. І тоді ми складемо казочку.
Один, два, три – казочку розпочинаєш ти.
(діти складають казку за схемами на малюнках).
Вам сподобалась казочка, яку ми звами разом склали.
А зараз давайте ми з вами відпочинемо і трішки порухаємось.
Фізкультхвилинка
Осінь в гості завітала,
Листя гарно фарбувала.
Ось так, ось так
Осінь листя фарбувала.
Вітер уночі не спить
Листям тихо шурхотить.
Ось так, ось так
Вітер листям шурхотить.
У садок піду гуляти,
Буду яблука збирати.
Ось так, ось так
Буду яблука збирати.
Листя золотом вже сяє,
Тихо землю укриває.
Ось так, ось так
Тихо землю укриває.
Вихователь: Ну що ж а ми йдемо далі. Осінь почула, що ви вмієте складати казу. А ще вона хоче побачити чи вміте ви вправлятися у зошитах. Тому осінь підібрала для вас останнє завдання.
Та перед тим як почати працювати ми з вами зробимо гімнастику для наших ручок.
Пальчикова гімнастика
Шишички ви нас гартуйте,
Відщ хвороб усіх лікуйте.
Між долоньками катаймо
Свій масаж розпочинаймо:
Заховали – показали.
Заховали – показали.
Ось масажу і кінець,
Відкриваємо свій зошит там де наша закладочка, роздивляємось молюнок .
(Нагадуємо що беремо олівчики у праву руку, тримаємо трьма пальцями, ліва рука допомагоє тримати зошит. Лінії ведемо так, як показує стрілочка зверху до низу. Починаєм працювати.)
Діти чи сподобалось вам наше заняття?. А чим семе?
Що найбільше вам запам’яталось? Яка неведимка за нами спостерігає?
А я дякую вам за те, що ви були сьогодні такими молодчинками!
Мета: розширювати, уточнювати та активізувати словник іменників, прикметників, дієслів з теми; вправляти в умінні складати описову розповідь з опорою на мнемодоріжки; вдосконалювати граматичну будову мовлення: вправляти у вживанні слів – ознак,. Закріпити вміння складати речення використовуючи схеми речення. Вміння встановлювати звязки сміж явищами осінньої природи і змінами в житті тварин.
Корекційно- розвивальна мета: розвивати увагу, пам’ять, мислення, уяву;, зв’язне мовлення, загальну моторику. Розвивати дрібні мязи пальців рук під час роботи в зошитах; формувати просторові уявлення; уміння проводити протягом 0,5 хв безвідривні лінії олівцем на папері, в зошиті.
Матеріали: коректурна таблиця осінній лист; казкова книга- схеми речення; зошит підготовко руки до письма.