"Осінь в гості завітала"

Про матеріал
: вдосконалювати вміння дітей складати розповідь про осінь з використанням коректурних таблиць; розширювати та активізуівати словник дітей іменниками, прикметниками, дієсловами з теми; вдосконалювати граматичну будову мовлення; розвивати артикуляційний апарат; навичку правильно тримати олівець; виховувати культуру мовленнєвого спілкування.
Перегляд файлу

Мета: вдосконалювати вміння дітей складати розповідь про осінь з використанням коректурних таблиць; розширювати та активізуівати словник дітей іменниками, прикметниками, дієсловами з теми; вдосконалювати граматичну будову мовлення; розвивати артикуляційний апарат; навичку правильно тримати олівець; виховувати культуру мовленнєвого спілкування.

Матеріал:  мнемодоріжки, коректурна таблиця – осінь, чистомовка, схеми речень (складання казки про осінь), зошит підготовка руки до письма.

Хід заняття:

Привітання:

Добрий день мої малята,

Любі хлопчики й дівчата.

Вигляд всіх у вас чудовий –

Одже все у нас суперово!

Один одному всміхніться

Навколо себе подивіться

Ви побачили гостей

Скажем ми їм: Добрий день!.

 

(Молодці .Ну що ж займайте свої місцяі  будемо розпочинати заняття)

Вихователь: А чи знаєте ви, що у наше віконце заглядає чарівна пані. Вона за нами спостерігає дуже давно. Вам ціково хто ж це такий?

Давайте спробуємо відгадати про неї загадку:

У ночі, як вам ще спиться

Ходить знаю чарівниця

Ходить садом, полем, гаєм,

Все у шати одягає.

Стає гарно навкруги

В золоті сади, луги

Одяг хто подарува?

Хто їх так розмалюва?

                      (осінь)

 

Сьогодні наша неведимка гостя Осінь хоче пограти з вами в гру «Осінній листочок».

Дидактимчна гра: «Осінній листочок» (з використанням мнемодоріжок про осінь).

Мета гри: розширити і систематизувати знання дітей з теми осінь; складати звязні речення користуючись опорними схемами – підказками. Розвивати зв’язне мовлення, його виразність, розширити словниковий запас. Виховувати бажання працювати в групі.

 

 

 Вихователь: Наш листочок не простий, наш листочок чарівний,

                        Підійди – переверни речення своє склади.

У кожного з вас на столі лежить смужка, де розташовані три зображення, які поєднанні між собою. Я по черзі буду перевертати маленькі листочки., на яких буде  малюнок із ваших смужок. Чий малюнок я відкрию, той складає речення використовуючи свою смужку.

Отже розпочинаємо.

Вихователь: Молодці як ви гарно справились із завданням.

Доки наша осінь зриває останні осінні листочки з дерев,то ми про неї розкажемо чистомовку:

А-А-А : осінь у наш край прийшла;

І-І-І: часто йдуть грибні дощі;

У-У-У: затіває осінь гру

И-И-И : похолодні дмуть вітри;

Е-Е-Е: всюди листя золоте

Вихователь: Діти чи коли небуть ви задумувалтсь чому осінню  так часто йдуть дощі?. Осінь плаче.

Я запитала в неї і почула ось таку відповідь: що час дуже швидко минає, незабаром скінчиься осіння пора, а на зміну їй прийде холодна зима, і від осені не залишиться і сліду. Що про неї ні що не нагадуватиме. Але в мене є чудова ідея. Давайте ми зараз з вами разом подуруємо для осені – чудову казку.

Чарівна книжка розгортається – осіння казка розпочинається.

Погляньте, яка велика книжка і в ній є вже малюнки,для нашої казки. Нам залишається тільки правильно скласти речення за схемою. І тоді ми складемо казочку.

Один, два, три – казочку розпочинаєш ти.

(діти складають казку за схемами на малюнках).

Вам сподобалась казочка, яку ми звами разом склали.

А зараз давайте ми з вами відпочинемо і трішки порухаємось.

 

 

Фізкультхвилинка

Осінь в гості завітала,

Листя гарно фарбувала.

Ось так, ось так

Осінь листя фарбувала.

 

Вітер уночі не спить

Листям тихо шурхотить.

Ось так, ось так

Вітер листям шурхотить.

 

У садок піду гуляти,

Буду яблука збирати.

Ось так, ось так

Буду яблука збирати.

 

Листя золотом вже сяє,

Тихо землю укриває.

Ось так, ось так

Тихо землю укриває.

 

Вихователь: Ну що ж а ми йдемо далі. Осінь почула, що ви вмієте складати казу. А ще вона хоче побачити чи вміте ви вправлятися у зошитах. Тому осінь підібрала для вас останнє завдання.

Та перед тим як почати працювати ми з вами зробимо гімнастику для наших ручок.

 

Пальчикова гімнастика

 

Шишички ви нас гартуйте,

Відщ хвороб усіх лікуйте.

Між долоньками катаймо

Свій масаж розпочинаймо:

Заховали – показали.

Заховали – показали.

Ось масажу і кінець,

 Відкриваємо свій зошит там де наша закладочка, роздивляємось молюнок .

(Нагадуємо що беремо олівчики у праву руку, тримаємо трьма пальцями, ліва рука допомагоє тримати зошит. Лінії ведемо так, як показує стрілочка зверху до низу. Починаєм працювати.)

 

Діти чи сподобалось вам наше заняття?. А чим семе?

 Що найбільше вам запам’яталось? Яка неведимка за нами спостерігає?

А я дякую вам за те, що ви були сьогодні такими молодчинками!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: розширювати, уточнювати та активізувати словник іменників, прикметників, дієслів з теми; вправляти в умінні складати описову розповідь з опорою на мнемодоріжки; вдосконалювати граматичну будову мовлення: вправляти у вживанні слів – ознак,. Закріпити вміння складати речення використовуючи схеми речення. Вміння встановлювати звязки сміж явищами  осінньої природи і змінами в житті тварин.

Корекційно- розвивальна мета: розвивати увагу, пам’ять, мислення, уяву;, зв’язне мовлення, загальну моторику. Розвивати дрібні мязи пальців рук під час роботи в зошитах; формувати просторові уявлення; уміння проводити протягом 0,5 хв безвідривні лінії олівцем на па­пері, в зошиті.

 

Матеріали: коректурна таблиця осінній лист; казкова книга- схеми речення; зошит підготовко руки до письма.

 

docx
Додав(-ла)
Кидун Ірина
Додано
9 жовтня 2022
Переглядів
1426
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку