Конспект заняття для середньої групи з валеології. Тема: А є здоров’я – буде все як треба, сміятиметься сонечко із неба

Про матеріал
Мета: розширювати уявлення дітей про здоровий спосіб життя; формувати уявлення про вітаміни та їх класифікацію; продовжувати формувати поняття «корисні» продукти; закріпити назви лікарських рослин; збагачувати словник дітей прикметниками (апельсиновий, ананасовий, томатний); розвивати пам'ять, увагу, мислення, зв’язне мовлення дітей спираючись на демонстраційний матеріал; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я.
Перегляд файлу

Конспект заняття для середньої групи з валеології.

Вихователь: Соколовська Т. О.

Тема: А є здоров’я – буде все як треба, сміятиметься сонечко із неба

Мета: розширювати уявлення дітей про здоровий спосіб життя; формувати уявлення про вітаміни та їх класифікацію; продовжувати формувати поняття «корисні» продукти; закріпити назви лікарських рослин; збагачувати словник дітей прикметниками (апельсиновий, ананасовий, томатний); розвивати пам'ять, увагу, мислення, зв’язне мовлення дітей спираючись на демонстраційний матеріал; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я.

Попередня робота: Бесіда «Щоб бути здоровим потрібно…»; Читання казки К. Ушинського «Умій почекати»; Перегляд презентації про лікарські рослини; вивчення віршів.

Матеріал: мнемокарти про здоровий спосіб життя; презентації «Де живуть вітаміни», «Корисно чи ні», «З чого сік»; іграшкове ліжко; іграшка – ведмедик; кошик; м’ята, калина, шипшина.

 

Хід заняття

І. Вступна частина

- Малята, подивіться, сьогодні до нас прийшли гості, давайте привітаємося.

Психогімнастика «Доброго ранку»

Доброго ранку сонце привітне,

Доброго ранку небо блакитне,

Доброго ранку в небі пташки.

Доброго ранку тобі і мені.

-Діти я сьогодні прийшла до дитячого садочку, а в мене на столі лежав лист. Лист  надіслав нам Лікар Айболить. Давайте подивимось, що він нам написав.

«Доброго ранку діти! Пише вам Айболит. Навесні часто хворіють малята і я не знаю, що робити, можливо ви знаєте. Підкажіть, допоможіть, що потрібно робити, щоб бути здоровим»

-А ми з вами знаємо, що потрібно робити щоб бути здоровими? (Так)

- Підскажемо Айболиту?(Так)

- А потім відправимо йому листа, щоб  в нього не хворіли малята.

ІІ. Основна частина

-У вас на столах лежать картки. Подивіться кожен на свою картку, подумайте, що вони можуть означати.

Робота з мнемокартками

Щоб бути здоровими потрібно…

1.Дотримуватися режиму дня.

2.Одягатися по погоді.

3. Їсти овочі і фрукти.

4.Ходити на прогулянку.

5. Загартовуватися.

6.Мити руки.

7.Завжди посміхатися.

8.Займатися спортом.

9.Чистити зуби.

10. Купатися.

-Ось такі прості правила, ми повинні дотримуватись, щоб бути здоровими.

- Дітки, а давайте з вами розкажемо прислів’я про здоров’я які ми знаємо.

«Без здоров’я немає щастя»

«Здоров’я за гроші не купиш»

«Сонце, повітря, вода – наші найкращі друзі»

«Найбільше багатство – це здоров’я.»

-Молодці, отже здоров’я, для людини – це найбільший скарб.

-Малята, в мене є для вас невеличкий віршик, ось послухайте уважно, і скажіть про що він.

 

Диво – вітамін

От так, диво вітамін,

Круглий наче апельсин.

Проміння сонячне дає…

Велика сила в ньому є.

Здоров’я він дарує всім

Усі товаришують з ним

Сили він дає дитині,

Тому приймайте вітаміни.

- Про що йдеться у віршику? (Про вітаміни)

- Отже, щоб бути здоровими, що потрібно вживати? (Вітаміни)

- Скажіть, а де містяться вітаміни? ( Вітаміни містяться в овочах, фруктах)

- Як одним словом можна назвати? (Вітаміни живуть в корисних продуктах)

- От зараз ми і подивимось де живуть вітаміни.

Перегляд презентації «Де живуть вітаміни»

  Якщо ви хочете добре рости  і добре бачити потрібно їсти, капусту моркву, помідори. Це вітамін А. Кожен вітамін має свій будиночок.

  Якщо ви хочете бути сильними і мати гарний апетит потрібно їсти м'ясо, яблука, хліб. Це вітамін В

  Якщо ви хочете щоб ваші кістки і зуби були міцними і здоровими, потрібно їсти картоплю, рибу, сир, яйця,  пити молоко, це вітамін D.

  Якщо ви хочете менше хворіти і бути бадьорими, потрібно їсти лимон, апельсин, цибулю. Це вітамін С.

- Вітаміни зміцнюють наш організм і борються з хворобами, отже, як ви думаєте вітаміни нам потрібні?

-Чому вони такі важливі? (Вони зміцнюють наш організм) Де вони містяться? (В корисних продуктах)

-А скажіть, в магазині продають лише корисні продукти? (Ні)

- А які ще продають? (Не корисні, шкідливі).

- Так малята, і зараз я вам пропоную визначити де корисний продукт, а де шкідливий.

(Вихователь роздає червону і зелену картки)

  • Якщо ви думаєте, що це корисний продукт, то піднімаєте зелену картку, а якщо шкідливий то червону.

Дидактична гра «Корисно чи ні».

- Які корисні продукти потрібно вживати? (Яйця, моркву, м'ясо, хліб, молоко, сир, яблучний сік)

-Які не потрібно вживати? (Чіпси, цукерки)

-Ось ми з вами сказали, що яблучний сік це корисний продукт, скажіть, якщо сік яблучний, то з чого його зробили? (Із яблук)

-Правильно, давайте з вами ще зробимо сік.

Дидактична гра «З чого сік»

-Малята, ось ми з вами говорили щоб бути здоровими, потрібно чим займатися? (Спортом).

Давайте і ми з вами трішки позаймаємось.

Фізхвилинка

Вже до нас прийшла весна

Все навколо ожива

Підсніжники прокидаються

Проліски посміхаються

Птахи прилітають.

Дітки вибігають.

На луках стрибають.

Лунає телефонний дзвінок.

-Ало! Хто це?

(Звучить аудіозапис)

«Привіт, діти. Це телефонує ведмедик. В мене трапилась біда, я дуже захворів, у лікаря Айболиту багато хворих і він не зможе до мене прийти. Малята допоможіть будь - ласка вилікуйте мене»

-Дітки, ведмедик дуже захворів, тому  нам потрібно піти до нього, допомогти йому. Допоможемо ведмедику?(Так)

-А ми можемо піти так, без нічого? (ні)

-А, що нам потрібно взяти? (Ліки, пігулки)

-Ліки теж непогано, а діти можуть без дозволу дорослого брати ліки? (Ні)

-Так, не можна без дорослих брати ліки, якщо з ними гратися  вони можуть нашкодити.

- А крім пігулок, чим його ще можна вилікувати? (Ромашкою, калиною, малиною, м’ятою, мати-й-мачухою, шипшиною)

-Так, а як одним словом можна назвати ці рослини? (Лікарські)

-А в мене є дітки, ось такий кошик, давайте подивимось що у ньому. Що тут є. (Калина, м’ята, шипшина)

-Так, візьмем цей кошик і підемо до ведмедика.

(Діти підходять до ліжка, де лежить хворий ведмедик)

-Ось і ведмедик, він такий хворий, дітки, а давайте нагадаємо ведмедику чим його можна вилікувати. Якими лікарським рослинами. (Ромашкою, калиною, шипшиною, м’ятою, мати – й – мачухою.)

-Молодці, а давайте ще розкажемо віршики, про лікарські рослини, щоб ведмедик, знав чим лікуватися.

1 дит.

Як зустрінуться вам, друзі, Запашні ромашки в лузі,

Не забудьте їм вклонитись, Й пелюсток росою вмитись,

Бо ромашкові відвари - То найкращі ліки-чари.

2 дит.

Коли хтось упав раптово Чи поранив руку, ногу,-

Подорожник – ваш дружок- Прикладіть  його листок.

3.дит.

Від застуди і від кашлю Випийте мікстуру краще.

З мати-й-мачухи відвар Допоможе, друзі,вам.

4 дит. Шпак шипшину не клює,
И так здоров’я в нього є, 
А цілющий чай з шипшини,
Це здоров’я для людини.

5 дит. Ой, у лузі калина стояла,
Ягідками усіх частувала.
До калини малята ходили,
Хороводи круг неї водили.

-Розумнички, тепер  ведмедику ти будеш знати чим себе лікувати.

-А щоб ти швидше вилікувався, ми тобі принесли ось такий кошик. Нехай тобі матуся, заварить чай.

-До побачення ведмедику!

ІІІ. Підсумок.

-Малята, отже що потрібно робити щоб бути здоровими?

-А якщо раптово хтось захворів? Чим потрібно лікуватися?

-Малята, а ви хочете бути ще  здоровішими?

-Ходімо з вами пити чай із лікарських трав.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаної літератури

  1. Левченко Т. Г. Валеологія щодня. «Основи здоров’я» для дітей 5-6 років.  / Т. Г. Левченко   – Х. : Вид. група. «Основа». 2013. – 221 с.
  2. Лохвицька Л. В., Андрющенко Т. К. Дошкільникам про основи здоровя: Навчально методичний посібник . / Лохвицька Л. В., Андрющенко Т. К   Тернопіль: Мандрівець, 2007. – 176 с.
  3. Матвієнко В. Загартування водою / В. Матвієнко // Дошкільне виховання. – 2010. – № 6. – С. 2829.
  4. Вільчковський Е. С. Організація рухового режиму дітей у дошкільних навчальних закладах: навчально-методичний посібник / Е. С. Вільчковський, Н. Ф. Денисенко. – Тернопіль: Мандрівець. 2008. – 128 с.
  5. Базовий компонент дошкільної освіти України  // Інформаційний збірник та коментарі Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України. – 2012. – № 13–15. – С. 43–64.

 

 

docx
Додано
27 листопада 2021
Переглядів
6850
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку