Конспект заняття для середньої групи з валеології.
Вихователь: Соколовська Т. О.
Тема: А є здоров’я – буде все як треба, сміятиметься сонечко із неба
Мета: розширювати уявлення дітей про здоровий спосіб життя; формувати уявлення про вітаміни та їх класифікацію; продовжувати формувати поняття «корисні» продукти; закріпити назви лікарських рослин; збагачувати словник дітей прикметниками (апельсиновий, ананасовий, томатний); розвивати пам'ять, увагу, мислення, зв’язне мовлення дітей спираючись на демонстраційний матеріал; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я.
Попередня робота: Бесіда «Щоб бути здоровим потрібно…»; Читання казки К. Ушинського «Умій почекати»; Перегляд презентації про лікарські рослини; вивчення віршів.
Матеріал: мнемокарти про здоровий спосіб життя; презентації «Де живуть вітаміни», «Корисно чи ні», «З чого сік»; іграшкове ліжко; іграшка – ведмедик; кошик; м’ята, калина, шипшина.
Хід заняття
І. Вступна частина
- Малята, подивіться, сьогодні до нас прийшли гості, давайте привітаємося.
Психогімнастика «Доброго ранку»
Доброго ранку сонце привітне,
Доброго ранку небо блакитне,
Доброго ранку в небі пташки.
Доброго ранку тобі і мені.
-Діти я сьогодні прийшла до дитячого садочку, а в мене на столі лежав лист. Лист надіслав нам Лікар Айболить. Давайте подивимось, що він нам написав.
«Доброго ранку діти! Пише вам Айболит. Навесні часто хворіють малята і я не знаю, що робити, можливо ви знаєте. Підкажіть, допоможіть, що потрібно робити, щоб бути здоровим»
-А ми з вами знаємо, що потрібно робити щоб бути здоровими? (Так)
- Підскажемо Айболиту?(Так)
- А потім відправимо йому листа, щоб в нього не хворіли малята.
ІІ. Основна частина
-У вас на столах лежать картки. Подивіться кожен на свою картку, подумайте, що вони можуть означати.
Робота з мнемокартками
Щоб бути здоровими потрібно…
1.Дотримуватися режиму дня.
2.Одягатися по погоді.
3. Їсти овочі і фрукти.
4.Ходити на прогулянку.
5. Загартовуватися.
6.Мити руки.
7.Завжди посміхатися.
8.Займатися спортом.
9.Чистити зуби.
10. Купатися.
-Ось такі прості правила, ми повинні дотримуватись, щоб бути здоровими.
- Дітки, а давайте з вами розкажемо прислів’я про здоров’я які ми знаємо.
«Без здоров’я немає щастя»
«Здоров’я за гроші не купиш»
«Сонце, повітря, вода – наші найкращі друзі»
«Найбільше багатство – це здоров’я.»
-Молодці, отже здоров’я, для людини – це найбільший скарб.
-Малята, в мене є для вас невеличкий віршик, ось послухайте уважно, і скажіть про що він.
Диво – вітамін
От так, диво вітамін,
Круглий наче апельсин.
Проміння сонячне дає…
Велика сила в ньому є.
Здоров’я він дарує всім
Усі товаришують з ним
Сили він дає дитині,
Тому приймайте вітаміни.
- Про що йдеться у віршику? (Про вітаміни)
- Отже, щоб бути здоровими, що потрібно вживати? (Вітаміни)
- Скажіть, а де містяться вітаміни? ( Вітаміни містяться в овочах, фруктах)
- Як одним словом можна назвати? (Вітаміни живуть в корисних продуктах)
- От зараз ми і подивимось де живуть вітаміни.
Перегляд презентації «Де живуть вітаміни»
– Якщо ви хочете добре рости і добре бачити потрібно їсти, капусту моркву, помідори. Це вітамін А. Кожен вітамін має свій будиночок.
– Якщо ви хочете бути сильними і мати гарний апетит потрібно їсти м'ясо, яблука, хліб. Це вітамін В
– Якщо ви хочете щоб ваші кістки і зуби були міцними і здоровими, потрібно їсти картоплю, рибу, сир, яйця, пити молоко, це вітамін D.
– Якщо ви хочете менше хворіти і бути бадьорими, потрібно їсти лимон, апельсин, цибулю. Це вітамін С.
- Вітаміни зміцнюють наш організм і борються з хворобами, отже, як ви думаєте вітаміни нам потрібні?
-Чому вони такі важливі? (Вони зміцнюють наш організм) Де вони містяться? (В корисних продуктах)
-А скажіть, в магазині продають лише корисні продукти? (Ні)
- А які ще продають? (Не корисні, шкідливі).
- Так малята, і зараз я вам пропоную визначити де корисний продукт, а де шкідливий.
(Вихователь роздає червону і зелену картки)
Дидактична гра «Корисно чи ні».
- Які корисні продукти потрібно вживати? (Яйця, моркву, м'ясо, хліб, молоко, сир, яблучний сік)
-Які не потрібно вживати? (Чіпси, цукерки)
-Ось ми з вами сказали, що яблучний сік це корисний продукт, скажіть, якщо сік яблучний, то з чого його зробили? (Із яблук)
-Правильно, давайте з вами ще зробимо сік.
Дидактична гра «З чого сік»
-Малята, ось ми з вами говорили щоб бути здоровими, потрібно чим займатися? (Спортом).
Давайте і ми з вами трішки позаймаємось.
Фізхвилинка
Вже до нас прийшла весна
Все навколо ожива
Підсніжники прокидаються
Проліски посміхаються
Птахи прилітають.
Дітки вибігають.
На луках стрибають.
Лунає телефонний дзвінок.
-Ало! Хто це?
(Звучить аудіозапис)
«Привіт, діти. Це телефонує ведмедик. В мене трапилась біда, я дуже захворів, у лікаря Айболиту багато хворих і він не зможе до мене прийти. Малята допоможіть будь - ласка вилікуйте мене»
-Дітки, ведмедик дуже захворів, тому нам потрібно піти до нього, допомогти йому. Допоможемо ведмедику?(Так)
-А ми можемо піти так, без нічого? (ні)
-А, що нам потрібно взяти? (Ліки, пігулки)
-Ліки теж непогано, а діти можуть без дозволу дорослого брати ліки? (Ні)
-Так, не можна без дорослих брати ліки, якщо з ними гратися вони можуть нашкодити.
- А крім пігулок, чим його ще можна вилікувати? (Ромашкою, калиною, малиною, м’ятою, мати-й-мачухою, шипшиною)
-Так, а як одним словом можна назвати ці рослини? (Лікарські)
-А в мене є дітки, ось такий кошик, давайте подивимось що у ньому. Що тут є. (Калина, м’ята, шипшина)
-Так, візьмем цей кошик і підемо до ведмедика.
(Діти підходять до ліжка, де лежить хворий ведмедик)
-Ось і ведмедик, він такий хворий, дітки, а давайте нагадаємо ведмедику чим його можна вилікувати. Якими лікарським рослинами. (Ромашкою, калиною, шипшиною, м’ятою, мати – й – мачухою.)
-Молодці, а давайте ще розкажемо віршики, про лікарські рослини, щоб ведмедик, знав чим лікуватися.
1 дит.
Як зустрінуться вам, друзі, Запашні ромашки в лузі,
Не забудьте їм вклонитись, Й пелюсток росою вмитись,
Бо ромашкові відвари - То найкращі ліки-чари.
2 дит.
Коли хтось упав раптово Чи поранив руку, ногу,-
Подорожник – ваш дружок- Прикладіть його листок.
3.дит.
Від застуди і від кашлю Випийте мікстуру краще.
З мати-й-мачухи відвар Допоможе, друзі,вам.
4 дит. Шпак шипшину не клює,
И так здоров’я в нього є,
А цілющий чай з шипшини,
Це здоров’я для людини.
5 дит. Ой, у лузі калина стояла,
Ягідками усіх частувала.
До калини малята ходили,
Хороводи круг неї водили.
-Розумнички, тепер ведмедику ти будеш знати чим себе лікувати.
-А щоб ти швидше вилікувався, ми тобі принесли ось такий кошик. Нехай тобі матуся, заварить чай.
-До побачення ведмедику!
ІІІ. Підсумок.
-Малята, отже що потрібно робити щоб бути здоровими?
-А якщо раптово хтось захворів? Чим потрібно лікуватися?
-Малята, а ви хочете бути ще здоровішими?
-Ходімо з вами пити чай із лікарських трав.
Список використаної літератури