«Зима - чарівниця»
Інтегроване заняття, старша група
Підготувала вихователь Міндер О.В.
Мета. Розвивати пізнавальну активність, зв’язне мовлення, зорову та слухову увагу, темп голосу, мовне дихання, логічне та асоціативне мислення, пам’ять, уміння логічно послідовно й граматично правильно висловлювати свої думки у зв’язній розповіді, прагнення зацікавити своєю розповіддю слухачів. Виховувати спостережливість, уміння бачити красу навколишнього світу. Удосконалювати вміння лічити прямою і оберненою лічбою в межах 10, від заданого числа, називати суміжні числа. Заохочувати дітей до складання розповідей за мнемотаблицею «Зима», формувати у дітей вміння виділяти істотні ознаки зими в об’єктах природи. Залучати дітей до активної участі в колективній бесіді. Закріпити знання дітей про характерні ознаки зими, про голосні та приголосні звуки, вміння наносити фарбу на малюнок поролоновою губкою. Активізувати словник означеннями, порівняннями, дієсловами і назвами зимових явищ, вправляти у звуковикові дітей (ш, шу).
Матеріал. Грамзапис «Зими», проектор , повітряні кульки, торбинка, лист від Зими, сніжка, сніжинка, картинки – санчата, сніговик, лижі, ковзани, мнемотаблиця, дзвіночок, металофон, пінопласт, ялинки з цифрами, білі листки паперу, поролон, голуба фарба.
Хід заняття
-
Діти, сьогодні до нас знову завітали гості. Давайте, ми з ними привітаємося (добрий день). Звучить грамзапис «Заметілі».
-
Діти, що ви почули? (музику зими)
- А давайте, покажемо як вона гуде? (звуковимова – ш, шу). Вам холодно чи тепло від таких звуків? Покажіть, як ви змерзли.
- Ой, хтось проситься до нас… (стук у двері)
- Погляньте, до нас кульки залетіли, та й ще з торбинкою? Як ви думаєте, від кого? (міркування дітей)
- Давайте подивимось? (сідайте на подушки)
Дістаю лист від Зими із завданнями.
-
Юліана, прочитай від кого лист (від Зими – чарівниці). То від кого лист? (тож давайте дізнаємось, що вона нам пише)
-
«Любі діти! Я знаю, що ви мене дуже любите, із нетерпінням мене чекали. Я хотіла зайти до вас в гості, розповісти вам про своїх друзів, але дуже боюсь тепла. Тому і приготувала для вас цікаві завдання, коли справитесь із завданням, тоді і дізнаєтесь, хто мої друзі».
Ось невеличка розминка від Зими (слово – зима).
-
Скільки голосних звуків у цьому слові? Назвіть їх?
-
Скільки приголосних? Назвіть їх?
Завдання №1.
-
Проводиться гра «Добери слово» (з сніжкою). Тож давайте її по колу передавати і слова про зиму називати.
-
То яка зима? ( холодна, морозна, сніжна, хуртовинна, весела, біла, снігова, кришталева…).
-
Діти, а без чого не можна уявити зиму? (без снігу)
-
А який сніг взимку? (холодний, мокрий, м’який, білий, блискучий, м’який, пухнастий, сірий, брудний, легенький, сухий…)
-
Що робить сніг? (падає,кружляє,летить,стелиться,танцює, випурхає…)
-
Як називають зимове явище природи, коли падає багато снігу? (снігопад)
-
Молодці! Справились із цим завданням, зима дарує нам – сніжинку. Завдання №2
-
А тепер погляньте на екран. Проводиться гра «Зимові слова» (діти плескають у долоні, коли бачать картинку пов’язану із темою «Зима»)
-
Справились із цим завданням, зима дарує нам картинку – санчата. Завдання №3
-
Ой, щось зима вам передала поки ми грались? (давайте поглянемо) Проводиться гра «Звуки зими» (вихователь за допомогою різних матеріалів створює звуки)
-
Що це? (дзвіночок)
-
А це? (металофон)
-
І це? (пінопласт) Кожен з цих предметів має свій звук.
-
Де можна почути ці звуки взимку? (дзвіночок – бринять сніжинки, в храмі, на оленях, конях…; металофон «кроки» –плачуть бурульки; пінопласт «рипіння» - хтось іде по снігу)
-
Справились із цим завданням, зима дарує нам картинку – сніговик.
-
А тепер давайте порозважаємось з сніговиком (проводиться фізкультхвилинка на проекторі)
-
Ось і відпочили, сідайте за столики і виконаємо наступне завдання. Завдання №4
-
Вам потрібно скласти картинку по порядку від 1-10. (діти складають)
-
Що ви склали? (ялинку) Проводиться гра «Завершити порівняння»
-
Ялинка зелена, наче…(трава, листочок, гусінь, коник – стрибунець…)
-
Ялинка колюча, наче…(їжачок, голка, ніж, укол, спиця…)
-
Нікіта, порахуй від 2 до 8?
-
Ангеліна, порахуй від 10 до 1?
-
Аліна, а ти порахуй скільки в тебе іграшок на ялинці?
-
Назвіть сусідів числа 6, 4…
-
Молодці, із цим завданням справились і зима дарує нам картинку – Новий рік. Є ще одне завдання від зими – чарівниці. Завдання №5
-
Вам потрібно скласти розповідь про зиму за малюнками. (діти складають розповідь за мнемотаблицею «Зима», за це завдання зима дарує нам лижі та ковзани)
-
Тож, давайте дізнаємось, хто ж друзі зими? (дізнаються по картинках)
-
Не дарма люди кажуть, зима – чарівниця. Зима пропонує вам стати художниками – чарівниками, та відтворити красу зими у своєму малюнку. (візьміть поролон, змочіть його у фарбу і зафарбуйте папір)
-
Молодці!
-
А вам, що найбільше сподобалось на занятті?