Продовжувати формувати вміння рахувати в межах пꞌяти у прямому і зворотньому порядку кількісною і порядковою лічбою, називати сусідів числа; закріпити знання про геометричні фігури,вміння порівнювати групи предметів, визначати відношення (більше, менше, порівну); розвивати логічне мислення, памꞌять, зосередженість; виховувати уважність, активність на занятті, організованість, інтерес до математики.
Заняття з логіко-математичного розвитку для дітей середньої групи.
Тема: Весняна подорож.
Програмовий зміст: продовжувати формувати вміння рахувати в межах пꞌяти у прямому і зворотньому порядку кількісною і порядковою лічбою, називати сусідів числа; закріпити знання про геометричні фігури,вміння порівнювати групи предметів, визначати відношення (більше, менше, порівну); розвивати логічне мислення, памꞌять, зосередженість; виховувати уважність, активність на занятті, організованість, інтерес до математики.
Матеріал:
Демонстраційний: цифри,геометричні фігури.
Роздавальний: картки з цифрами від 1 до 5 на кожну дитину; паперові квіти (5 штук), кошик; геометричні фігури .
Хід заняття
Вправа-привітання «Здрастуй , небо блакитне!»
_Здрастуй, небо блакитне! (Руки вгору, стати на носочках.)
Здрастуй, сонце золоте! (Руки через сторони вгору,зꞌєднати над головою.)
Здрастуй, легкий вітерець! (Руки над головою ліворуч і праворуч.)
Здрастуй, маленький дубок! (Передпліччя разом, кисті й пальці нарізно.)
Ми живемо в рідному краю! (Узятися за руки, підняти їх угору.)
Я вас всіх вітаю! (Оплески.)
Діти! Сьогодні до нас завітали кольорові цифри. Вони пропонують з ними трішки пограти. Діти ви згодні!
Дидактична гра «Наступне число».
Мета: сприяти розвитку логічного мислення; активізувати інтерес до пізнання математичних ігор; розвивати бажання охоче виконувати завдання; виховувати впевненість.
Хід гри:вихователь показує круг із цифрою, а діти – картку з числом, яке є наступним.
Гра «Живі числа».
Мета: закріпити знання про місце числа у числовому ряді; розвивати увагу, уміння міркувати, робити висновки; виховувати зосередженість.
Хід гри: діти одержують картки з цифрами від 1 до 5. Почувши команду «Станьте по-порядку»,діти шикуються по-порядку. Інші діти рахують та перевіряють правильність виконання завдання.
Дидактична гра «Весняні квіти»
Мета: закріпити порядкову і зворотну лічбу; розвивати мислення; виховувати кмітливість.
Хід гри: дитина в одну руку бере кошик, а іншою збирає квіти, що знаходяться на килимку, і лічить від 1 до 5.Потім передає кошик іншій дитині, яка виймає квіти по одній називаючи числа у зворотному порядку.
Завдання.
Вихователь пропонує дітям порахувати квіти. Знайти й розфарбувати однакові квіти. Першу квітку розфарбувати синім кольором, пꞌяту – жовтим кольором.
─ Яка за рахунком квітка залишилась не розфарбованою?
Фізкультхвилинка.
Ви погляньте, як завзято
До берізок йдуть малята.
Руки вгору піднімають,
Сонечко вони вітають.
Ставлять руки всі у боки
І стрибають, як сороки.
Діти глибоко вдихають
І завдання вже чекають.
Робота з геометричними фігурами.
Розгляньте фігури, що лежать перед вами. Скажіть, чим вони відрізняються?(Допоміжне запитання: «Якого вони кольору , розміру, форми? » )
─ Розкладіть фігури так, щоб у кожному рядку були фігури однакового кольору.
─ Скільки фігур синього, жовтого, зеленого кольору?
─ Скільки рядків утворилося?
Дидактична гра «Якої фігури не стало?».
Мета: удосконалювати вміння розрізняти геометричні фігури розвивати зорову памꞌять, зосередженість;виховувати дружні стосунки, інтерес до гри.
Хід гри:Вихователь розкладає на килимку по два квадрати, круги, трикутники.
Діти? Уважно розгляньте фігури, запамꞌятайте їх форму, колір. Я заберу одну фігуру, а ви відгадайте, якої фігури не стало.Такі правила гри. Запамꞌятали? Заплющте очі. Почнемо гру.(Відповіді дітей повинні бути повними, наприклад: не стало квадрата синього кольору).
Завдання. Вихователь пропонує дітям назвати геометричні фігури, зображені на малюнку. Розфарбувати фігури, що мають 4 кути, синім кольором, 3 кути – зеленим кольором, не мають кутів – жовтим кольором.
─ Скільки всього квадратів?
Підсумок заняття.