КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ
Емоції та почуття.
Мета: ознайомитись з поняттями емоції та почуття; розглянути види емоцій, їх роль у спілкуванні; удосконалити навички передачі емоційних станів за допомогою міміки.
I. Організація класу.
Станьте рівно, усміхніться мені, одне одному. Для чого???
2. Міні-лекція.
Життя буває різне: веселе, цікаве, творче і не дуже. Величезне море людських емоцій переживає кожен із нас.
При навчанні читанню вивчають спочатку букви, при навчанні грі на музичному інструменті вчать ноти. А ми будемо сьогодні вчитися емоційну азбуку.
Емоції – внутрішні сигнали, реакції на зовнішні подразники, виявляються у вигляді задоволення/незадоволення.
Уявіть маленьку дитину, вона хоче отримати яскраву іграшку. Коли отримує, які емоції і як проявляються? А якщо дитина не отримує бажаного?
Висновок: якщо актуальна потреба задоволена, то виникають позитивні емоції, не задоволена – негативні.
Настрій – тривалий емоційний стан, який відображає ставлення до певних обставин життя.
Афект – сильне емоційне переживання, що виникає у критичних умовах при нездатності знайти вихід із ситуації. Людина втрачає над собою контроль, емоційно бурхливо реагує. Свідомість в цей час втрачає чіткість, триває недовго, після цього людина зазвичай переживає жаль з приводу вчиненого.
3. Вправа на закріплення «Визначити емоцію, почуття, афект»
Симпатія, смуток, образа, байдужість, лють, ревнощі, радість, жах, страх.
4. Емоції як чинник спілкування
Без них неможливо розуміти душевний стан людини. Емоційну сторону спілкування можна сприймати як «бумеранг» - наше ставлення, яке ми посилаємо іншим людям, неодмінно повернеться до нас. якщо ми спілкуємося з іншими з роздратуванням, злобою, не вміємо стримувати свої емоції, то визиваємо відповідне ставлення до себе. І навпаки.
Відповідно до емоційної сторони спілкування виділяють такі типи людей:
Чи можете ви віднести себе до певного типу? Визначте свій тип.
За допомогою чого передають люди свої емоції? Міміка, пантоміма.
Аналіз зображених емоцій: спокій, радість, сум, злість, подив, страх (губи, очі, брови).
5. Практичні вправи передачі емоцій засобами міміки.
Вправа «Зобрази задану емоцію».
Набір карток з різноманітними емоціями. Учні витягують картку і зображують емоцію, яка написана в ній. Інші повинні вгадати.
Вправа «Ситуації з емоціями».
Ведучий роздає по карточці кожній команді, на яких описана ситуація. Командам на підготовку дається 5 хвилин. Необхідно інсценізувати ситуацію, не використовуючи вербальні засоби.
6. Рефлексія:
Що цінного для себе винесли з цього заняття?
Чи важко було передавати емоції без слів мімікою?