Конспект заняття "Емоції та почуття"

Про матеріал
Урок для учнів 10 класу з предмету "Основи психології", містить теоретичний і практичний матеріали.
Перегляд файлу

КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ

Емоції та почуття.

 

Мета: ознайомитись з  поняттями емоції та  почуття; розглянути види емоцій, їх роль у спілкуванні; удосконалити навички передачі  емоційних станів  за допомогою міміки.

 

I. Організація класу.

Станьте рівно, усміхніться мені, одне одному. Для чого???

  • «Якщо ви хочете, щоб життя усміхнулось вам, подаруйте йому спочатку свій чудовий настрій» (Бенедикт Спіноза)

 

2. Міні-лекція.

Життя буває різне: веселе, цікаве, творче і не дуже. Величезне море людських емоцій переживає кожен із нас.

При навчанні читанню вивчають спочатку букви, при навчанні грі на музичному інструменті вчать ноти. А ми будемо сьогодні вчитися емоційну азбуку.

Емоції – внутрішні сигнали, реакції на зовнішні подразники, виявляються у вигляді задоволення/незадоволення.

Уявіть маленьку дитину, вона хоче отримати яскраву іграшку. Коли отримує, які емоції і як проявляються? А якщо дитина не отримує бажаного?

Висновок: якщо актуальна потреба задоволена, то виникають  позитивні емоції, не задоволена – негативні.

  • Емоційні реакції (плач, сміх, страх) притаманні всім людям, вони мають безумовно-рефлекторну природу.
  • Емоційні стани.  Люди переживають радість чи сум читаючи книгу, слухаючи музику тощо.

Настрій – тривалий емоційний стан, який відображає ставлення до певних обставин життя.

Афект – сильне емоційне переживання, що виникає у критичних умовах при нездатності знайти вихід із ситуації.  Людина втрачає над собою контроль, емоційно бурхливо реагує. Свідомість в цей час втрачає чіткість, триває недовго, після цього людина зазвичай переживає жаль з приводу вчиненого.

  •    Почуття супроводжують емоційні стосунки між людьми (любов, дружба, ревнощі, заздрість).

 

3. Вправа на закріплення «Визначити емоцію, почуття, афект»

Симпатія, смуток, образа, байдужість, лють, ревнощі, радість, жах, страх.

4. Емоції як чинник спілкування

  •    Що дають нам емоції в житті?

Без них неможливо розуміти душевний стан людини. Емоційну сторону спілкування можна сприймати як «бумеранг» - наше ставлення, яке ми посилаємо іншим людям, неодмінно повернеться  до нас. якщо ми спілкуємося з іншими з роздратуванням, злобою, не вміємо стримувати свої емоції, то визиваємо відповідне ставлення до себе. І навпаки.

Відповідно до емоційної сторони спілкування виділяють такі типи людей:

  1.      Люди емоційного типу – збуджені, емоційно вразливі, імпульсивні. Свої дії глибоко переживають, часто про них шкодують. Характерна риса – вразливість.
  2.      Люди сентиментального типу – чуттєво-пасивні, їх почуття спрямовані на самих себе, притаманне самомилування своїми почуттями.
  3.      Пристрасні натури -  натури дієві, уперті в досягненні своїх цілей. Живуть емоційно насиченим життям, у них постійно є предмет пристрасті. Кипуча енергія.
  4.      Емоційно-холодні – люди холодного розуму. Вони не здатні перейматися емоційним станом інших людей.

Чи можете ви віднести себе до певного типу? Визначте свій тип.

 

За допомогою чого передають люди свої емоції?  Міміка, пантоміма.

Аналіз зображених емоцій: спокій, радість, сум, злість, подив, страх (губи, очі, брови).

 

5. Практичні вправи передачі емоцій засобами міміки.

Вправа «Зобрази задану емоцію».

Набір карток з різноманітними емоціями. Учні витягують картку і зображують емоцію, яка написана в ній. Інші повинні вгадати.

Вправа «Ситуації з емоціями».

Ведучий роздає по карточці кожній команді, на яких описана ситуація. Командам на підготовку дається 5 хвилин. Необхідно інсценізувати ситуацію, не використовуючи вербальні засоби.

 

6. Рефлексія:

Що цінного для себе винесли з цього заняття?

Чи важко було передавати емоції без слів мімікою?

docx
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
23 березня 2021
Переглядів
3405
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку