Мета: Розширити уявлення дітей про родину; учити дітей виражати емоції різними соціально-прийнятними методами; формувати емоційну компетентність; розвивати пізнавальний інтерес; виховувати шанобливе ставлення та любов до батьків, почуття поваги до родини та вміння бачити досягнення людини в житті.
Матеріал та обладнання: оповідання В.Сухомлинського «Сьома дочка», аркуш паперу, фарби, серветки, записи спокійної класичної музики, м’яч, атрибути до етюду.
Хід заняття:
Діти передають по колу м’яч зі словами: «Добрий день, я …(називає ім’я) Мене батьки називають…»
Ми сьогодні погоримо про ваші родини.
Які діти є у вашій сім ї ?
Яких членів вашої родини можна вважати дорослими?
Які ваші рідні люди – найстарші за віком?
Як ви ставитеся до своїх батьків?
Що таке любов до батьків?
Чому треба любити батьків?
Чи поважаєте ви членів своєї родини?
Які випадки траплялися з вами, коли доброта бабусі переважувала мамину строгість?
Чи прислухаються мама і тато до порад своїх батьків?
Чому вони це роблять?
Вихователь заслуховує розповіді дітей та наголошує, що дуже важливо поважати та любити своїх батьків, від цього всім у родині стає радісно та тепло.
Було в матері сім дочок. Ось поїхала мати в гості до сина, а син жив далеко-далеко. Повернулась додому аж через місяць.
Коли мама увійшла до хати, дочки одна за одною стали говорити, як вони знудьгувалися за нею.
- Я скучила за вами, немов маківка за сонячним промінням, - сказала перша дочка.
- Я ждала вас, як суха земля жде краплину дощу, - промовила друга дочка.
- Я плакала за вами, як маленьке пташеня плаче за пташкою, - сказала третя.
- Мені тяжко було без вас, як бджолі без квітки, - щебетала четверта.
- Ви снилися мені, як троянді сниться краплина роси, - промовила п’ята.
- Я виглядала вас, як вишневий садок виглядає соловейка, - сказала шоста.
А сьома дочка нічого не сказала. Вона зняла з ніг матусі взуття й принесла їй води – помити ноги.
Запитання для обговорення:
Як проявили дочки свою любов та повагу до матері після її повернення?
Чия любов справжня?
Хто насправді поважає свою маму?
Вихователь пропонує дітям за допомогою виразних рухів зобразити персонажів заданих сюжетів. Діти розігрують етюди.
1) У кімнату тихесенько заходить хлопчик, ховаючи за спиною подарунок. Хлопчик іде навшпиньки і посміхається. Мама ще не знає, що син готує їй сюрприз.
2) Донька прибирає в кімнаті – це подарунок для тата.
Оцей пальчик – мій дідусь,
Оцей – моя бабуся,
Оцей пальчик – мій татусь,
Оцей – моя матуся,
А цей пальчик – оце я!
А це вся моя рідня!
6. Малювання пальцями на тему «Любов до батьків»
Вихователь роздає дітям аркуші паперу та фарби. Діти виконують малюнок під спокійну музику.
Питання, завдання:
Що ви зараз відчуваєте?
Назвіть свій малюнок та розкажіть, що саме намалювали.
7.Дидактична гра «Продовж речення»
Найкращим подарунком для бабусі буде…
Я матусю люблю за те…
Я допоможу своєму татові…
Я поділюся зі своєю сестричкою…
8. Рефлексія заняття.
Які ігри вам найбільше прийшлися до душі?
Які ігри та вправи для вас були важкими?
Кому ви хочете подякувати за допомогу в іграх?
Що вам хочеться сказати своїм батькам?
9. Підсумок заняття.
Вихователь дякує усім за роботу. Бажає завжди поважати свою родину.
Станьмо разом всі у коло,
Скільки друзів – глянь навколо!
Ми сьогодні молодці!
Працювали від душі!