25 серпня о 18:00Вебінар: Як зробити вивчення математики цікавим і веселим

КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ ГУРТКА ОРИГАМІ «Барвиста фото-рамка в техніці оригамі »

Про матеріал
Конспект розрахован для роботи з вихованцями у гуртку ОРИГАМІ та батьками вдома.
Перегляд файлу

 

 

КОНСПЕКТ  ЗАНЯТТЯ  ГУРТКА ОРИГАМІ

Тема: «Барвиста фото-рамка в техніці оригамі »

 

Мета:

-          удосконалювати вміння та навички виконання модулів в техніці оригамі;

-          закріпити і повторити базову форму «подвійний квадрат»;

-          закріпити вміння згинати квадрат в різних напрямках, відгинати і пропрасовувати кути;

-          повторити основні геометричні поняття (квадрат, подвійний квадрат, діагональ);

-          розвивати дрібну моторику і координацію рухів рук;

-          сприяти розвитку комунікативних здібностей, умінню працювати індивідуально і в команді;

-          активізувати пізнавальні процеси;

-          розвивати уяву, фантазію, почуття композиції;

-          розвивати конструктивне мислення дітей, їх творчу уяву;

-          виховувати естетичний смак і бажання доводити роботу до кінця;

-          виховувати вміння планувати і організовувати свою діяльність.

 

ОБЛАДНАННЯ:

-          готові зразок фото-рамки, складеної способом оригамі;

-          інструменти (ножиці, папір, клей, пензлики для клею);

-          заготовки квадратів різних кольорів розміром 20 * 20;

Хід заняття.

№ з/п

Зміст заняття

 

І

Вступна частина:

 

 

1. Організаційний момент.

 

 

2. Підготовчий етап. Оголошення теми майстер-класу.

 

 

3. Повторення правил техніки безпеки з ножицями.

 

ІІ

Навчально-тематична частина:

 

 

ТЕОРЕТИЧНА  ЧАСТИНА:

1. Правила оригамі

 

 

2. Гімнастика - розминка

 

 

 

 

 

 

ПРАКТИЧНА  ЧАСТИНА:

4. Поетапне виготовлення фото-рамки.

5.Конкурс-змагання перетворення базових форм.

 

 

ІІІ

Підсумкова частина:

 

 

1. Підведення підсумків заняття

 

 

2. Відповіді на запитання дітей

 

 

3. Домашнє завдання

 

 

                                                  ЗМІСТ. ЗАНЯТТЯ

 

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

- Діти, з яким настроєм ви прийшли на заняття? Покажіть мімікою.

Я рада, що у вас гарний настрій. Успіхів Вам!

Підготовчий етап

- Сьогодні ми продовжимо знайомство з мистецтвом складання паперу - орігамі і зробимо барвисту фото-рамку в цій техніці. (Показ).

Напевно у вас є фотографії, які ви хочете поставити до себе на поличку або на стіл. Але для цього потрібна рамка. Пропонуємо вам зробити своїми руками фото-рамку в техніці орігамі.

Дуже часто під час літнього відпочинку або зимових канікул нам хочеться вигукнути: «Зупинися, мить, ти прекрасна!» І сучасні фото технології вірно служать нам, допомагаючи зберегти самі яскраві події і дорогі нам особи. А оригамі може послужити скромним доповненням - рамка для фотографії стане тим відсутньою декоративним елементом, який допоможе зупинити мить ефективно вписатися в інтер'єр

Дайте правильну відповідь на наступні питання?

1. Що таке оригамі? (Оригамі - мистецтво складання фігурок з паперу)

2. Звідки прийшло до нас мистецтво оригамі? (З Японії)

3. Що означає слово «оригамі»? (Слово «оригамі» в перекладі з японської мови означає «складена папір»)

4. Які види паперу ви знаєте? (газетний, писальний, серветки, шпалери, пакувальна, альбомна, калька, картон та ін.)

5. Перерахуйте властивості паперу (мнеться, складається, при розгладженні звичайний вид не приймає, нетривка, рветься, намокає)

6. Перерахуйте якості паперу (тонка, товста, гладка, шорстка, прозора, глянцева і т.д.).

Чудеса творить руками

Учит всех нас оригами.

Наука эта не проста,

За то какая красота.

Игрушки эти не купила,

Сама взяла и смастерила.

Когда придут ко мне подружки

Им подарю свои игрушки.

Мне очень дороги поделки

Не  с магазина – самоделки.

Игрушки эти покупать, мне не надо

Дайте мне ножницы, клей и бумагу.

Всем покажу я умения

Нужны здесь настойчивость, точность, терпение

А так же для этой бумажной науки,

Мне пригодятся умелые руки.   (О.М.Худякова)

 

Повторення ПРАВИЛ БЕЗПЕКИ з ножицями

Керівник пропонує грати дітям у гру «Журавушка». Дає дітям в руки паперового журавля, вони передають його по колу, і кожен, взявши в руки журавля, називає яке-небудь правило техніки безпеки.

• Працюй ножицями тільки на своєму робочому місці.

• Зберігати ножиці у певному місці в закритому вигляді

• Різати сидячи, чи не розмахуючи ножицями, не впускайте їх, стежити за пальцями.

• Передавай ножиці в закритому вигляді кільцями вперед

• Не тримай ножиці кільцями вгору.

• Не залишай їх у відкритому вигляді.

• Без дозволу керівника не брати інструменти.

ІІ .НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНА ЧАСТИНА

Ви повинні запам'ятати, що працювати треба старанно.

Складати папір треба, по-перше, обов'язково на столі, по - друге, ретельно пригладжуючи пальцем кожну складку.

Лінію згину проводь акуратно і з натиском.

Завжди тримай фігурку так, як тримає її вихователь.

Хочеш запитати - підніми руку, не викрикують.

Зробив правильно сам - допоможи сусідові.

Дотримуйся правила роботи з ножицями.

Після роботи прибери за собою все сміття.

Отже, приступимо до виготовлення фото - рамки:

1Для рамки нам не потрібен клей, тільки ножиці і два квадрата яскравого паперу (можна принтерного двосторонньої, можна пакувальної, від старого подарунка). Квадрати на зразку 20х20 см, але можна їх розміри змінювати за розміром фото.

2. Один квадрат згинаємо по середнім лініях сторін і розрізаємо на 4 маленьких квадрата.

3. Великий квадрат згинаємо по середнім лініях і по діагоналям.4. Нижній і верхній зрізи поєднуємо з середньою лінією квадрата.

5. Бічні лінії зрізу поєднуємо з середньою лінією.

6. загнутими бічну частину злегка відгинаємо і витягаємо куточок в сторону, прогнувши його за наявним вже діагональному згину.

7. Повторимо дію з усіма чотирма кутами.

8. Відігнутий куточок піднімаємо вгору і акуратно сплющуємо його, щоб вийшов квадрат, повторюємо з усіма чотирма куточками.

9. Загинаємо кут бічного квадрата вгору, розгинаємо назад. Поєднуємо нижній кут з утворилася лінією, загинаємо ще раз, поєднуючи нижній край з середньою лінією, потім загинаємо ще раз, по середній лінії.

10. В отриманому маленькому ромбі відгинаємо до середини лівий кут.

11. Загинаємо правий нижній зріз до середньої лінії, відгинаємо загнутий кут назад.

12. Відгинаємо до середини правий кут ромба, загинаємо лівий нижній зріз до середньої лінії, повертаємо кут у вихідне положення.

13. Повторимо кроки 9-12 з усіма чотирма кутами рамки.

14. Беремо маленький квадрат (один з чотирьох), згинаємо по середнім лініях сторін, перевертаємо, згинаємо по діагоналях.

15. Тримаємо за горизонтальну лінію згину з двох сторін, злегка штовхаючи лист до середини, стискаємо, отримуємо подвійний квадрат.

16. Маємо подвійний квадрат не розкриває кутом вгору, загинаємо нижній кут, розгинаємо його назад.

17.Повторім кроки 9-12.

18. Один елемент готовий, таких елементів у нас має бути 4 штуки.

ФІЗМІНУТКА№1

Гімнастика - розминка

Побігли ніжки з нами

Займатися оригамі (при цих словах топаємо ніжками),

Вушка - чути {повертаємо голову в сторони),

Очки - бачити (показуємо руками «блимаючи» вічка),

Ручки складати повинні (рухи руками нагадують ліплення пісочних

пиріжків). Всі ми знаємо:

В оригамі ці правила важливі (погрожуємо пальчиком як би для науки).

 

ФІЗМІНУТКА№2

Гімнастика - розминка

- Але спочатку приготуємо наші пальчики до роботи.

«Сороконожки»

Дві сороконожки бігли по доріжці

Всі бігли і бігли, всі один одного наздоганяли. (Руки схрещені, пальці кожної руки «біжать» по передпліччя, потім по плечу іншої руки і зчіплюються в міцний замок на потилиці).

Як друг дружку наздогнали, так друг дружку и обняли,

Так друг дружку обняли, що ледь ми їх розняли! (При останніх словах ігри, розбороняють руки).

ПРОДОВЖЕННЯ РОБОТИ ПРАКТИЧНОЇ ЧАСТИНИ.

 

19. Елемент з маленького квадрата вкладаємо в бічний паз великого квадрата.

20. Загинаємо верхній кут вниз, захоплюючи і верхній і нижній шар. Максимально відгинаємо, до лінії стику з сусіднім елементом, і запрасовують згин. Куточок ховаємо в утворився кишенька.

21. Повторюємо кроки 19-20 для кожного з чотирьох пазів великого квадрата.

22. Ззаду рамки можна прикріпити стрічку або паперову ніжку, можна просто приклеїти шматочок подвійного скотча.

23. Форма рамки дає можливість створювати яскраве панно з декількох фотографій - дуже красиво виглядають кілька рамок поруч. Для прикраси можна використовувати паперові квіти, пухнасті кульки або просто наклейки.

Після того, як дві частини поділки готові, до них потрібно приклеїти невелику петельку, на якій рамка буде триматися на стіні. Залишилося тільки доповнити улюблене фото цієї красивої рамкою, зробленої своїми руками Ось і готовий черговий шедевр. Дуже красива і практична фото-рамка зі звичайного паперу. Збірка цієї саморобки дуже цікава. Ми сподіваємося Ви задоволені виробом і у Вас все вийшло.

 

 

3. ПІДСУМКОВА ЧАСТИНА

 

1.ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ

- Що робили на занятті?

- З чого починали роботу?

- Як ви могли б оцінити свою роботу на заняття?

- Який у вас настрій зараз?

- Наскільки акуратно у вас вийшла робота?

- Вам сподобалося працювати в групі?

- Зі скількох частин складається фото-рамка?

- Що найбільше вам сподобалося на занятті?

ОЦІНКА РОБОТИ ДІТЕЙ НА ЗАНЯТТІ і якість виконання виробів

Керівник просить оцінити роботу сусіда по парті.

- оцінити роботу твого сусіда. Як вона зроблена?

- порівняй цю іграшку із зразком.

Молодці! Сьогодні всі добре попрацювали, показали свою майстерність, які гарні фото-рамки вийшли.

Я сподіваюся, що кожен з вас тепер може зробити фото-рамку своїми руками, а не купувати її в магазині.

2. Питання до керівника Відповіді на запитання дітей

3. Виступи гостей.

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
19 лютого
Переглядів
195
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку