Конспект заняття гуртка початкового технічного моделювання:"Способи та прийоми виготовлення поробок на основі простих геометричних тіл2

Про матеріал
Таке заняття допоможе дітям ознайомитися з основами геометрії, розвинути технічне мислення та навички моделювання, а також розвивати творчий підхід до роботи.
Перегляд файлу

 

Набор моделей геометрических фигур - Геометрические фигуры, геометрические  тела и их свойства - Новая Начальная Школа - современные средства обученияТема: Способи та прийоми виготовлення поробок на основі простих геометричних тіл

Мета:Ознайомити дітей з основними геометричними тілами (куб, циліндр, піраміда, куля тощо).

  •     Навчити прийомам виготовлення простих поробок з використанням цих геометричних тіл.
  •     Розвивати просторове мислення, творчі здібності, дрібну моторику рук.
  •     Виховувати уважність, послідовність у виконанні роботи та інтерес до технічного моделювання.

 

Обладнання та матеріали:

  •     Ножиці
  •     Клей (ПВА або силіконовий)
  •     Папір (кольоровий і білий), картон
  •     Олівець, лінійка
  •     Кольорові олівці, фломастери, фарби для декорування
  •     Циркуль, шаблони простих геометричних тіл, розгортки об’ємних геометричних фігур.
  •     Дерев’яні палички, нитки, тканина для додаткових елементів поробок
  •     Прості приклади готових моделей для демонстрації

 

Хід заняття:

 

1. Організаційний момент

  •   Привітання, перевірка присутніх.
  •   Оголошення теми та мети заняття.
  •   Мотивація: коротка бесіда про значення геометричних тіл у створенні різних технічних об’єктів та поробок, наприклад, як геометричні тіла використовуються в архітектурі та техніці (машини, будівлі, меблі).

2. Ознайомлення з темою

  •   Бесіда про геометричні тіла:
  •   Що таке геометричні тіла? Пояснення основних понять (куб, циліндр, піраміда, куля, конус).

Об’ємні геометричні тіла - це форми, які мають об'єм, тобто займають певний простір. Вони можуть бути різними за формою і розміром. Ось кілька основних об’ємних геометричних тіл:

Куб - форма з шістьма однаковими квадратними гранями. Приклад: кубики, з якими грають діти (наприклад, кубики для будування).

Циліндр це форма з двома круглими основами та прямими боковими стінками. Приклад: банки, у яких зберігають їжу, або пляшки.

Куля - форма, у всіх точках якої від центра однакова відстань (радіус). Це як приклад м’ячі, глобуси.

Піраміда форма, що має одну основу, яка є багатогранником і трикутні грані, що сходяться в одній точці (вершина). Приклад: піраміди в Єгипті, або іграшкові пірамідки.

Конус має одну круглу основу і звужується до верхньої точки. Прикладом може бути  вафельний ріжок або шапка дідка Гнома.

  •   Демонстрація зразків геометричних тіл, які діти будуть використовувати в поробках.

3. Практична частина: Виготовлення поробок

Етап 1. Виготовлення геометричних тіл із паперу чи картону

Куб:

  •   Вчитель показує, як накреслити розгортку куба на папері.
  •   Діти вирізають та згинають деталі за лініями згину.
  •   Інструкція, як склеїти куб та залишити його для висихання.

Циліндр:

  •   Використання циркуля або шаблона для накреслення двох кругів (основи циліндра) та прямокутника (стінки).
  •   Склеювання основ і стінки циліндра.

Конус:

  •   Побудова розгортки конуса, обговорення способу вирізання та складання (або готова розгортка).

Піраміда:

  •   Інструкція щодо побудови та складання чотирикутної піраміди з картону(або готова розгортка ).
Етап 2. Створення поробок на основі геометричних тіл

Поробка 1: Робот із кубів:

  •   Пояснення: використання кубів різного розміру для створення тіла робота. Куби служать для тулуба, голови, рук і ніг.
  •   Декорування робота: діти додають очі, руки з паперу чи тканини, розмальовують робота.

Поробка 2: Машина з циліндрів та кубів:

  •   Використання куба як кузова машини, циліндрів як коліс.
  •   Прикріплення коліс до кузова за допомогою клею чи дерев'яних паличок.
  •   Додаткове декорування: вікна, двері, фари.

Поробка 3: Космічний всюдихід з готових розгорток:

Космічний всюдихід - це спеціалізована машина, призначена для дослідження поверхонь інших планет або космічних об’єктів. Він оснащений міцними колесами або гусеницями для переміщення по нерівних, кам'янистих поверхнях. Основні завдання космічних всюдиходів - збір зразків, аналіз ґрунту, дослідження атмосфери та фотографування навколишнього середовища.

Для виготовлення моделі космічного всюдихода з геометричних тіл можна використати:

  •   три прямокутні призми та дві піраміди основу всюдихода;
  •   призма шестикутна, куб, піраміда моделюється як надбудова всюдихода.
  •   циліндри як колеса-гусениці для пересування космічної моделі.
  •   Додаткові елементи, як антени, сонячні панелі, можна зробити з паперу або картону.

 

D:\Мої документи\П_Т_М_\Завдання_Теор_залік\2019\Завдання_19\Геометричне завдання\Космічний всюдихід.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Додаткові завдання:
  •     Діти можуть придумати власні поробки, комбінуючи різні геометричні тіла.
  •     Вчитель допомагає дітям, у кого виникають труднощі з вирізанням чи складанням.

4. Підсумок заняття (5 хвилин)

  •     Демонстрація дитячих поробок.
  •     Обговорення: що було найцікавішим і найскладнішим у процесі виготовлення моделей.
  •     Похвала за старання, підкреслення важливості розвитку вмінь працювати з геометричними формами для майбутнього технічного моделювання.

5. Заключна частина (5 хвилин)

  •     Оголошення домашнього завдання: спробувати вдома виготовити додаткові поробки з геометричних тіл або придумати нову конструкцію.
  •     Коротке обговорення наступної теми заняття.

 

Поради для керівника гуртка:

  •     Під час роботи з молодшими школярами важливо давати чіткі інструкції та постійно допомагати, особливо на початкових етапах.
  •     Використовуйте прості приклади, щоб пояснювати складні поняття (наприклад, порівняйте форми з реальними об’єктами, такими як куб - коробка, циліндр - банка).
  •     Дозвольте дітям проявляти творчість, додаючи власні елементи в поробки.
  •     Дітям молодшого шкільного віку важливо досягати швидкого результату, тому намагайтеся чергувати теоретичну частину з практикою.

Таке заняття допоможе дітям ознайомитися з основами геометрії, розвинути технічне мислення та навички моделювання, а також розвивати творчий підхід до роботи.

 

 

docx
Додано
2 жовтня
Переглядів
111
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку