«Хто, хто в теремочку живе?»
Конспект інтегрованого заняття - гри з пріоритетом мовленнєвих завдань з використанням інноваційних та мультимедійних технологій
для дітей середнього дошкільного віку (5-й рік життя)
Олена СОЛОМКО
вихователь ДНЗ №2 «Іскорка»
м. Шостка, Сумська область
Освітні завдання. Розвивати пізнавальний інтерес до казок українських авторів, творчу уяву, фантазію, спостережливість, зв’язне мовлення, дрібну моторику пальців рук. Продовжувати вчити дітей орієнтуватися за коректурною таблицею. Закріпити назви будівель людей, тварин, птахів, комах; знання про властивості предметів. Вправляти дітей в умінні знаходити кольорові пари. Вчити виділяти перший та останні звуки в словах, знаходити слова із заданим звуком. Формувати вміння заучувати вірші, використовуючи мнемотехніку. Удосконалювати вміння дітей знаходити та називати геометричні фігури. Активно підтримувати ініціативу відповідати на запитання під час заняття – гри. Активізувати словник дітей образними виразами: Мишка – Шкряботушка, Жаба – Скрекотушка, Зайчик – Побігайчик, Лисичка – Сестричка, Вовк – Панібрат, Ведмідь – Набрід. Виховувати інтерес до занять, бажання допомагати друзям.
Демонстраційний матеріал: мультимедійна презентація за сюжетом казки «Теремок» Юрія Ярмиша, мультимедійна коректурна таблиця «Житло», мультимедійна гра «Знайди перший та останній звук», мультимедійна мнемотаблиця для заучування вірша Романа Бойчука «Мишка – мишка».
Роздатковий матеріал: зошити «Раз сходинка, два сходинка» (Петерсон, Холіна), кольорові олівці.
Хід заняття
Діти стоять півколом перед гостями, вітаються.
Мультимедійний слайд з зображенням Осені (слайд 1)
Вихователь. Поки ми гостей стрічали,
До нас Осінь завітала.
Завітала не сама,
Вона казку привела.
А щоб казку відгадати,
Пропоную з таблицею попрацювати!
Робота за коректурною таблицею «Будинок. Оселя» (Слайд 2)
Вихователь. Казка, яка завітала до нас в гості, співзвучна з назвою житла, але якого саме, пропоную розібратися разом.
Інтелектуально-мовленнєві завдання за коректурною таблицею
Мультимедійний слайд з зображенням теремка (слайд 3)
Вихователь. Це маленький теремок,
Ось віконця, ось замок.
Щоб у теремочку жити,
Треба двері відчинити.
Вихователь. Так, Мишка – Шкряботушка! (Слайд 4)Чому її так називали? (Відповіді дітей)
Вихователь. Вона зможе оселитися в теремочку, якщо ми про мишку розповімо віршик.
Робота за мнемотаблицею до вірша Романа Бойчука «Мишка-мишка»
(Слайд 5)
Мультимедійний слайд – з’являється мишка (слайд 6).
Вихователь. Ось і Мишка – Шкряботушка! Буде в теремочку жити, з дітками дружити.
Мультимедійний слайд – з’являється жабка (слайд 7).
Вихователь. Жабка скаче: ква – ква – ква,
Ось хатиночка яка!
Щоб їй в терем увійти,
Друзів за кольорами потрібно знайти.
Вихователь. Яка жабка за кольором? Що в природі буває зеленим? Допоможіть жабці та її друзям знайти кольорові пари.
Образотворча діяльність з елементами логічних завдань
«Знайди кольорові пари»
Вихователь. Нарешті, Жабка-Скрекотушка потрапила до теремка (слайд 8).
Мультимедійний слайд – зайчик з’являється (слайд 9).
Вихователь. Ось і зайчик скік, скік, скік,
Він стрибає без зупинки,
Хоче він у цю хатинку.
Ви йому допоможіть,
З зайчиком ви попляшіть.
Музична руханка «Зайчик» під TV
Вихователь. Допомогли дітки зайчику потрапити в теремок (слайд 10)!
Мультимедійний слайд – з’являються вовк та лисиця (слайд 11).
Вихователь. З’явився вовчик та лисичка,
Та, що вовкові сестричка,
Хочуть в теремочку жити,
І з тваринами дружити.
Мультимедійна гра «Знайти слова на заданий звук»
На мультимедійному слайді з’являється ведмідь (слайд 14).
Вихователь. А ось і Ведмідь не забарився, завітав до теремка! А чи пам’ятаєте ви, що трапилося з теремком, коли до нього потрапив Ведмідь-Набрід? Якщо теремок розвалиться, то тварини залишаться без житла! Є в мене для Ведмедика ось такий будиночок, але він не хоче в ньому жити, бо він не кольоровий! Допоможемо Ведмедикові прикрасити будиночок геометричними фігурами.
Образотворча діяльність з елементами логічних завдань «Будиночок для Ведмедика» (слайд 15)
Вихователь. З яких геометричних фігур складається будиночок ведмедика? (Відповіді дітей)
Вихователь. Якими кольорами будемо розфарбовувати будинок? (Відповіді дітей)
Вихователь. І стали звірята жити дружно. Назвіть їх! (Слайд 16)(Відповіді дітей)
Вихователь. Звірі жили, між собою всі дружили.
У теплі зимували, ще й пісні дзвінкі співали.
Чи сподобалось вам грати, із звірятами гуляти?
А навчилися чого? Може важко вам було?