Питання організації фізичного виховання дітей із функціональними ортопедичними порушеннями до цього часу практично не вирішені: немає науково-обґрунтованих нормативів, що регламентують рухову активність і фізичну підготовленість дітей із порушенням опорно-рухового апарату, не розроблено зміст корекційної роботи із фізичного виховання дітей із такою патологією, не повною мірою враховуються індивідуальні особливості дітей з ортопедичними порушеннями опорно-рухового апарату.
Нагальною потребою стала проблема систематизації роботи з профілактики і корекції порушень опорно-рухового апарату, пошуку нових, доступних дітям форм профілактичної роботи.
Основна мета цієї роботи – охорона і зміцнення здоров”я з урахуванням вікових і фізіологічних особливостей, пов”язаних із порушенням постави та профілактики і корекції плоскостопості.
Обґрунтований вибір теми і мети дослідження визначили такі завдання:
Система роботи включає 4 напрямки:
Н а п р я м к и р о б о т и
доровчі загальнозмі- філактичні процедури
цнюючі заходи
Валеологічний Ортопедичний
режим дня режим
- ранковий прийом на - розвантаження
свіжому повітрі; хребта за рахунок
- прогулянки не менше малювання, ігор
3-3,5 год; лежачи на животі,
- чергування різнома- спині.
нітних видів діяльності; - сон на жорсткій
- чергування рухів і спо- постелі, низькій
кою; подушці.
- попередження втоми.
корекція
- триразовий прийом їжі; - коригувальні
- різноманітний раціон, вправи для про-
тобто повноцінне харчування філактики й ко-
рекції плоскосто-
процедури
- сонячні, повітряні й водні
процедури;
- точковий масаж;
- гігієнічна гімнастика після
сну (дихальні вправи).
роботи із фізичного виховання
- ранкова гімнастика, оздоровлю-
вальні фізкультурні заняття;
- фізкультхвилинки, фізпаузи;
- рухливі спортивні й хороводні ігри;
- фізичне дозвілля 1 раз на місяць;
- день здоров”я 1 раз на квартал;
- фізкультурне свято 2 рази на рік;
- пішохідні переходи.
для корекції постави та
плоскопості
Гра “Збиремо каштани”
Гра-естафета “Один за всіх і всі за одного”
Гра “Сова”
Гра “Лелеки”
Гра “Парасолька”
Гра “Намалюй сонечко”
Гра “Ведмедик”
Гра “Зберемо олівці”
Школа батьків
“Все для здоров”я дітей”
Зміст роботи
про здоров”я треба дбати” (жовтень)
здоров”я наших дітей” (грудень)
турбота спільна” (лютий)
4. “Ні хвилини без руху” (квітень)
№п/п |
Форми роботи |
План |
Література |
1. |
Консульта-ція
Обмін дос-відом робо-ти
Анкета для батьків |
1. Тема “Від-повідальність батьків за здоров”я ди-тини” 2. “Організа-ція проведен-ня загартува-льних заходів у сім”ї” 3. “Чи знаєте ви свою дитину” |
За редакцією Л.Ф.Островсь-кої “Пусть ре-бенок растет здоровым» А.Ф.Тур “физическое воспитание детей”
В.Т.Кудрявцев Б.Б.Єгоров “Розвивающая педагогика оз-доровления” |
2. |
Консульта-ція
Практичне заняття |
1. “Як виро-бити правиль-ну поставу у дітей ранньо-го віку” 2. Навчити батьків пра-вильно вико-ристовувати ігри та вправи з формування правильної постави в до-машніх умова |
Х.Хамзин “Сохранить осанку - сбе-речь здоровье”
А.Д.Дугобай, Л.М.Мовчан “Физкультура: мы и дети” /Дошкільне виховання – 2001-№ 10 |
Анкета для батьків
Наповніть свою душу і серце любов”ю до всіх і до всього. Передайте це дітям. Більше усміхайтеся. Це запорука здорової сім”ї, особистого здоров”я вашого і ваших дітей.