КЗ ,,Солоницівська гімназія ,,Перлина” ”
Конспект заняття II молодшої групи
Тема:,,Зиму зустрічаємо та весело граємо”
Підготувала вихователь
Денисова Н.В.
2020р
Тема ,,Зиму зустрічаємо та весело граємо”.
Мета: Закріпити знання дітей про зиму та зимовий одяг, згадати казку ,,Рукавичка”; розвивати мовлення, мислення, пам`ять, елементарні уявлення про форму та колір, формувати вміння в мовленні використовувати порівняльні звороти та вміти звуконаслідувати тварин. Заохочувати малят до різноманітних ігрових вправ; виховувати товариськість та доброзичливість; прищеплювати любов до природи рідного краю.
Матеріали: Ілюстрації із зображенням різних пір року; хмаринка з паперовими сніжинками, геометричні фігури, велика рукавиця та декілька пар маленьких рукавичок із зображенням сніжинок різних кольорів.
Попередня робота: Читання української народної казки ,,Рукавичка”, обігрування казки малятами.
Хід заняття.
Вихователь.
Добрий день мої малятка!
Любі хлопчики й дівчатка.
Гарні ваші оченятка-
Сині,карі ще сіренькі,
Ви для мене всі миленькі.
-Малята, погляньте! До нас сьогодні завітало багато гостей. Давайте з ними привітаємося.
Доброго ранку,
Доброго дня
Вітаю вас в садочку, дітвора.
Навкруги поглянемо,
Друзів відшукаємо.
Як багато тут малят,
Всі веселі, гомонять.
Весело люблять грати,
Ніколи їм сумувати.
-Малята, я принесла вам сьогодні чарівного дзвоника. Давайте подзвонимо і побачимо, які незвичайні гості у нас з`являться.
-Подивіться, це ж з хмаринки посипались білосніжні сніжинки. Візьміть кожен собі по сніжинці. Яка вона? На що схожа?
Наші сніжинки впали на підлогу, а на що вони падають надворі? У яку пору ми милуємося ними ( відповіді дітей).
-У мене є ось такі ілюстраціі. Давайте їх роздивимось. Яку пору року ми можемо прикрасити сніжинками? -Так,зиму.(Діти складають свої сніжинки біля ілюстраціі зими).
Мовленнєва гра:,,Закінчи речення”.
-Зараз, малята, ми пограємо в гру і подивимось, що ви знаєте про зиму. Я буду починати речення, а ви — його закінчувати,
Взимку є сніжок, а влітку.... немає.
Влітку тепло а взимку.... холодно.
Влітку дерева вкриті.... листям.
Взимку дерева вкриті.... снігом.
Влітку одягають шорти, футболки, сукні, а взимку.... шуби, шапки, рукавиці.
-Так, діти. Влітку на вулиці дуже тепло, тому люди одягаються легко. А взимку дуже холодно, тому треба одягатися тепленько, щоб не змерзнути і не захворіти, а руки ховають у рукавички.
Вихователь показує дітям паперову рукавицю. Що це? Хто загубив рукавичку? Давайте пригадаємо цю казочку і пограємо у гру.
,,Хто в рукавичці живе?”
Вихователь демонструє дітям геометричні фігури різні за розміром та кольором, та пропонує малятам відгадати, який персонаж казки заховався в цій фігурі.
Сірий кружечок (маленький) -мишка - шкряботушка.
Зелений кружечок(маленький) -жабка - скрекотушка.
Білий квадрат (маленький) - зайчик- пострибайчик.
Сірий прямокутник-вовчик- братик.
Оранжевий прямокутник-лисичка-сестричка.
Сірий квадрат (великий)- кабан-іклан.
Коричневий квадрат(великий)-ведмідь-набрід.
-Хто найменший мешканець рукавички?(Жабка, мишка).
-Хто найбільший?(Кабан, ведмідь).
Гра: ,,Хатка для звіряток”.
-А тепер, малята, запросимо всіх звірят до нової хатки.(Діти вкладають геометричні фігури у відповідні отвори в рукавичці, яка лежить на столі).
Гра-наслідування:,,Зроби як тваринка”.
Гей, ви, діточки-малятка!
Порадійте за звіряток.
Поквакайте, як жабенята,
Попищіть, як мишенята.
Пострибайте, як зайчата,
Заведіть, як вовк ,,у-у-у”
Походіть ви, як ведмідь,
Хить-хить-хить та хить-хить-хить.
Д/гра:,,Знайди пару за кольором”.
-Діточкам за добру справу, рукавички зимонька подарувала (вихователь висипає із великої рукавиці маленькі із сніжинками різних кольорів). Малята одягають по одній рукавиці і знаходять пару за кольором.
Вихователь пропонує малятам стати у пари, та сказати якого кольору їхні рукавички.
- А тепер пора прощатись,
В роздягальню нам збиратись.
Зернят взяти не забудем,
Годувати птахів будем.