КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ ІЗ МОВЛЕННЄВОГО РОЗВИТКУ: " ПОДОРОЖ ДО ЛІСУ" ДЛЯ СТАРШОЇ ГРУПИ

Про матеріал
Програмовий зміст: розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення. Вчити роздумувати, вміти висловлювати свої думки, робити умовисновки. Приймати особисте рішення на базі свого досвіду і своїх знань. Закріпити знання дітей про зміни в природі восени; складати творчі розповіді , використовуючи безпосередній досвід. Продовжувати ознайомлювати дітей із різними способами словотворення, вправляти у вживанні дієслів в минулому та майбутньому часі. Вправляти у вимові та диференціації звуків с, з, ш. розвивати фонематичний слух, формувати творче мислення, вміти діяти за вказівкою вихователя.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ ІЗ МОВЛЕННЄВОГО РОЗВИТКУ

ПОДОРОЖ ДО ЛІСУ

ДЛЯ СТАРШОЇ ГРУПИ

 

 

 

 

 

 

ВИХОВАТЕЛЬ-МЕТОДИСТ

                                                                  ГОНЧАРОВА Н.В.

 

 

 

Програмовий зміст: розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення. Вчити роздумувати, вміти висловлювати свої думки, робити умовисновки. Приймати особисте рішення на базі свого досвіду і своїх знань. Закріпити знання дітей про зміни в природі восени; складати творчі розповіді , використовуючи безпосередній досвід.

Продовжувати ознайомлювати дітей із різними способами словотворення, вправляти у вживанні дієслів в минулому та майбутньому часі. Вправляти у вимові та диференціації звуків с, з, ш. розвивати фонематичний слух, формувати творче мислення, вміти діяти за вказівкою вихователя.

Виховувати спостережливість, інтерес та любов до природи.

Матеріал: гра «З якого дерева листочок», «Четвертий зайвий», ілюстрації мешканців лісу, дерев та кущів.

Хід заняття

-Діти, я знаю як ви всі полюбляєте казки. І сьогодні я запрошую вас у казку. Яку? Спробуйте вгадати. Вона схована у цій картці (схема до казки «Три ведмеді»).

-Здогадалися, куди ми підемо? Де живуть герої? Щоб вирушити у дорогу, слід підготуватися. Тож перевіримо свої знання.

-Чим відрізняється казковий ліс від реального? Що спільного між людиною, тваринами, рослинами? Як ви гадаєте, як звірі готуються до зими? Чого не можна робити в лісі?

-Я бачу, що ви готові до подорожі.

Вірш:

Ліс-це диво, ліс-це казка

Тож ходімо в ліс, будь ласка.

В лісі є кущі і квіти,

В нім сплели дерева віти.

Трави, ягоди й грибочки

-А чи знаєте ви, що таке- ліс?

Так. Ліс- це дерева. Які дерева ви знаєте? Що спільного мають ці дерева? Яка складова частина міститься в землі? Для чого їм потрібен корінь? Що росте на гілках? Яким є призначення стовбура та гілок? Звідкіля рослини отримують воду?

-А які рослини ще ростуть у лісі?

-Діти, крім дерев та кущів, у лісі ростуть ягоди, гриби, квіти.

-Чому люди називають рослини рослинки-здоровинки? Які це рослини?

Дидактична гра «З якого дерева листочок?»

У мене листок із берези- березовий; клена, дуба.

-Діти, що змінилося в лісі з приходом осені? Заплющить очі. Що ви чуєте?

Діти передають характер цих звуків (слова у минулому та майбутньому часі)

(шелестить, шарудить, лежить).

Як шурхотить листя під ногами? Віє вітерець?

-Діти, ви помітили, як у лісі стало сумно? Давайте розвеселим його. Якими лагідними словами ми можемо це зробити? (добір нових слів: ліс, вітер, дерево).

Фізкультхвилинка.

-Діти, як ви гадаєте, чому рослини ростуть угору? Які умови потрібні їм для росту? Куди дівається листя восени? Назвіть мені лісових мешканців і скажіть, що кожному з них дає дерево?

Дидактична гра «Четвертий зайвий» (що не стосується лісу)

Горох, ведмідь, дуб, жук

Ящірка, метелик, заєць, риба

Ялина, вовк, морква, сова

-Малята, до нас завітав Лісовичок

-Хто прийшов до мого лісу і так веселиться?

-Лісовичку, ми прийшли до лісу аби дізнатися нове та цікаве про ліс.

-Тоді розкажіть мені розповідь про мій ліс.

-Діти, давайте складемо розповідь «Пригода у лісі». Початок розповіді: «Одного разу пішли діти до лісу…» що трапилося з дітьми в лісі? Що вони побачили? Як закінчилася історія?

Лісовичок дякує за розповіді

-А скажіть, малята, чи зможе ліс існувати, якщо про нього не піклуватися? Чому? Існує спеціальна служба, яка турбується про ліс- це лісництво. Як називають людину, що працює в лісництві? Як він піклується про ліс та його мешканців?

Підсумок заняття. Чи можемо ми примножувати ліси? Як? А як ви, діти, зберігаєте рослини? Хто в лісі садить дерева?

 

 

 

doc
Додано
21 квітня 2020
Переглядів
3030
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку