КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ ІЗ МОВЛЕННЄВОГО РОЗВИТКУ
ПОДОРОЖ ДО ЛІСУ
ДЛЯ СТАРШОЇ ГРУПИ
ВИХОВАТЕЛЬ-МЕТОДИСТ
ГОНЧАРОВА Н.В.
Програмовий зміст: розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення. Вчити роздумувати, вміти висловлювати свої думки, робити умовисновки. Приймати особисте рішення на базі свого досвіду і своїх знань. Закріпити знання дітей про зміни в природі восени; складати творчі розповіді , використовуючи безпосередній досвід.
Продовжувати ознайомлювати дітей із різними способами словотворення, вправляти у вживанні дієслів в минулому та майбутньому часі. Вправляти у вимові та диференціації звуків с, з, ш. розвивати фонематичний слух, формувати творче мислення, вміти діяти за вказівкою вихователя.
Виховувати спостережливість, інтерес та любов до природи.
Матеріал: гра «З якого дерева листочок», «Четвертий зайвий», ілюстрації мешканців лісу, дерев та кущів.
Хід заняття
-Діти, я знаю як ви всі полюбляєте казки. І сьогодні я запрошую вас у казку. Яку? Спробуйте вгадати. Вона схована у цій картці (схема до казки «Три ведмеді»).
-Здогадалися, куди ми підемо? Де живуть герої? Щоб вирушити у дорогу, слід підготуватися. Тож перевіримо свої знання.
-Чим відрізняється казковий ліс від реального? Що спільного між людиною, тваринами, рослинами? Як ви гадаєте, як звірі готуються до зими? Чого не можна робити в лісі?
-Я бачу, що ви готові до подорожі.
Вірш:
Ліс-це диво, ліс-це казка
Тож ходімо в ліс, будь ласка.
В лісі є кущі і квіти,
В нім сплели дерева віти.
Трави, ягоди й грибочки
-А чи знаєте ви, що таке- ліс?
Так. Ліс- це дерева. Які дерева ви знаєте? Що спільного мають ці дерева? Яка складова частина міститься в землі? Для чого їм потрібен корінь? Що росте на гілках? Яким є призначення стовбура та гілок? Звідкіля рослини отримують воду?
-А які рослини ще ростуть у лісі?
-Діти, крім дерев та кущів, у лісі ростуть ягоди, гриби, квіти.
-Чому люди називають рослини рослинки-здоровинки? Які це рослини?
Дидактична гра «З якого дерева листочок?»
У мене листок із берези- березовий; клена, дуба.
-Діти, що змінилося в лісі з приходом осені? Заплющить очі. Що ви чуєте?
Діти передають характер цих звуків (слова у минулому та майбутньому часі)
(шелестить, шарудить, лежить).
Як шурхотить листя під ногами? Віє вітерець?
-Діти, ви помітили, як у лісі стало сумно? Давайте розвеселим його. Якими лагідними словами ми можемо це зробити? (добір нових слів: ліс, вітер, дерево).
Фізкультхвилинка.
-Діти, як ви гадаєте, чому рослини ростуть угору? Які умови потрібні їм для росту? Куди дівається листя восени? Назвіть мені лісових мешканців і скажіть, що кожному з них дає дерево?
Дидактична гра «Четвертий зайвий» (що не стосується лісу)
Горох, ведмідь, дуб, жук
Ящірка, метелик, заєць, риба
Ялина, вовк, морква, сова
-Малята, до нас завітав Лісовичок
-Хто прийшов до мого лісу і так веселиться?
-Лісовичку, ми прийшли до лісу аби дізнатися нове та цікаве про ліс.
-Тоді розкажіть мені розповідь про мій ліс.
-Діти, давайте складемо розповідь «Пригода у лісі». Початок розповіді: «Одного разу пішли діти до лісу…» що трапилося з дітьми в лісі? Що вони побачили? Як закінчилася історія?
Лісовичок дякує за розповіді
-А скажіть, малята, чи зможе ліс існувати, якщо про нього не піклуватися? Чому? Існує спеціальна служба, яка турбується про ліс- це лісництво. Як називають людину, що працює в лісництві? Як він піклується про ліс та його мешканців?
Підсумок заняття. Чи можемо ми примножувати ліси? Як? А як ви, діти, зберігаєте рослини? Хто в лісі садить дерева?