Конспект заняття: «Казкова подорож до зимового лісу» (молодший дошкільний вік)

Про матеріал
Програмовий зміст : уточнити уявлення дітей про пору року – зима; розширювати уявлення дітей про зовнішній вигляд і спосіб життя лісових звірів взимку (ведмідь, лисиця, заєць, вовк) : як пристосувалися до суворих умов (чим харчуються, як рятуються від холоду, від своїх ворогів); дати знання про те, яку допомогу надають люди лісовим звірам; викликати інтерес до диких тварин; збагачувати словниковий запас; активізувати в мовленні назви тварин, розвивати пам’ять, спостережливість, мовленнєві вміння,розвивати у дітей почуття єдності, виховувати любов до рідної природи, до рідного краю.
Перегляд файлу

Конспект заняття:

«Казкова подорож до зимового лісу»

(молодший дошкільний вік)

 

Похожее изображение 

 

 

 

 

 

 

Програмовий зміст : уточнити уявлення дітей про пору року – зима; розширювати уявлення дітей про зовнішній вигляд і спосіб життя лісових звірів взимку (ведмідь, лисиця, заєць, вовк) : як пристосувалися до суворих умов (чим харчуються, як рятуються від холоду, від своїх ворогів); дати знання про те, яку допомогу надають люди лісовим звірам; викликати інтерес до диких тварин; збагачувати словниковий запас; активізувати в мовленні назви тварин, розвивати пам’ять,  спостережливість, мовленнєві вміння,розвивати у дітей почуття єдності, виховувати любов до рідної природи, до рідного краю.

Матеріали:

Матеріал виготовлений вихователем :

– Ілюстрації до казки «Колобок».

  •     Матеріал для аплікацій.

Матеріал для ігрових прийомів : загадки, кошик з цукерками.

Матеріал :заготовки,  клей,  зелений папір, пензлики, серветки.

Попередня робота вихователя  с дітьми:

Милування зимовою природою;Читання художніх творів про тварин;Розглядання ілюстрацій;Спостереження за змінами природи;

Читання творів: української народної  казки «Пан Коцький»;

Г. Чубач « Вітер в лісі повіває…»;  П. Воронько « В лісі є зелена хатка».

Дидактичні вправи та ігри: «Дикі тварини»;  « Пори року»; « Хто де живе і що їсть?» ; « Голоси тварин» ; « Впізнай по сліду».

Бесіди , ігри.

Хід заняття.

І. Вступна частина

Сонечко встало,

Іде новий день.

Шановні гості

Усім: «Добрий день!»

Всі збирайтеся скоріш,

Казка нас чекає.

Сіли, дітки, всі тихенько,

Вже розпочинаємо.

(на дошці викласти ілюстрації до казки «колобок»)

– Жили-були дід та баба. Й захотіли вони взимку колобок спекти. Вийшов колобок гарний та рум’яний. Вирішила баба колобок остудити. Відкрила віконце, поклала на підвіконня, а колобок стриб – і покотився.

– Хата діда й баби стояла поруч з лісом. Вирішив колобок до лісу помандрувати. Котиться, красою зимового лісу милується, ще й пісеньку співає. Пригадайте, яку пісеньку співав колобок?

Діти співають пісеньку, приспівують.

– Малята, ходімо за Колобком.

ІІ Основна частина

Зупиняється колобок на галявині зимового лісу.

  •     Дивиться Колобок – у лісі все біле: і дерева, і кущі, і земля.
  •     Чому? Розкажіть Колобку.
  •     Так, правильно, взимку ліс голий стоїть,без листя усе вкрито білою ковдрою зі снігу. Прислухайтесь .( Звучить аудіо запис звуків зимового лісу).
  •     Малята ,що ви почули?( Відповіді дітей)
  •     Так вітер шумить на верхівках дерев. Рипить під ногами сніг.
  •     А хто це в зеленій шубці нас зустрічає? (Ялинка)
  •     Чи змінює ялинка своє вбрання? Що на гілочках ялинки? Якого кольору голочки?
  •     Котиться колобок зимовим лісом, а на зустріч йому зайчик

Покажіть будь – ласка як тремтять у зайчика вушка, як він стрибає.

 ( Діти імітують рухи зайця).

  •     Якого кольору шубка у зайчика? (Біла)
  •     А якою була влітку? (Сіра)
  •     Для чого зайчик змінює свою шубку?
  •     Узимку зайчик змінює свою шубку, щоб вовчик не помітив його на снігу.

Фізкультхвилинка «Зайчик сіренький»

Стоїть зайчик сіренький

І вушками ворушить.

Ось так, ось так.

Зайчику холодно стояти

Треба лапки погріти.

Ось так, ось так.

Зайчику холодно стояти

Треба трішки поскакати.

Ось так, ось так.

  •     Зима дуже важкий час для життя зайчика давайте залишимо йому подаруночок.
  •     Покотився колобок далі по дорозі. А на зустріч йому звір якого впізнаєте, якщо відгадаєте загадку. Слухайте уважно:

Сірий зубастий,

Лісом блукає,

Їжу шукає. ( Вовк)

  •     Так це вовк.
  •     Наш вовк дуже голодний, і хоче їсти сніг. Як ви думаєте чи правильно він робить?
  •     Чому не можна їсти сніг?
  •     Давайте й вовчикові залишимо подаруночок, щоб він подобрішав, і не їв холодного снігу.

Покотився колобок дорогою.

А там спить ведмедик у своєму барлогу.

Хоч у нього шуба є,

Та як холод настає,

Він  тоді не їсть, не п’є,

І не ходить не гуляє,

а у барліг свій  спать лягає. ( ведмідь)

Покотився колобок далі по дорозі, а на зустріч йому лисичка.

В темнім лісі проживає,

довгий хвіст пухнастий має,

їй на місці не сидиться

а звуть її  лисиця.

  •     Лисичка мені сказала на вушко, що хоче з’їсти нашого друга колобка. Чи дозволимо ми їй це зробити?
  •     Ні! Колобок наш друг, від допоміг нам побачити ознаки зими.
  •     Малята, давайте й лисичці залишимо гостинця і вона не з’їсть нашого друга.

Колобок дуже вдячний на що ми сьогодні з ним подорожували до зимового лісу, але йому час повертатися до своєї казочки, нам до нашого садочка.

Ось ми і повернулися до дитячого садка. Кого зі звірів ми зустріли в лісі?

( відповіді дітей)

Діти, вам сподобалося у лісі (так) . Тож давайте зробимо ліс у нас в групі. Зараз ми зробимо з паперу дерева – ялинки і у нас буде свій ліс.

– Діти, давайте розглянемо, як правильно складається дерево?

Так, нам допоможуть геометричні фігури у формі трикутника.

Діти спочатку викладають, а потім наклеюють на ялинку.

ІІІ Заключна частина

Молодці,діти, гарний ви зробили  ялинковий ліс.

Виставка дитячих робіт.

  •     А де ми з вами сьогодні побували?
  •     А кого ми зустріли?

Діти, коли ми були в лісі, зайчик подарував мені кошик.  Давайте подивимося , що в ньому знаходиться .

Що потрібно сказати зайчикові.

 

 

 

 

docx
Додано
29 січня 2023
Переглядів
1434
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку