Конспект заняття:
«Казкова подорож до зимового лісу»
(молодший дошкільний вік)
Програмовий зміст : уточнити уявлення дітей про пору року – зима; розширювати уявлення дітей про зовнішній вигляд і спосіб життя лісових звірів взимку (ведмідь, лисиця, заєць, вовк) : як пристосувалися до суворих умов (чим харчуються, як рятуються від холоду, від своїх ворогів); дати знання про те, яку допомогу надають люди лісовим звірам; викликати інтерес до диких тварин; збагачувати словниковий запас; активізувати в мовленні назви тварин, розвивати пам’ять, спостережливість, мовленнєві вміння,розвивати у дітей почуття єдності, виховувати любов до рідної природи, до рідного краю.
Матеріали:
Матеріал виготовлений вихователем :
– Ілюстрації до казки «Колобок».
Матеріал для ігрових прийомів : загадки, кошик з цукерками.
Матеріал :заготовки, клей, зелений папір, пензлики, серветки.
Попередня робота вихователя с дітьми:
Милування зимовою природою;Читання художніх творів про тварин;Розглядання ілюстрацій;Спостереження за змінами природи;
Читання творів: української народної казки «Пан Коцький»;
Г. Чубач « Вітер в лісі повіває…»; П. Воронько « В лісі є зелена хатка».
Дидактичні вправи та ігри: «Дикі тварини»; « Пори року»; « Хто де живе і що їсть?» ; « Голоси тварин» ; « Впізнай по сліду».
Бесіди , ігри.
Хід заняття.
І. Вступна частина
Сонечко встало,
Іде новий день.
Шановні гості
Усім: «Добрий день!»
Всі збирайтеся скоріш,
Казка нас чекає.
Сіли, дітки, всі тихенько,
Вже розпочинаємо.
(на дошці викласти ілюстрації до казки «колобок»)
– Жили-були дід та баба. Й захотіли вони взимку колобок спекти. Вийшов колобок гарний та рум’яний. Вирішила баба колобок остудити. Відкрила віконце, поклала на підвіконня, а колобок стриб – і покотився.
– Хата діда й баби стояла поруч з лісом. Вирішив колобок до лісу помандрувати. Котиться, красою зимового лісу милується, ще й пісеньку співає. Пригадайте, яку пісеньку співав колобок?
Діти співають пісеньку, приспівують.
– Малята, ходімо за Колобком.
ІІ Основна частина
Зупиняється колобок на галявині зимового лісу.
Покажіть будь – ласка як тремтять у зайчика вушка, як він стрибає.
( Діти імітують рухи зайця).
Фізкультхвилинка «Зайчик сіренький»
Стоїть зайчик сіренький
І вушками ворушить.
Ось так, ось так.
Зайчику холодно стояти
Треба лапки погріти.
Ось так, ось так.
Зайчику холодно стояти
Треба трішки поскакати.
Ось так, ось так.
Сірий зубастий,
Лісом блукає,
Їжу шукає. ( Вовк)
Покотився колобок дорогою.
А там спить ведмедик у своєму барлогу.
Хоч у нього шуба є,
Та як холод настає,
Він тоді не їсть, не п’є,
І не ходить не гуляє,
а у барліг свій спать лягає. ( ведмідь)
Покотився колобок далі по дорозі, а на зустріч йому лисичка.
В темнім лісі проживає,
довгий хвіст пухнастий має,
їй на місці не сидиться
а звуть її лисиця.
Колобок дуже вдячний на що ми сьогодні з ним подорожували до зимового лісу, але йому час повертатися до своєї казочки, нам до нашого садочка.
Ось ми і повернулися до дитячого садка. Кого зі звірів ми зустріли в лісі?
( відповіді дітей)
Діти, вам сподобалося у лісі (так) . Тож давайте зробимо ліс у нас в групі. Зараз ми зробимо з паперу дерева – ялинки і у нас буде свій ліс.
– Діти, давайте розглянемо, як правильно складається дерево?
Так, нам допоможуть геометричні фігури у формі трикутника.
Діти спочатку викладають, а потім наклеюють на ялинку.
ІІІ Заключна частина
Молодці,діти, гарний ви зробили ялинковий ліс.
Виставка дитячих робіт.
Діти, коли ми були в лісі, зайчик подарував мені кошик. Давайте подивимося , що в ньому знаходиться .
Що потрібно сказати зайчикові.