Комунальний заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №234
Криворізької міської ради
КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ
З МАЛЮВАННЯ
ПЕТРИКІВСЬКОГО РОЗПИСУ
ДЛЯ ДІТЕЙ
СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
НА ТЕМУ:
«КОЗАЦЬКА ЛОЖКА».
Вихователь
Тетяна Кабанець
Тема: «Козацька ложка».
Мета: вчити прикрашати форму ложки візерунком із квітки – цибульки, листя, бутонів, пітушіння, добирати кольори; викликати почуття естетичної насолоди від декоративного малювання. Вдосконалювати технічні прийоми малювання пензлем, пальчиком та перехідним мазком. Розвивати естетичний смак, окомір. Виховувати цікавість до народної творчості.
Тип: індивідуально – групове. Вид: декоративне.
Матеріал: зразок, фарби гуаш, «кошачі» та білячі пензлики, склянки з водичкою, серветки.
Хід заняття:
На столі лежать сучасні ложки, а серед них дерев`яна звичайна та прикрашена петриківським розписом.
Вихователь: Погляньте, діти, що лежить на столі? –Ложки.
Які ложки ви бачите?
Чому лежать деревяні ложки, як ви думаєте? (Відповіді дітей).
Дерев`яною ложкою користувалися в давнину. Користувалися ними і козаки. Як ви вважаєте, чому? Бо вона була легка, зручна, нешкідлива… А ви знаєте, хто такі козаки?
2. Пізнавальна діяльність.
Вихователь: Я пропоную вам, діти, відправитись сьогодні в онлайн подорож в минулі часи козацької слави, переглянути фільм про Козаків. Українські козаки – славетні лицарі, мужні воїни. Вони залишили вагомий слід в нашій історії, з ними пов`язано багато легенд, переказів. Окрім зброї, сили і вміння гарно битися, козаки мали ще одну перевагу – кмітливість та хитрість. Практично завжди їм вдавалось непомітно підкрастися до ворога та застати його зненацька. Звичайно, це додавало шансів здобути перемогу.
https://youtu.be/eJDE-zuyV7M ).
3.Перетворювальна діяльність.
Я пропоную вам сьогодні прикрасити козацьку ложку петриківським розписом. Розгляньмо зразок. Які елементи зображені на ложці? (Квітка – цибулька, бутони, листя, пітушіння).
В центрі ми намалюємо квітку цибульку. Вгорі і збоку – бутони. Домалюємо листя, пітушіння.
«Ручку» ложки ми прикрасимо хвилястою лінією, листочками та ягідками та квіткою - цибулькою.
(Діти сідають за столи. Під спокійну мелодію малюють. Вихователь слідкує за працею дітей, допомагає уразі потреби).
- Які гарні у вас вийшли ложки!
- Хто такі козаки?
- Що цікавого ви дізналися сьогодні на занятті?
- Які елементи петриківського розпису ви використали?