КОНСПЕКТ ВІДКРИТОГО ЗАНЯТТЯ-ГРИ
«Незвичайна подорож у країну казок»
ДЛЯ ДІТЕЙ СТАРШОЇ ГРУПИ
МЕТА: створити умови для розвитку логічного мислення; вчити аргументувати й доводити свою думку. Розвивати уяву, сенсорні здібності (сприйняття форми, кольору, розміру). Розвивати окомір, уяву, фантазію, спостережливість, пам'ять, мовлення; цілеспрямованість рухових дій, уміння виконувати їх за зразком; продовжувати вправляти в кількісній та в порядковій лічбі в межах 10; закріплювати вміння називати геометричні фігури (коло, квадрат, прямокутник, трикутник, овал, ромб.); формувати вміння орієнтуватися у просторі, розуміти поняття «над», «під», «попереду», «позаду»; закріпити в словнику малят назви різних казок. Вчити знаходити предмет серед запропонованих, користуючись значками властивостей, розрізняти і впорядковувати предмети за величиною. Виховувати допитливість.
ОБЛАДНАННЯ: кольорові кружечки, картки з цифрами від 1 до 6, різнокольорові ниточки, по 10 кольорових смужок однакової ширини, які відрізняються за довжиною на 1 см (від 1 до 10 см), на кожну дитину, набір іграшкових комах, макет павутиння. ; вчити дітей працювати за план-схемою; вчити варіювати сюжет гри; підтримувати інтерес дітей до ігрових імітаційних рухів; виховувати позитивне ставлення до казок; виховувати поважне ставлення до відповідей товаришів.
МАТЕРІАЛ: конверт із план схемою; конверти із завданнями; геометричні фігури (коло, квадрат, прямокутник, трикутник, овал, ромб.)
ХІД ЗАНЯТТЯ.
Вихователь: Діти, хто це до нас завітав у гості?
Діти: Павучок.
Вихователь: Що він тут наплів?
Діти: Павутиння.
Вихователь: Хто попав у полон до павучка?
Діти: Муха, метелик, джміль, жучок, сонечко
Вихователь: А одним словом, як можна їх назвати?
Діти: Комахи.
Вихователь: Вам їх шкода? Чи не хотіли б ви визволити комах? Щоб це зробити, треба виконати цікаві завдання, які павучок приготував вам. На чому ми можемо з вами відправитися у казкову подорож? (відпов. дітей)
Вихователь: Я вам хочу запропонувати ще один вид транспорту – казковий килим (вихователь розстеляє килим). Діти подивіться, щось з ним не так (діти дивляться, що він весь дірявий). Що нам потрібно зробити, щоб на ньому полетіти у казкову подорож ? (відпов. дітей). Тож давайте наш килимок залатаємо! (діти латають дірочки за допомогою геометричних фігур і сідають на килимок.)
Сюрпризний момент «Чарівна коробка»
Вихователь: Діти, що ви цікавого побачили у казковій країні (діти помітили «Чарівну» коробку, яка стоїть посередині залу і не відкривається, а на поверхні лежить лист від «Павучка» ).
«Я Чарівний павучок. Вам цікаво, що це за коробка? Це незвичайна посилка, яка йшла у ваш садочок, а я її відібрав і зачаклував. Якщо ви хочете її розчаклувати і забрати, а також визволити усіх комашок, то виконайте усі мої завдання»
Діти, виконаємо завдання павучка? (відпов. дітей).Подивіться тут ще є один лист! (Вихователь відкриває листа на якому зображена план-схема, як «розчаклувати» коробку. Вихователь показує її дітям.) Діти, це називається «схема» на якій зображено стрілочками, як вірно і по-порядку виконати усі завдання, щоб розчаклувати «чарівну коробку» (діти підходять до великої план-схеми вивішеної на дошці). Діти, що тут зображено? (відпов. дітей).
Скільки всього зображено предметів на план-схемі. Давайте порахуємо? (діти рахують предмети і називають загальну кількість).
Біля якого предмета зображена 1? (відпов. дітей). Отож рушаємо! (Діти рушають по стрілочках до пеньочка на якому зображена цифра 1, а на поверхні пенька лежить лист із завданням. Вихователь зачитує).
Завдання № 1 «Казочки усі знаєте? Дайте відповіді на запитання»
Вихователь: Молодці, справилися із завданням, і визволили першу комашку Сонечко. Але, щоб визволити наступну комашку давайте поглянемо на нашу підказку-схему (діти розглядають план-схему).
Завдання №2 Загадка
Вихователь: Так, це – веселка. А скільки кольорів має веселка? (Сім).
Коли діти виклали, вихователь запитує:
- Який перший колір?
- Який останній?
- Який колір знаходиться між зеленим і синім?
- На якому місті жовтий колір? Оранжевий? Фіолетовий?
- Який колір веселки найбільше подобається вам і чому?
- Які кольори веселки найчастіше зустрічаються восени?
Вихователь: А зараз ми з вами пограємося з кольоровими ниточками. У кожного з вас є картки з цифрами від 1 до 6. Уважно слухайте завдання:
Вихователь: Ось і отримався у нас такий чудовий орнамент. А на що він схожий? (Відповіді дітей: на райдугу, на небо і землю, яка вкрита листочками і т. д.)
Вихователь: Молодці діти! Ось ми і виконали друге завдання, і визволили з вами ще одну комаху – метелика
Давайте подивимося, що ж нас чекає дальше по план-схемі. (Діти разом із вихователем дивляться на схему). Діти яке йде число по-порядку після 2? (відпов. дітей). Що, ж зображено у нас під 3? (назвавши, що зображено під цифрою 3, діти рушають до глечика на якому зображена цифра 3 і лежить лист із наступним завданням. Вихователь зачитує листа.)
Завдання № 3 «Ви всі чудово знаєте казочки, але чи зумієте ви їх виправити?
Вихователь: Молодці. Ми визволили Муху. Давайте подивимося далі на схему! (діти разом із вихователем розглядають схему.) Яке йде число по-порядку після 3? (відпов. дітей.) Що, ж зображено у нас під цифрою 4? (назвавши, що зображено під цифрою 4 діти рушають до зірки на якій зображена цифра 4 і лежить лист із завданням. Вихователь зачитує завдання.)
Завдання № 4 Зоряне небо
Зірочки, діти, дуже хотіли, щоб ви із місяця, сонечка, хмаринок та зірочок виклали незвичайну картину. Для цього вони залишили картки, на яких з лівої сторони є три літери (А, О, У), а внизу цифри від 1 до 8. Слухайте уважно завдання і ви зрозумієте, де саме треба покласти предметне зображення.
1. Сонечко покладіть напроти літери А, над цифрою, яка знаходиться між 1 і 3.
2. Місяць покладіть напроти літери О, над цифрою, яка більше за цифру 7 на один.
3. Зірочку покладіть напроти літери У, над цифрою, яка позначає кількість сонечок на небі.
4. Хмаринку покладіть напроти літери О, над цифрою, яка позначає кількість пальців на одній руці.
5. Ще одну зірочку покладіть напроти літери А, над цифрою, яка менша за цифру 7 на один.
6. Другу хмаринку покладіть напроти літери У, над цифрою, яка позначає кількість кольорів у світлофора.
7. І останню зірочку покладіть напроти літери У, над цифрою, яка менша за цифру 8 на один.
Ось і отрималась у нас чудова картинка.
Вихователь: Молодці, діти! Ви допогли визволити жучка. Що, ж зображено у нас під цифрою 5? (назвавши, що зображено під цифрою 5 діти рушають до Лева на якому зображена цифра 5 і лежить лист із завданням. Вихователь зачитує завдання.)
А зараз послухайте казку, яку розповів мені цар звірів , і я гадаю, що ми допоможемо йому. Вихователь розповідає казку.
Завдання № 5 Казка
В одному лісі жили – були звірята. Усі вони були різні: і маленькі, і великі. Одного разу лев, цар звірів, вирішив зібрати усіх мешканців лісу і визначити, хто з них якої висоти: хто найвищий, а хто найнижчий. Зібралися звірі біля лева і почали шикуватися в ряд від найнижчого до найвищого. Штовхалися, сопіли, а вишукуватися так і не змогли.
Вихователь: Ну, що, допоможемо звірятам? Добре. Тільки у вас у кожного замість звірів лежать кольорові смужки різної довжини. Вам треба їх викласти від меншої до найбільшої.
Вихователь: У мене на столі зібралися іграшкові звірі і треба їх теж пошикувати.( Викликається одна дитина і виконує це завдання).
Вихователь: Ось ми і визволили ще одну комаху – джмеля.
Вихователь: Молодці справилися з усіма завданнями. Тепер ми чітко можемо сказати, що вміємо працювати за схемою. Давайте підійдемо до «чарівної» коробки і подивимося чи павучок її «розчаклував» (діти підійшовши до коробки побачили на ній ще один лист із завданням під цифрою 6. Вихователь зачитує).
«Ви, що думаєте такі розумні відгадавши всі завдання я вам віддам «чарівну» коробку. Ха-ха-ха. Якщо хочете забрати коробку то даю ще одне завдання.
У торбинці є різні речі, нехай кожен візьме по одній і назве якої вона форми, тоді віддам я вам вашу коробку».
(Відгадавши і перевіривши діти відкривають «чарівну» коробку в якій лежать медальйони за відвагу)
ПІДСУМОК: Малята, чиї завдання ви сьогодні виконували? Яке завдання вам найбільше сподобалося? Яке було важко виконувати? Кого ви сьогодні визволили? Як ви гадаєте, ми з вами зробили добру справу? Що вам допомагало правильно виконувати завдання?