Конспект заняття гуртка
Юних користувачів ПК, початкового рівня
з використання спеціальних методів
для вирішення творчих завдань
Тема. Ламана лінія в CorelDRAW.
Малюємо хатинку
Тема. ЛАМАНА ЛІНІЯ В CORELDRAW. МАЛЮЄМО ХАТИНКУ
Мета: - навчити малювати хатинку за допомогою ламаних ліній; навчити учнів створювати дизайн виробів за допомогою методу фокальних об’єктів;
- виховувати естетичний смак;
- розвивати логічне мислення.
ХІД ЗАНЯТТЯ
I. Організаційний момент
- Перевірка наявності дітей на занятті.
- Готовність дітей до занять.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
Сьогодні ми навчимося малювати хатинку за допомогою ламаних ліній, навчимося створювати дизайн виробів за допомогою методу фокальних об’єктів, а також намалюємо травичку за допомогою функцій даної програми.
II. Актуалізація знань
? – Як називається інструмент для побудови ліній?
Відповідь. Ламана лінія.
? – Як називається найтонкіше лінія?
Відповідь. Надтонка лінія.
? – Як збільшити ширину лінії?
Відповідь. Виділити лінію, на панелі інструментів задати розмір.
III. Вивчення нового матеріалу
Малювати хатинку ми будемо за допомогою інструмента «ламана лінія».
Коли ми будемо малювати – то лінія в нас вийде тонка. А для того, щоб отримати товсту лінію нам необхідно буде виділяти та змінювати товщину лінії (10 мм). Це необхідно буде робити кожного разу, коли будете малювати і дах, і трубу.
Для того, щоб не робити цю операцію кожного разу, потрібно змінити параметри лінії за замовчуванням.
Це потрібно зробити наступним чином:
Алгоритм побудови малюнка
1. Беремо інструмент «ламана лінія» та починаємо малювати дах: Клацаємо один раз, ведемо у бік, клацаємо 1 раз, ведемо вгору, клацаємо 1 раз і з’єднуємо початок і кінець.
|
Вийшов кривий дах.
|
2. Зараз ми все виправимо: Беремо інструмент «Форма». Після цього наш дах виділився пунктирною лінією. ЛКМ захватуємо за верх даху та відтягуємо, поправляючи.
|
Було Стало
Дах готовий. |
3. Зафарбувати жовтим кольором. Підвести курсор до палітри і клацаємо ЛКМ на жовтий колір.
|
|
4. Малюємо основу хатинки: Беремо інструмент «ламана лінія» і по одному клацанню робимо вузли. Малюємо квадрат. Підводимо до початку і клацаємо 2 рази. |
Отримали квадрат. |
5. Беремо інструмент «Форма» і підправляємо квадрат. |
|
6. Зафарбовуємо хатинку в синій колір. |
|
7. Беремо «ламану лінію» і малюємо віконечко. Зафарбовуємо біли кольором. Беремо інструмент «Форма» та підправляємо.
|
|
8. Малюємо раму для вікна. Беремо лінію та малюємо одну пряму і другу.
|
Хатинка готова! |
9. Можна підмалювати трубу. Беремо лінію і будуємо. В місцях згинання клацаємо 1 раз мишкою, а там де закінчуємо – клацаємо 2 рази.
|
|
10. Трубу зафарбувати сірим кольором.
|
Використання спеціальних методів
для вирішення творчих завдань
Щоб отримати досконаліші вироби, які задовольнятимуть потреби та смаки різних людей, необхідно створювати нові їх конструкції, в яких враховуватимуться естетичні смаки та функціональні властивості.
Важливо не тільки мати певну користь від речей, а й прагнути, щоб вони були зручними та привабливими на вигляд.
Як тобі вже відомо з уроків образотворчого мистецтва, проектування предметів, корисність яких нерозривно пов'язана з красою, називають дизайном.
Основні виражальні засоби дизайну - формотворення, різноманітність предметних форм, плавність переходів між частинами фігури, витонченість.
Промисловий дизайн - це складний творчий процес, пошук нових форм, технічних і технологічних рішень, які відображаються у вигляді графічного документа (ескізу, креслення) або опису.
Художнім конструюванням захоплюється багато людей різного фаху, бо цей вид діяльності є цікавим, дає змогу розкрити свій творчий потенціал і створювати оригінальні речі, які подобаються іншим людям. Професійно художнім конструюванням займається художник-конструктор (дизайнер). Завдання дизайнера - зробити предмет гармонійним, красивим, зручним. Він розробляє композицію виробу, враховує естетичні смаки замовників продукції та споживачів, національні традиції, особливості навколишнього середовища тощо.
Працюючи над виробом, дизайнер досягає його виразності завдяки формі, кольору, дотриманню пропорцій, симетричності чи асиметричності, а також технологічним та декоративним властивостям матеріалу.
Метод фокальних об’єктів є одним з методів, який допомагає подолати психологічну інерцію та генерувати нові та цікаві ідеї. Цей метод був запропонований в 1953 році американцем Чарльзом Вайтингом. Він запозичений з технічної творчості, однак на практиці його можна використати і в художньому конструюванні. Перевагою методу є нетрадиційний напрямок творчого пошуку, недоліком є випадковість знаходження результату. Однак він є простим у застосуванні й сприяє розвитку творчих здібностей.
Суть методу полягає в наступному. Об’єкт, який маємо конструювати (наприклад свічник) ставимо у фокусі (центрі) схеми. До речі, від слова фокус і походить назва методу. Вибираємо декілька будь-яких понять чи виробів вибраних випадково. Наприклад, перші два-три предмети, що стоять у кімнаті. Розписуємо їх властивості. Далі відбувається поєднання властивостей з фокальним об’єктом або частиною об'єкта. Звичайно можуть бути непоєднувані варіанти, можуть бути нісенітницею поєднання на перший погляд, тому зовсім відмовлятися від таких варіантів не слід. Бажано знайти використання більшості ознак чи властивостей.
Розглянемо, як на практиці можна використати метод фокальних об'єктів. Об'єктом художнього конструювання оберемо хатинку. Це і буде фокальний об'єкт.
ІV. Практична робота. Створення моделей виробів із застосуванням методу фокальних об'єктів.
Завдання. Використовуючи інструменти програми CorelDraw змінити конфігурації окремих елементів:
Завдання |
Зразок конструкції виробу |
1. Ознайомся з конструкцією виробу. |
|
2. Намалюй за зразком виріб.
|
|
3. Використовуючи метод фокальних об'єктів, внеси зміни до конфігурації окремих елементів або конструкції виробу в цілому. |
|
4. Визнач способи оздоблення виробу та малюнку. |
|
Хвилинка релаксації
1. Щільно заплющити й розплющити очі (повторити 10 разів)
2. Виставити вперед великий палець руки. Не повертаючи голови, слідкувати очима за рухами пальця максимально вгору-вниз, праворуч-ліворуч (повторити 10 разів).
3. Виставити вперед великий палець руки. Намалювати в повітрі цифру «8». При цьому слідкувати за рухами пальця очима (повторити 10 разів).
4. Покліпати очима (повторити 10 разів).
V. Підведення підсумків заняття.