конспект заняття (логіко-математичний розвиток) "Пряма та зворотня лічба. Знайомство з ромбом"

Про матеріал
продовжити вчити дітей порядковой лічбі, називати числа в межах п’яти у прямому та зворотньому порядку; закріплювати вміння співвідносити цифру з числом у межах 5; ознайомити з геометричною фігурою – ромбом, повторити назви геометричних фігур; закріпити знання про частини доби; розвивати мислення, увагу, пам'ять; виховувати активність на занятті.
Перегляд файлу

Логіко-математичний розвиток

Тема: Пряма та зворотна лічба. Знайомство з ромбом.

Програмовий зміст: продовжити вчити дітей порядковой лічбі, називати числа в межах п’яти у прямому та зворотньому порядку; закріплювати вміння співвідносити цифру з числом у межах 5; ознайомити з геометричною фігурою – ромбом, повторити назви геометричних фігур; закріпити знання про частини доби; розвивати мислення, увагу, пам'ять; виховувати активність на занятті.

Матеріал: іграшки: мишка, жаба, зайчик, лисичка, вовк, кабан, чебурашка, крокодил Гена, макет поїзда; цифри, малюнок східців з цифрами, площинні птахи, їжачок, геометричні фігури, ілюстрації із зображенням частин доби, картинки з цифрами від 1 до 5

Хід заняття

І. Організаційний момент

Ігрова ситуація. Вихователь пропонує дітям пограти у хороводну гру «В цьому домі ми сімя».

В цьому домі ми сімя.       Діти йдуть по колу

Ми, і ви, і ти, і я.  Зупиняються, піднімають руки в сторони, вперед

Руку дай тому, хто зліва, Ліву руку дають сусіду зліва

Руку дай тому, хто справа,  Праву руку дають сусіду

МИ – одна сімя   Беруться за руки піднімають їх у гору.

 

  • Дійсно, малята, ми з вами можемо назватися однією сімєю, адже п’ять днів на тиждень ми проводимо час разом: граємось, розважаємось, допомагаємо один одному. Ми з вами читали історії про тих героїв, які знайшли один одного, стали справжніми друзями, можна сказати – однією сімєю. Згадайте як називаються ці історії (Казки «Рукавичка», історія про Чебурашку та Крокодила Гену)

Порядкова лічба. Бесіда за змістом казки.

Вихователь заздалегідь розставляє серед інших іграшок персонажів казки. Під час бесіди діти знаходять названі іграшки і приносять вихователеві.

  • Хто прийшов першим до рукавички? (мишка)
  • Знайдіть мишку серед іграшок і поставте першою.
  • Хто знайшов наступним? (жабка)
  • Знайдіть жабку серед іграшок і поставте за мишкою.
  • Хто прийшов після жабки? (зайчик)
  • Знайдіть його і поставте третім.
  • У кого буде четвертий номер (У лисички)
  • Після кого вона стоятиме. (після зайчика)
  • А хто буде п’ятим – вовк чи кабан (вовк)

Вихователь просить одну дитину назвати звірів за рахунком. Хто перший, другий?

  • Чи звірята знайшли своє місце?
  • Хто стоїть першим. Міняє звірів місцями, знову питає, хто який за рахунком.

Закріплення порядкової лічби. Зворотна лічба.

  • Вчора ми з вами читали історію про чебурашку. Давайте послухаємо її продовження.
  • Жили собі на світі добрі друзі - Чебурашка і Крокодил Гена. Надумали вони вирушити в подорож. Купили білети, щоб їхати поїздом, а в який вагон сідати, не знають. Давайте їм допоможемо. Перед вами поїзд. Порахуйте вагони по порядку
  • Зараз я буду давати вам квитки з номером вагона, а ви повинні знайти відповідний вагон.
  • Приїхали наші друзі. Ось і зупинка. Тепер їм треба зійти східцями вниз, але східці ці незвичайні, математичні, з цифрами. Давайте підемо разом з друзями вниз.

Діти називають цифри у зворотному напрямку

  • Дійшли Чебурашка з Крокодилом Геною до лісу, дивляться – на деревах птахи сидять. Давайте допоможемо їм порахувати птахів.
  • Ми дуже голосно рахували, і один птах полетів.
  • Скільки птахів полетіло?
  • Чи стало менше? На скільки?
  • Скільки їх залишилося?

Дидактична гра «Якої цифри не стало»

У лісі на галявині їжачок пропонує пограти у гру.

Їжачок викладає цифровий ряд від 1 до 5, потім пропонує дітям закрити очі, ховає одну цифру та просить дітей відповісти, якої цифри не стало.

 

Фізкультхвилинка

Ручки вгору підіймемо

І долоньками змахнемо.

Ручки в сторони малята!

Хай тупочуть ноженята!

В дудочку пограємо,

Трішки пострибаємо!

 

Робота з геометричними фігурами. Ознайомити з ромбом.

На магнітній дошці розміщені будинки у формі геометричних фігур з наклеєними на них вовком, лисичкою, зайчиком.

  • На яку геометричну фігуру схожа хатинка лисички? (на квадрат)
  • А вовка? (на прямокутник)
  • А зайчика?
  • Це геометрична фігура – ромб. Розгляньте її уважно: у неї також 4 кути, 4 сторони.
  • Усі хатинки тваринок – чотирикутники. Чому їх так називають.

Дидактична гра «Знайди і назви»

Вихователь описує геометричну фігуру, діти знаходять її, називають і показують.

Дидактична гра «Що спочатку? Що потім?»

  • За якою частиною доби настає вечір?
  • Яка частина доби настає після вечора?
  • З якої частини доби починається день?
  • Чим ми займаємося увечері? Що робимо зранку?
  • Розкладіть усі картинки у відповідному порядку.

ІІІ. Підсумок.

  • Чи сподобалося вам виконувати завдання разом з казковими героями?
  • Яке завдання сподобалося вам найбільше?
  • Що було складно виконувати?
  • З якою геометричною фігурою ви сьогодні познайомилися?
docx
Додав(-ла)
Литвин Тетяна
Додано
7 лютого 2022
Переглядів
5404
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку