Комунальний заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №234
Криворізької міської ради
КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ
З МАЛЮВАННЯ
ПЕТРИКІВСЬКОГО РОЗПИСУ
ДЛЯ ДІТЕЙ
СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
НА ТЕМУ:
«МАЛЮВАННЯ БУТОНІВ».
Вихователь
Тетяна Кабанець
Тема: «Малювання бутонів».
Мета: вчити малювати бутон подвійним мазком пальця, де другий мазок коротший, частково накладений перший, під бутоном промальовувати листочки. Закріплювати прийоми малювання квітів, елементи петриківського розпису пензлем та малювання пальцями. Розвивати почуття кольору. Виховувати інтерес до декоративного розпису.
Тип: індивідуально – групове. Вид: декоративне.
Матеріал: портрет і картини «Павич та калина», «Півень», «Зозуля у квітах» https://lib.knukim.edu.ua/wp-content/uploads/petrikivka_img_-103.jpg
https://lib.knukim.edu.ua/wp-content/uploads/petrikivka_img_119.jpg
https://lib.knukim.edu.ua/wp-content/uploads/petrikivka_img_118.jpg
Соколенко Василя Івановича; зразок, фарби гуаш, «кошачі» та білячі пензлики, склянки з водичкою, серветки.
Хід заняття:
Вихователь звертає увагу дітей на бутони троянд у вазі.
Проводиться гра – медитація «Спляча квітка»:
«Діти, уявіть собі, що настало літо, розцвіло безліч квітів на лузі, у лісі, в квітнику. Вони такі гарні, яскраві, різнобарвні! Хочете бути гарною квіткою на лузі? Якою квіткою хоче бути Лєна, Наташа, Коля? ..
Сонечко ще не зійшло, квіточки сплять. Оченята у них закриті, дихають глибоко, рівно, спокійно.
Але ось: «Дзинь», — виглянув перший промінчик сонечка. Погладив по голівці квіточку — Лєну, квіточку-Катю … (Гладить).
Квіточки відкрили спочатку одне око, потім друге, подивилися очима вниз, вліво, вправо, вгору. Зажмурилися від яскравого сонечка.
Як раді квіточки сонечку! Але не мають сили відкритися, їхні бутончики міцно тримають пелюстки у купці…»
Вихователь: Діти, подивіться, які гарні картини. Намалював їх художник Соколенко Василь Іванович. Погляньте на його портрет.
2. Пізнавальна діяльність.
Соколенко Василь Іванович - заслужений майстер народної творчості України. Основам петриківського розпису навчався у Петриківській школі декоративного малювання у вже відомої нам славетної майстрині Тетяни Пати.
Від самого початку визначався особливою самобутністю, оригінальністю авторського стилю, вишуканістю композицій. Давайте розглянемо його роботи «Павич та калина», «Півень», «Зозуля у квітах». Зверніть увагу, як художник зображує квіти, а особливо – бутони. Бутони художник малював пальцем. Подивіться, які кольори він використовує в своїх роботах.
Сьогодні ми теж спробуємо намалювати бутони.
Малювати бутон ми будемо пальчиком. Колір може бути будь-який. Пальчик вмочуємо у фарбу і робимо мазок на папері; другий мазок частково накладаємо на перший, малюємо його коротшим. Унизу під бутоном намалюємо пензликом зелені листочки. Бутон ще можна малювати пензликом.
3. Перетворювальна діяльність.
Самостійна робота дітей. Вихователь спостерігає за тим, як діти набирають фарбу, малюють мазки, допомагає уразі потреби.
4. Оцінно-контрольна діяльність.
- Діти, поставимо на виставку ваші роботи. Вони дуже гарні у вас вийшли.
- Якими фарбами ви малювали свої картини?
- Чим ви малювали?
- Які прийоми ви використовували під час малювання бутонів?
- З яким художником ми сьогодні познайомились? Які картини цього художника вам сподобались найбільше?