« Майстер – шеф»
Лексичні теми: «Посуд», «Продукти харчування» .
Корекційно-навчальні: активізація, уточнення та збагачення словникового запасу за темою: «Посуд», «Продукти харчування» удосконалювати граматичний лад мовлення; спонукання дітей до активного та виразного мовлення; виховання уваги до зверненого мовлення; прищеплювання навичок пояснювального мовлення; формування простих та поширених речень за допомогою запитань до малюнків; спонукати вживати у власному мовленні різні за метою висловлювання та інтонацією речення; поповнення словника прикметниками, прислівниками, дієсловами; виховувати вміння узгоджувати іменники з дієсловами, прикметниками, прийменниками; закріпити поняття «один-багато»,
Корекційно-розвивальні: розвиток артикуляційної, дрібної та загальної моторики; координація мовлення з рухами творчого уявлення; мімічної мускулатури, темпорітмічної сторони мовлення; розвиток зорового та слухового сприйняття і уваги, тактильного сприйняття; розвиток логічного мислення під час відгадування загадок; розвиток психічних та фонематичних процесів; розвиток зорово-просторового сприймання, уявлення; зорового контролю; формування.
Корекційно-виховні: формування навичок співпраці, взаєморозуміння, доброзичливості, самостійності; вміння працювати з дидактичним матеріалом, розвивати бажання та інтерес розповідати за власним бажанням; виховання творчої активності та вміння уважно слухати один одного.
Обладнання: малюнки різних видів посуду; іграшковий посуд, обладнання для розвитку предмети столового посуду для сервіровки столу, м’яч.
Хід заняття
І. Організаційний момент.
Всі на мене подивіться
І привітно посміхніться
Поверніться до гостей
Привітайтесь : «Добрий день!»
Заняття сьогодні незвичайне,
Наче шоу кулінарне.
Пропоную позмагатись
І знання всім показати.
На «Майстер-шеф» запрошую вас , діти!
Готові ви? Тож починаєм миттю!
ІІ. Основна частина.
Шановні учасники, сьогодні ми з вами будемо кухарами. Я буду головним кухаром.
Діти, скажіть мені будь ласка, де працює кухар? (на кухні кафе, ресторану, школи, дитячого садка)
А ви знаєте, як називають головного кухара? Так шеф - кухарем .
Щоб стати шеф - кухарем, яким потрібно бути? (працьовитим, вправним, кмітливим)
З яким настроєм треба готувати? (з чудовим, гарним, прекрасним)
Молодці. І ось наш перший конкурс : «Щоб складно працювати, треба кухню обладнати»
Для цього завдання вам необхідно кухонне обладнання назвати,
Про дію його розказати.
Дидактична гра «Що робить?»
Кавоварка – варить каву
Соковижималка – вичавлює сік
Хліборізка – ріже хліб
Тістомішалка – місить тісто
Посудомийка – миє посуд
Пароварка – варить на пару
Соковарка – варить сік
Самовар – варить сам
М’ясорубка – рубить м’ясо
Овочерізка – ріже овочі
Для наступного завдання нам потрібно пригадати всі види посуду.
Дидактична гра : «Назви одним словом»
Каструля, сковорода, чайник, ополоник. Де знаходиться цей посуд? (на кухні), і як він називається – кухонний
Стакан, тарілка, ложка, ніж, виделка. Де лежить цей посуд? (на столі),і як він називається – столовий
Чашка, блюдце, цукорниця. Що ми з нього робимо? (п ємо чай) , і як він називається – чайний
Молодці. Для приготування їжі нам знадобиться багато посуду.
Давайте пограємо в гру «Один – багато» (гра з м’ячем)
Ложка – ложки
Тарілка – тарілки
Ніж – ножі
Чашка – чашки
Каструля – каструлі
Стакан – стакани
Виделка - виделки
Молодці, і з цим завданням впоралися.
Діти, для того щоб почати готувати нам потрібно купити продукти у супермаркеті. Які супермаркети є в нашому місті? (АТБ, Варус, Брусничка). А який супермаркет знаходиться найблищє до нашого дитячого садочка? (АТБ). Давайте в ньому і купимо продукти.
Музична фіз. хвилинка: «Ліво - право»
Ось ми і в супермаркеті , подивіться уважно на продукти харчування, робітники супермаркету тут щось наплутали. Скажіть мені що саме?
Дидактична гра : «Знайди зайве»
Давайте наведемо тут лад. І все правильно розложимо.
Перегляньте картинки з продуктами і знайдіть зайвий.
Молодці.
Продукти ми з вами купили.
Тепер я точно знаю, що ви готові приступити
до найголовнішого завдання – приготування обіду.
Дид. гра: «Приготуй обід»
Діти, що готують на обід? (борщ, кашу, компот)
Давайте зваримо борщ, а щоб дізнатися які овочі нам потрібні, відгадайте загадки:
Печуть мене, смажать і варять,
Їдять мене і дуже хвалять.
(Картопля)
Сидить дівчина в коморі,
А коса її на дворі.
(Морква)
Сидить дід, у сто шуб одітий.
Хто його роздягає, той сльози проливає.
(Цибуля)
Зелений чуб, червоний бік.
Смачний із нього чавлять сік.
(Помідор)
В нас є картопля, морква, цибуля, помідор, а яких ще овочів нам потрібні? (буряк, капуста)
Смачний борщ ми зварили.
А тепер нам потрібно зварити гречану кашу. Подивіться які в нас є чарівні мішечки, в них нам потрібно знайти гречку.
Дидактична гра : «Смачна каша»
Гречка – гречана каша
Горох – горохова каша
Рис – рисова каша
Манка – манна каша
Молодці, дуже смачна кашу зварили.
Ой подивіться, ще одна пуста каструля, що ми в ній зваримо? Так компот.
Дидактична гра : «Компот»
З вишні – вишневий
З груші – грушевий
З яблук – яблучний
З малини – малиновий
З полуниці – полуничний
З персика – персиковий
Молодці, який смачний обід в нас буде. Ви дуже гарно працювали, пропоную трошки відпочити.
Пісенька з рухами «Помічники»
Нумо тісто, будь слухняним, (погрожують пальчиком)
Ми сюрприз готуємо самі, (руки в боки, похитуються)
Для матусі і бабусі (відводять вбік почергово праву і ліву руки)
Пиріжки пекти навчуся. (жест долоньками – «печуть»)
(місять тісто, на повторення повільним жестом витирають піт з чола)
Нумо, скалка, будь слухняна…
(удають, ніби розкатують тісто скалкою)
Ми сюрприз готуємо самі, (руки в боки, похитуються)
Для матусі і бабусі (відводять вбік почергово праву і ліву руки)
Пиріжки пекти навчуся. (жест долоньками – «печуть»)
Нумо, цукор, будь слухняним…
(«посипають» пальчиками)
Ми сюрприз готуємо самі, (руки в боки, похитуються)
Для матусі і бабусі (відводять вбік почергово праву і ліву руки)
Пиріжки пекти навчуся. (жест долоньками – «печуть»)
Нумо, пічка, будь слухняна…
(дві руки одночасно вперед, долоньками вгору – ставимо противень у піч)
Ми сюрприз готуємо самі, (руки в боки, похитуються)
Для матусі і бабусі (відводять вбік почергово праву і ліву руки)
Пиріжки пекти навчуся. (жест долоньками – «печуть»)
Обід ми з вами зварили. Тепер нам потрібно накрити на стіл.
Дид. гра : «Сервіровка стола»
Подивіться який гарний посуд.
Діти, беремо серветку. Кладемо її на стіл. На серветку по середині ставимо мілку тарілку.
На мілку тарілку ставимо глибоку тарілку.
З права кладемо ложку, а з ліва виделку.
Перед тарілками ставимо чашку.
Подивіться, як гарно ми за сервірували стіл.
Діти, які страви ми накладаємо в глибоку тарілку?
А які страви ми накладаємо в мілку тарілку?
Що ми наливаємо в чашку?
А тепер давайте покажемо нашим гостям, що з посуду можна не тільки їсти, але можна на ньому і грати.
Гра: «Оркестр».