Логопедичне заняття на тему «ТРАНСПОРТ»

Про матеріал
Збагачення словникового запасу; вдосконалення фонематичних процесів; вдосконалення лексико-граматичного ладу мовлення. Розвиток: зорової уваги і сприйняття; мовного слуху і фонематичного сприйняття; артикуляційної, дрібної і загальної моторики; координації мови з рухом. Формування навичок співпраці, взаєморозуміння, доброзичливості, самостійності, відповідальності, ініціативності.
Перегляд файлу

Конспект логопедичного заняття на тему:

«ТРАНСПОРТ»

 

Мета: систематизація уявлень про транспорт. Активізація та актуалізація словника по темі «Транспорт»; вдосконалення фонематичних процесів; вдосконалення лексико-граматичного ладу мовлення. Розвиток зорової уваги і сприйняття; мовного слуху і фонематичного сприйняття; артикуляційної, дрібної  і загальної моторики; координації мови з рухом. Формування навичок співпраці, взаєморозуміння, доброзичливості, самостійності, відповідальності, ініціативності.

Обладнання: малюнки різних видів транспорту, розмальовки – плутанини, схематичне зображення машини, палички пластмасові, комп’ютер та обов’язково колонки.

Хід заняття: 

  1.  Організаційний момент:

     Логопед зустрічає дітей, вітає, каже, що дуже радий всіх бачити, пропонує подарувати один одному посмішку і привітатися:

Доброго ранку – сонце привітне!
Доброго ранку – небо блакитне!
Доброго ранку – у небі пташки!
Доброго ранку – тобі і мені!!!

Логопед пропонує: подивіться на малюнки, які перед вами. Сяде той, хто визначить, з якого звуку починається назва його картинки.

Сюрпризний момент (на столі стоїть залізна дорога з потягом, вона накрита щоб діти не одразу її побачили). Логопед підіймає ковдру, коли діти сідають за стіл: Подивіться діти до нас у гості приїхав «Казковий потяг із Мультляндії» та пропанує нам відправитись у цікаву подорож до чарівної країни, але для цього потрібно буде виконати різноманітні вправи та цікаві завдання.

  • Ну що, діти, їдемо у подорож..?

 

  1. Артикуляційна гімнастика

     Щоб відправиться в країну пригод, нам потрібно підготувати наш мовний будиночок (артикуляційний апарат), давайте зробимо мовну гімнастику: «Будиночок відкривається»,  «Парканчик», «Трубочка», «Гойдалки»…

 

  1. Введення у тему:

Відгадайте загадки: Але потрібно не просто відгадати, а ще й назвати перший або останній звук у слові. (Човен, автобус, літак, тролейбус).

В синім небі путь моя,                             Ні сани, ні віз,

Швидше всіх літаю я.                               а їде без коліс.

Маю крила, хоч не птах.                                (Човен)

Люди звуть мене …(Літак)

 

По маршруту вас везуть                            Вгору ріжки підіймає

І квіточки продають.                                  І в дорогу вирушає.

З вигляду продовгуватий,                          Їздить тільки у містах,

Але зовсім не рогатий.(Автобус)              В будні дні і по святах.(Тролейбус)
 

Молодці. Подивіться на всі ці зображення. Як їх можна назвати одним словом? Правильно - Транспорт.

Гімнастика для очей:

ВЕЛИКІ ОЧІ

Сидимо прямо. Міцно заплющує очі на 3-5 секунд, потім широко відкриваємо їх. Повторюємо 8-10 разів. Зміцнює м'язи повік, покращує кровообіг, сприяє розслабленню м'язів очей.

 

ШТОРКИ

Швидко кліпаємо очами (1-2 хвилини). Сприяє покращенню кровообігу.

 

  1. Робота над лексико-граматичною будовою.

Дидактична гра «Впізнай, що це по звуку?»

Логопед пропонує уважно послухати що звучить, а потім якщо вгадали демонструє дітям малюнки, вони дивляться, що на них зображено та до якого виду транспорту вони належать? (слідкувати щоб діти відповідали повними реченнями). 

- Діти, подивіться уважно на картину і скажіть, який транспорт ви на ньому бачите? (човен, автобус, літак, тролейбус…)

- До якого виду транспорту вони належать? (наземний, підземний, водяний, повітряний або спецтранспорт)

 

Дидактична гра «Один - багато»

Утворення множини іменників.

Логопед виставляє на дошку картинку, наприклад, літак.

- «Що це? - Літак. - Так, це літак. Один літак. А в аеропорту багато... літаків». (У мене один автомобіль, а в гаражі багато... автомобілів, автобусів, трамваїв, тролейбусів, поїздів, пароплавів...)

 

Дидактична гра «Що я бачу?»

Дітям пропонується малюнок – плутанина, на якому зображені різні види транспорту. Діти уважно роздивляються та відповідають на питання логопеда: «Що ти бачиш на малюнку? Який вид транспорту зображено?»

https://im2-tub-ua.yandex.net/i?id=271665f09ca606e6d7838a8fa9004eaf-l&n=13     логопедические занятия транспорт, логопедическое занятие тему транспорт   https://im1-tub-ua.yandex.net/i?id=e5dc83ab3422b65d5860f51b0b76f7e7-l&n=13     https://im3-tub-ua.yandex.net/i?id=6d8b4b5bb130d46fcf40f90b432b7b66-l&n=13

 

 

Самомасаж  кулькою «Су-Джок» Розвиток дрібної моторики.

«Кулачки»

Покладіть кульку на праву долоню і стисніть його дуже міцно. Розтисніть кулачок, перекладіть кульку на ліву долоню і знову стисніть дуже міцно (по 2-3 рази). Розтисніть долоню, покладіть кульку на стіл та струсіть руками.

 

«Їжачок»

Гляньте - сірий їжачок,             (Котити по долоньці назад-вперед.)

Скільки в нього колючок!       (Пальчиками натискати м’ячик.)

Покажи нам лапки, очі,

Та він слухати не хоче,             (Стискати кожною долонькою по-черзі.)

У клубочок весь зібрався,       (Котити по долоньці по колу.)

За голками заховався.                (Стиснути кулачок.)

 

Дидактична гра «Складні слова» 

Утворення складних слів

«На вулиці багато машин. Машини-малятка, машини великі. У кожної машини справи і турботи. Машини виходять з ранку на роботу».

Логопед показує дітям  машину-молоковоз: «Для чого потрібна ця машина? Як вона називається? - Молоковоз. - Так, її назва складається з двох слів: «молоко» і «возити».

Аналогічно робота зі спецмашинами: бензовоз, хлібовоз, лісовоз, самоскид, бетономішалка... «Все це спецмашини. Вони добре допомагають людині».

 

Фізкультхвилинка:

Логопед пропонує відтворити за допомогою звуків і рухів певний вид транспорту.

Сіли ми в автомобіль: дир-дир, дир.-дир.

А тепер в тролейбус сіли, і тихенько покотили: ш-ш-ш-ш.

У літак швиденько сіли і одразу полетіли: ж-ж-ж-ж.

Ось на потязі я мчу: чух-чу, чух-чу.

Любимо ми мандрувати, але час нам працювати.

 

Дидактична гра «Їду в гості»

У кожної дитини на столі лежать малюнки різних видів транспорту (автомобіль, автобус, трамвай, літак, потяг, корабель ). Логопед питає кожну дитину: «На чому ти поїдеш у гості?». Дитина показує свою картинку та відповідає на питання.

 

Дидактична гра «Чарівні палички»

Дітям пропонується викласти з паличок: машину, літак, човен, ракету...

 

  1. Підсумок заняття

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Малахова Віолетта Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
1 березня 2021
Переглядів
4894
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку