Конспект заняття: "Весну ми зустрічаємо!"

Про матеріал
Мета:закріплювати уявлення про весну та її прикмети; уточнювати,розширювати й активізувати словник з теми «весна»; удосконалювати синтаксичний аспект мови (виправлення та складання речень); розвивати фонематичні уявлення (закріплення уявлень про голосні та приголосні звуки, про твердість – м’якість приголосних; виділення звуків у словах; аналіз слова «весна»), поділ слів на склади; розвивати розумові здібності і мовлення; удосконалювати загальну, дрібну та артикуляційну моторику; продовжувати формувати тривалість мовного видиху; розвивати зорове сприйняття,увагу,пам’ять,логічне мислення,силу голосу; формувати самоконтроль за вимовою звуків; виховувати уважне,дбайливе ставлення до природи; виховувати почуття колективізму,співпереживання своїм друзям.
Перегляд файлу

                              Весну ми зустрічаємо!

 

Мета:закріплювати уявлення про весну та її прикмети; уточнювати,розширювати й активізувати словник з теми «весна»; удосконалювати синтаксичний аспект мови (виправлення та складання речень); розвивати фонематичні уявлення (закріплення уявлень про голосні та приголосні звуки, про твердість – м’якість приголосних; виділення звуків у словах; аналіз слова «весна»), поділ слів на склади; розвивати розумові здібності і мовлення; удосконалювати загальну, дрібну та артикуляційну моторику; продовжувати формувати тривалість мовного видиху; розвивати зорове сприйняття,увагу,пам’ять,логічне мислення,силу голосу; формувати самоконтроль за вимовою звуків; виховувати уважне,дбайливе ставлення до природи; виховувати почуття колективізму,співпереживання своїм друзям.

                                            

                                                           Хід заняття

 

I. Організаційний момент.

   Діти входять в кабінет і вітаються з гостями, виконують вправу,спрямовану на покращення емоційного настрою дітей, на розвиток загальної та дрібної моторики

         З добрим ранком ,оченята! (Погладжування повік)

         Ви прокинулися? (Зображують «бінокль»)

         З добрим ранком вушка! (Погладжування вух)

         Ви прокинулися? (Прикладання долонь до вух)

         З добрим ранком,ручки! (Погладжування кістей рук)

         Ви прокинулися? (Поплескати в долоні)

         З добрим ранком ніжки! (Погладжування стегон)

         Ви прокинулися? (Потопати ногами)

         З добрим ранком сонце! (Розвести руки в сторони)

         Ми прокинулися! (широко посміхнулися)

Логопед: Тепер ми бадьорі,веселі,здорові й можемо починати заняття.

II. Основна частина.

    Стук у двері,логопеду дають лист.

- Діти, лист для нас! Давайте його прочитаємо !

«Добрий день, дорогі діти! Пише вам Весна. Дуже сподіваюсь на вашу допомогу. Я по

потрапила в біду: хтось переплутав усі стежки,і я заблукала. Щоб виручити мене,приходьте у весняний казковий ліс. Там на вас чекають нелегкі перешкоди,а подолати ви їх зможете лише в тому випадку,якщо зумієте говорити виразно,чітко,ясно і правильно виконаєте всі завдання. Дуже прошу вас поквапитися. Сподіваюся на вас друзі!»

  • Ну що підемо виручати весну? Скажіть,будь ласка,а на чому можна потрапити до лісу? (На машині,автобусі,потязі. Як можна назвати це одним словом – транспорт. А який це транспорт – наземний.)

   Входять в імпровізований ліс.

   Логопед. Діти, ми з вами потрапили до лісу, але тут так похмуро. Подивіться скільки хмарин, і зовсім не видно сонечка. Тепер я розумію: щоб прийшла весна, потрібно розігнати всі хмаринки, але ми це зробимо тільки тоді, коли виконаємо завдання, які на цих хмаринках написані. Ну що, готові допомогти весні? Тоді йдемо до першої хмаринки.

     1.Хмаринка «Відповідай-ка»!

Логопед: Який місяць зараз на календарі? Які ще весняні місяці ви знаєте?

     Дид. гра: «Плесни в долоні,коли почуєш правильну ознаку весни».

  • Діти загорають,купаються,носять легкий одяг.
  • Припікає сонечко,тане сніг.
  • Під ногами шарудять сухі різнобарвні листочки.
  • Люди збирають урожай фруктів,овочів.
  • З теплих країв прилітають птахи.

Логопед: Усі впоралися із завданням,переходимо до другої хмаринки.

     2. Хмаринка «Су-джок-грайка».

Логопед: Сідайте й уважно мене слухайте та правильно виконуйте, що почуєте.

      Су-джок-терапія «Казка про їжачка».

У казковому лісі в маленькому затишному будиночку жив маленький їжачок. (Показати кульку у відкритій долоньці). Їжак був маленький і тому всього боявся. Він то визирав із свого будиночка, то ховався (Кілька разів стиснути й розтиснути долоню з кулькою).Одного весняного ранку захотів Їжачок погуляти. Він вийшов зі свого будиночка й побіг по доріжці своїми маленькими ніжками .(Катати кульку по долоньці вперед – назад). Довго біг Їжачок. І опинився біля глибокої річки. А через річку був перекинутий тонкий місток. (Колові рухи кулькою по долоньці). Обережно він перебрався на інший берег,на красиву галявину. (Прокотити кульку по кожному пальцю, починаючи з великого). Дуже сподобалася Їжачку галявина (Рухи по колу). А коли настав вечір, Їжачок повернувся в свій будиночок й заснув солодким сном.(Затиснути кульку в долоньці).

Логопед: Сподобалася вам казочка? Мені теж,але нам потрібно йти далі.

    3. Хмаринка. «Склади речення».

Діти, а хто окрім їжачка живе у лісі? (Зайці, ведмеді, вовки, білки, лисиці). Які це тварини? (Дикі). А чому ми їх називаємо дикими?

    Дид. гра: «Дитинчата».

Діти, весною у диких тварин народжуються дитинчата. Давайте пограємо в гру, назвемо дитинчат диких тварин:

У білки – білченя

У зайця – зайченя

У лисиці – лисеня

У вовка – вовченя

У ведмедя – ведмежа

Молодці, діти.

Подивіться, що у вас на столах. Давайте складемо речення за схемами.

(Діти складають речення відповідно схемі).

   Молодці, і з цим завданням впоралися.

   Діти, а хто прилітає до нас навесні. (Птахи).Як їх називають? (Перелітними). Яких ви знаєте перелітних птахів? (Ластівка, лебідь, соловей, зозуля, дикі качки, дикі гуси).

    А ось і четверта хмаринка, давайте подивимось, яке на ній завдання.

     4. Хмаринка. «Назви пестливо».

Ставайте у коло, я називатиму вам пташку, а ви називаєте її лагідно.(Гра з м’ячем).

    Ластівка – ластівочка

    Качка – качечка

    Гуска – гусочка

    Лебідь – лебідочка

    Соловей – соловейко

    Зозуля – зозуленька

Молодці, впоралися.

    5. Хмарка. «Поміркуй – ка».

Логопед: Діти, ми з вами спілкуємося за допомогою слів, а кожне слово складається з чого? ( Зі складів).

- А тепер розділіть слова на склади, за допомогою плескань.

Слова: про-лі-сок, га-ля-ви-на, ліс, вес-на, стру-мо-чок.

- Молодці, ніхто не помилився. Давайте трохи відпочинемо.

Сідають на подушки.

Логопед: Діти,сідайте зручно. Ми будемо вдихати приємні весняні запахи й слухати спів птахів у лісі. Тільки спинки при цьому рівні, очі закриваємо, дихати починаємо.

- вдихаємо через ніс, видихаємо через рот, знову вдихаємо, тільки через рот, а видихаємо через ніс.

Логопед: Молодці. Переходимо до шостої хмаринки.

    6. Хмаринка. «Збирай - ка»

Зробимо звуковий аналіз слова «весна».

  • Скільки звуків у слові «весна»?

5 звуків: в, е, с, н, а.

- Скільки голосних звуків?

2 голосні: е, а.

- Скільки приголосних звуків?

3 приголосні: в, с, н.

    - Схема слова «весна».

І це завдання ви зробили. Прибираємо хмарку – і, дивіться, нарешті з’явилося сонечко.

     Звучить музика, входить Весна.

Весна: Нарешті я у ліс прийшла

            І тепло всім принесла

            Я всміхаюсь сонечку,

            Здрастуй, золоте!

            Я всміхаюсь квіточці,

            Хай вона цвіте!

            Бачу, ви мене чекали,

            Я прийшла до вас з теплом!

            За допомогу вдячна вам,

            Подарунки я роздам!

(Подарунки – «квіточка – цукерка» дітям та гостям.)

           

 

doc
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
1 березня 2021
Переглядів
1947
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку