Заняття-гра
Гурток раннього пізнавального розвитку «Абетка»
Керівник гуртка Макута Наталія Андріївна
Тема заняття «Морська подорож у пошуках букв»
Мета: створити комфортні умови для навчання, за яких кожен вихованець відчуває свою успішність, самостійність.
Сформувати навички пошукової діяльності. Удосконалювати вміння здобувачів освіти відповідати на запитання, розмовляти українською мовою. Закріпити знання вихованців про голосні та приголосні звуки, букву, слово, вміння їх розрізняти. Розвивати логічне мислення через проведення таких операцій як аналіз, порівняння, систематизація. Розвивати мовну і слухову пам’ять, фонематичний слух. Підвищувати стилістичну культуру мовлення. Розвивати зв’язне усне мовлення , творчу уяву. Розвивати вміння і навички правильного користування роздатковим матеріалом, навички роботи в складі групи, навички пошукової діяльності. Розвивати творчі здібності учнів: комунікативність, артистизм, фантазію та уяву. Виховувати у дітей національну свідомість, любов до рідної країни, до української мови, до свого народу. Виховувати самостійність, мислення, кмітливість. Виховувати в дітей справедливість, доброзичливість, гуманність, повагу до людей, вдячність. Виховувавати старанність, наполегливість, бажання творчо працювати.
Завдання. Закріплення навичок групової роботи. Формування навичок пошукової діяльності. Формування навичок синтезу.
Очікуваний результат заняття:
Продемонструвати вміння працювати разом, в групах. Продемонструвати набуті знання та вміння і повернути букви.
Міжпредметні зв’язки: використання знань, умінь та навичок здобувачів освіти з навчальних дисциплін «Знайомство з навколишнім світом», «Математика», «Розвиток мислення», «Мовленнєве спілкування»
Тип заняття:
Пізнавально - інтерактивна форма «Систематизація удосконалення умінь і навичок» (заняття-гра)
Обладнання: корабель, бінокль, карта подорожі, схеми, текстові завдання, роздатковий матеріал, завдання на картках, контрольні запитання, слайди, ігровий реквізит, аудиофайли
МЕТОДИ, ФОРМИ І ПРИЙОМИ НАВЧАННЯ
МЕТОДИ |
ФОРМИ |
ПРИЙОМИ |
1.Інформаційно-рецептивний |
Розповідь- пояснення, бесіда, ілюстрації, демонстрація наочних посібників, тзн |
Виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, прийоми запам’ятовування, робота з додатковим матеріалом |
2.Репродуктивний |
Словесні, наочні і практичні методи |
Подання матеріалу в готовому вигляді, контроль, конкретизація і закріплення вже набутих знань |
3.Проблемно-пошуковий |
Проблемний виклад знань, пошукова діяльність здобувачів освіти (постановка проблемного питання, розв’язання проблеми і проблемних завдань) |
Постановка взаємозв’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення, самостійна робота здобувачів освіти |
4.Навчально-дослідницький |
Групова творча (дослідницька) робота дітей на здобуття та розширення знань |
Активізація уваги та мислення, здобуття нових знань, формування висновків |
Хід заняття
Організаційний блок
Діти, що це в нас трапилось? Чому не на місці парти? Де літери, які ми з вами вивчили, адже вони завжди були в нашій кімнаті, що сталося, хто був тут?(Звучить голос).
Увага! Увага! У школі «Малятко» трапилось щось незвичайне. Морські пірати вкрали всі букви. Якщо ви не допоможете , то буде біда. Для найсміливіших пірати залишили карту(вносять карту)
Так, згідно з цією картою нам потрібно вирушати в похід.
Діти, ви думаєте ми зможемо знайти букви?
Так!
Ви пропонуєте відправлятись у морську подорож?
Але знайте, пірати просто так букви нам не повернуть, вони приготували нам низку завдань. Ось гляньте, ці завдання позначені стрілками на карті. Ой, а що це? Це індикатор. За допомогою якого ми будемо визначати правильність відповідей (якщо загориться індикатор, то відповідь правильна).
Ну що, ви готові?
Так!
Якраз і корабель у нас є. Проходимо спокійно на корабель і займаємо місця.
Основна частина.
Капітаном корабля призначаю (ім’я дитини). Командуй!
Капітан: Команда до морської подорожі готова?
Готова!
Відправляємось у подорож (звучить музика)
(Всі дивляться вперед , шукають острів)
Діти! Я бачу острів. Це той острів,який позначений на карті. На цьому острові повинні бути наші букви.
Капітан: Причалюємо до берега!
А зараз спокійно виходимо на острів. Діти, ми повинні бути дуже уважними. Щоб не збитися з маршруту, треба йти лише за стрілками і, зрозуміло, виконувати всі завдання.
Куди ж нас ведуть стрілочки? Стрілочки ведуть сюди.
ПЕРШЕ ЗАВДАННЯ: «Розплутай букви»
Перш ніж виконати таке завдання давайте згадаємо, що таке буква? (відповіді дітей)
Діти по черзі називають букви. Я бачу…
Діти, ви молодці! Давайте згадаємо, які голосні букви ви розплутали, а приголосні?
А зараз перевіримо правильність наших відповідей індикатором.(включаємо індикатор)
Молодці!
Куди ж ведуть тепер нас стрілочки? Ось до цих двох столів.
ДРУГЕ ЗАВДАННЯ: « СКЛАДИ БУКВИ»
Це завдання виконуємо групами. Н а столах лежать деталі, їх потрібно скласти так, щоб утворились букви (звучить музика, діти виконують завдання)
Молодці! (діти по черзі називають зібрані букви)
Діти, зверніть увагу! Перша група зібрала лише які букви?
Голосні.
Друга група-приголосні.
Перша група – назвіть свої букви?
Давайте перевіримо з допомогою індикатора відповіді.
Молодці!
Ми з цим завданням справились добре.
Я бачу, що видуже втомилися, пограємо в гру «Будь уважним»
Якщо яназиваю голосний звук, ви плещете в долоні, приголосний-руки вниз, слово-обіймаємо себе.(іде гра)
А зараз ускладнюємо гру (роздаю картки-фішки)
Коли називаю голосний звук, діти піднімають картку- фішку з кружечком, приголосний-картку з рисочкою, слово- тупотять ногами.
Молодці! Куди ж далі вкдуть нас стрілочки?
Ось до цих яскравих картинок. Це і є наше наступне завдання.
ТРЕТЄ ЗАВДАННЯ: « ЗНАЙДИ ЗАЙВИЙ ПРЕДМЕТ»
Діти називають всі предмети і знаходять зайвий.
Відповіді перевіряємо індикатором.
Ну що ж, можемо вирушати далі.
ЧЕТВЕРТЕ ЗАВДАННЯ.
Пірати нам написали склади, і ми повинні їх прочитати. Діти по черзі читають.
МА,МО,МУ,МИ,МІ
АМ,ОМ,УМ,ИМ,ІМ.
НА,НО,НУ,НИ,НІ
АН,ОН,УН,ИН,ІН.
Діти, але це ще не все. Пірати написали слова і зробили звукові моделі. Потрібно прочитати слова та перевірити звукові моделі.
МА - МА, СІ - НО, НІ – НА.
Давайте згадаємо, які бувають звуки? Як ми позначаємо голосні звуки, а приголосні?
Подивіться, пірати правильно виконали звукові моделі?(діти читають слова)
Ні! Хто може виправити? (відповідають і пояснюють свої відповіді).
Молодці! Включаємо індикатор і перевіряємо відповіді.
Ура! Відповідь правильна.
Діти, ми з вами виконали всі завдання, які були позначені на карті піратів, а де ж наші букви?
На карті вони ось! Але чому ми їх не бачимо? Невже пірати нас обманули…
(звучить музика, входить пірат з повітряними кульками червоного і синього кольору, на яких зображені букви)
Пірат: Діти, ви такі молодці! Ми думали, що ви не вмієте читати, що ви взагалі не знаєте букв і вирішили, що вони вам не потрібні. Я вам повертаю букви. Вибачте.
Діти: Спасиб1!
Діти, а чому кульки тільки червоного та синього кольору? Тому, що голосні ми розфарбовуємо в червоний колір, а приголосні-в синій. Молодці! Нам пора повертатись в «Малятко», адже там нас чекають.
Проходимо всі на корабель.
Капітан: Команда, до подорожі готова? Готова! Відправляємось у подорож (звучить музика)
Рефлексія
Діти, ось ми знову у своєму улюбленому «Малятко», у своїй кімнаті, а найголовніше, з буквами.
Діти передають мікрофон і відповідають на питання.
Вам сподобалась подорож?
Які завдання були найважчими?
А які найцікавішими?
Що сподобалось під час гри, а що ні?
Щоб ти змінив у подорожі?
(ім’я дитини), як ти себе почував у ролі капітана?
Чи готові ви стати капітаном, який має велику відповідальність за всіх? Чому ви так вважаєте?(питання творчого характеру)
Діти, ви з усіма завданнями справилися дуже добре тому, бо засвоїли: що таке буква, що таке звук, а що таке слово.
Знаєте і розрізняєте голосні та приголосні звуки, вмієте вже читати склади і робити звукові моделі.
Молодці! Я вами задоволена.